Crafting

Z Minecraft Wiki Polska
Pole konstruowania w rozmiarze 2x2
Pole konstruowania w rozmiarze 3x3

Crafting (ang. Konstruowanie, pot. Wytwarzanie, Tworzenie) to metoda, która pozwala na tworzenie wielu przedmiotów. W celu skonstruowania czegoś, gracz musi umieścić przedmioty ze swojego ekwipunku w polach konstruowania, aby utworzyć odpowiedni wzór. Pola są dostępne w ekwipunku gracza w trybie przetrwania, przygody oraz na hardcorze oraz w GUI stołu rzemieślniczego. Receptury mogą zostać odbite w pionie i dzielą się na dwa typy: określone i nieokreślone. Określona receptura to np. łuk, który musi mieć patyki i nici w odpowiednich miejscach. Nieokreślona, np. sfermentowane oko pająka może mieć składniki gdziekolwiek na polach konstruowania.

Gracz ma dostęp do pól konstruowania o rozmiarze 2x2 w GUI ekwipunku, z którego może zawsze korzystać. Przedmioty, których wykonanie zajmuje od jednej do czterech kratek mogą być wykonywanie właśnie tu. By uzyskać dostęp do pola 3x3, należy stworzyć stół rzemieślniczy, umieścić go w dowolnym miejscu w świecie gry i kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy. Spowoduje to otworzenie się GUI z polem konstruowania 3x3, dającego graczowi możliwość stworzenia wszystkich wytwarzalnych przedmiotów.

Kompletna lista wszystkich dostępnych przepisów