Przestrzenie nazw

Warianty

Share

Share
Działania

Świat (wymiar)

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Widok na biom tajgi

Świat jest pierwotnym wymiarem, w którym zaczynamy naszą grę. Jego wygląd jest tworzony wraz z pierwszym wejściem, podczas generowania mapy. Postać rodzi się w jego w centralnej części, na powierzchni. Obszar świata ograniczony jest od spodu warstwą skały macierzystej, odgradzającej go od próżni. Tereny blisko horyzontalnych granic świata zwane są odległymi lądami i charakteryzują się odmiennymi cechami. Wysoko nad ziemią widoczne są chmury, a nocą także gwiazdy.

Spis treści

[edytuj] Warunki

Świat podlega występowaniu zmian efektów pogodowych oraz cyklowi dobowemu, w przeciwieństwie do Netheru. Nether to inny wymiar, dostać się tam można przez wcześniej zbudowany Portal. Cała otwarta powierzchnia podzielona jest na strefy klimatyczne różniące się wyglądem, czy występowaniem roślin i zwierząt.

[edytuj] Przyroda

Na obszarze pierwotnego świata występuje większość dostępnych w grze bloków, przede wszystkim minerałów. Występują one pod ziemią zależnie od głębokości. Bardzo powszechna jest woda otaczająca wszystkie partie lądu i wyspy, co jest analogiczne do występowania lawy w Netherze. Świat odróżnia się od tego wymiaru także mobami, rodzi się więcej rodzajów stworzeń, zarówno przyjaznych, jak i agresywnych.

[edytuj] Ciekawostki

  • Od wersji 1.7 nie ma możliwości przejścia za 30 milionową kratkę, gdyż gracza blokuje niewidzialna ściana. Aczkolwiek przed tą wersją po przekroczeniu 30 milionów kratek w koordynatach X lub Z, wchodziło się w odległe lądy. Klocki w świecie widmo przenikały przez nas i nie było możliwości zbudowania tam czegokolwiek.

[edytuj] Zobacz także