Ekwipunek

Z Minecraft Wiki Polska

Ekwipunek (ang. Inventory) jest GUI, w którym gracz może m.in. wytwarzać przedmioty w polu wytwarzania 2x2, zakładać i zdejmować zbroję i zarządzać posiadanymi aktualnie blokami i przedmiotami.

Wygląd

Tryb przetrwania

Ekwipunek w trybie gry przetrwania.

Ekwipunek w trybie gry przetrwania dzieli się na 4 miejsca na zbroję (hełm, napierśnik, nogawice i buty), w których musi znajdować się zbroja, aby dawała graczowi ochronę, okienko z animowanym wyglądem gracza, pokazującym założoną zbroję i osobisty wygląd, miejsce pozwalające na przełożenie przedmiotu do drugiej ręki, pole wytwarzania o wymiarach 2x2, 27 slotów składowania i 9 miejsc ekwipunku podręcznego.

Tryb kreatywny

Ekwipunek w trybie kreatywnym.

Ekwipunek w trybie kreatywnym dzieli się na 12 kategorii: Bloki budowlane, Bloki dekoracyjne, Mechanizmy, Transport, Różne, Jedzenie, Narzędzia, Walka, Alchemia, Materiały, Ekwipunek i specjalną kategorię Szukaj pozwalającą na wyszukiwanie przedmiotów i bloków.

Użycie

Przenoszenie i zarządzanie przedmiotami

Przedmioty w ekwipunku podręcznym wybieramy za pomocą numerów klawiatury (1 - 9) lub kółka myszy. Przedmioty lub bloki, które podnosimy najpierw wpadają do slotów ekwipunku podręcznego (jeżeli jakieś są wolne), a dopiero potem do ekwipunku. Począwszy od wersji Beta 1.5 po najechaniu na ikonę przedmiotu w inwentarzu pokaże się nam jego nazwa.

Nazwa wyświetlana po najechaniu na przedmiot

Aby przenieść przedmiot z jednego na drugie miejsce należy kliknąć na niego PPM i przełożyć go w inne miejsce w ekwipunku. Aby przyśpieszyć transport przedmiotów z ekwipunku do np. skrzyni, lub z ekwipunku do ekwipunku podręcznego wystarczy kliknąć dowolnym przyciskiem myszy na przedmiot przytrzymując klawisz ⇧ Shift. Wtedy przedmiot automatycznie "przeskoczy" z ekwipunku gracza do drugiego kontenera, lub z ekwipunku do ekwipunku podręcznego.

Grupowanie przedmiotów

Niektóre z przedmiotów umieszczonych w ekwipunku możemy grupować (ang. stackować). Bloki i niektóre przedmioty mogą grupować się po 64 sztuki, podczas gdy narzędzia, broń, części zbroi, łóżka, wagoniki, łódki, Elytry, zbroje dla konia, siodła, tarcze i totemy nieśmiertelności już nie. Śnieżki, puste wiadra, Perły Kresu i jajka łączą się tylko po 16 sztuk.

Przedmioty grupują się automatycznie po ich podniesieniu. Możemy dzielić je na połowy - aby to uczynić klikamy PPM na takie złączenie przedmiotów w ekwipunku i odkładamy wziętą w ten sposób połowę na inne miejsce, albo oddzielać po jednej sztuce - robimy to podnosząc stack LPM i klikając PPM na puste pole w ekwipunku.

Wyrzucanie przedmiotów

Aby wyrzucić pojedynczy przedmiot należy, podczas trzymania go w ręce, nacisnąć klawisz Q. Aby wyrzucić cały stack należy wziąć go do ręki, albo skierować kursor myszy na niego i nacisnąć kombinację klawiszy Ctrl + Q.

Historia

Nieznana historia wersji

Classic
0.0.20 Dodano ekwipunek.
Może zostać otwarty za pomocą klawisza B.
0.24 Niszczenie bloków pozawala na zbieranie ich, a następnie ich stawianie, czyli dodawanie i usuwanie z ekwipunku.
0.24_06 Kiedy gracz trzyma jakiś blok widać go w jego ręce.
0.24_07 Kiedy gracz nie trzyma żadnego bloku widać jego rękę.
0.26 SURVIVAL TEST 6 Test ekwipunku obrazowego.
Indev
0.31 29 stycznia 2010 Gracz widzi swoją postać w ekwipunku.
Dodano do ekwipunku pole craftingu 3x3 widoczne w filmie opublikowanym przez Notcha.[1]
Można poruszać się podczas otwartego ekwipunku.
? Dodano stół rzemieślniczy wraz z polem wytwarzania 3x3, przez co pole w ekwipunku zostało zastąpione polem o wymiarach 2x2.
Można przechowywać przedmioty w polu craftingu w ekwipunku.
Alpha
1.0.15 Nie można poruszać się podczas otwartego ekwipunku.
1.1.0 Ekwipunek zapisywany jest po stronie serwera.
Beta
1.0 Po najechaniu kursorem na blok lub przedmiot wyświetli się jego nazwa.
Naprawiono błąd pozwalający na przechowywanie przedmiotów w polu wytwarzania.
1.4 Domyślny klawisz pozwalający na otwarcie ekwipunku został zniemniony z I na E.
Notch zmienił to, ponieważ uznał, że będzie to wygodniejsze.[2]
1.5 Dodano funkcję klawisza ⇧ Shift, pozwalającą na szybkie transportowanie przedmiotów.
1.8 Dodano tryb kreatywny wraz z nowym ekwipunkiem pozwalającym na uzyskanie nieskończonej każdego bloku dostępnego w grze.
Pełna wersja
1.3.1 12w21b Ekwipunek trybu kreatywnego został podzielony na 12 kategorii: Bloki budowlane, Bloki dekoracyjne, Mechanizmy, Transport, Różne, Jedzenie, Narzędzia, Walka, Alchemia, Materiały, Ekwipunek i Szukaj.
Dodano opcję wyszukiwania.
Dodano opcję pozwalającą zamknąć ekwipunek za pomocą klawisza Esc.
1.9 15w31a Dodano slot pozwalający na wzięcie przedmiotu do drugiej ręki.
Zmieniono orientację wielu bloków i przedmiotów.
1.11 16w32a Wiadomości typu: "Nie możesz teraz odpoczywać, ponieważ w pobliżu są potwory" pojawiają się nad ekwipunkiem podręcznym, nie, jak wcześniej, na czacie.
Pocket Edition Alpha
0.1.0 Dodano ekwipunek trybu kreatywnego.
0.2.0 Dodano ekwipunek trybu gry przetrwania.
0.3.0 Dodano pole wytwarzania 2x2 w ekwipunku trybu gry przetrwania.
0.6.0 Dodano sloty pozwalające na zakładanie zbroi.
0.8.0 Ekwipunek trybu kreatywnego został podzielony na 4 kategorie: Bloki, Bloki dekoracyjne, Walka, i Różne.
0.11.0 Zmieniono ikonkę inwentarza z cegieł na skrzynię w ekwipunku trybu gry przetrwania.
0.16.0 build 1 Dodano opcję wyszukiwania (tylko w Windows 10 Edition)

Ciekawostki

  • Otwarcie ekwipunku jest pierwszym osiągnięciem jakie gracz może zdobyć.
  • Po otworzeniu ekwipunku, gra się nie zatrzyma jak w przypadku naciśnięcia klawisza Esc. Czas będzie płynął normalnie, a moby będą mogły atakować gracza.
  • Postać w ekwipunku "śledzi" ruchy kursora.
  • Kompas widoczny w zakładce Szukaj w ekwipunku trybu kreatywnego zachowuje się jak zwykły kompas.
  • Po włączeniu widoczności hitboxów (F3 + B) widoczny będzie hitbox postaci w ekwipunku.
  • Po wciśnięciu kombinacji klawiszy F3 + H w nazwach widocznych po najechaniu kursorem na blok lub przedmiot oprócz nazwy danego bloku lub przedmiotu ujrzymy także ID i ID słowne danego bloku lub przedmiotu. W przypadku narzędzi, broni i części zbroi pokaże się również informacja o pozostałych punktach trwałości.

Galeria

Przypisy