Przestrzenie nazw

Warianty

Share

Share
Działania

Grzybowa krowa

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Grzybowa krowa
Grzybowakrowa.png
BabyMooshroom.png
Punkty życia 10 (Heart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.png)

Odradzanie Grzybowy biom
Od Beta 1.9pre
Upuszcza BlockCSS new.png Czerwony grzyb (2-5) przy ostrzyżeniu.
ItemCSS.png Skóra (0-2) przy śmierci.
ItemCSS.png Surowy befsztyk (1-3) przy śmierci.
ItemCSS.png Pieczony befsztyk (1-3) przy śmierci w ogniu.
ItemCSS.png Zupa grzybowa przy użyciu miski.
ItemCSS.png Mleko przy użyciu wiadra.
Doświadczenie 1-3

Grzybowe krowy, Muuuchomory (ang. Mooshrooms) to podobne do krów moby, które pojawiają się w biomie grzybowym. Są one pokryte kolorami czerwonego grzyba oraz posiadają 2 grzyby na plecach i 1 na głowie.

Spis treści

[edytuj] Pożytek

Grzybowe krowy mogą zostać ostrzyżone, co da od 2 do 5 czerwonych grzybów. Ostrzyżenie sprawia również, że zmieniają się one w normalne krowy. Jeżeli je zabijemy, upuszczą one skórę oraz surowy befsztyk tak jak normalne krowy. Grzybowe krowy mogą zostać również wydojone przy pomocy wiadra, jak inne krowy, oraz przy pomocy pustej miski, aby zdobyć grzybową zupę.

[edytuj] Zachowanie

Grzybowe krowy pojawiają się w świecie głównym w biomie grzybowym oraz okazjonalnie na innych biomach w grupach od 4 do 8 krów. Grzybowe krowy nie wchodzą do wody. Bardzo boją się klifów i nie zeskoczą z nich dopóki ich nie zaatakujemy lub nie popchniemy.

[edytuj] Hodowanie

Grzybowe krowy, podobnie jak krowy i owce, mogą być hodowane przy pomocy zboża. Nakarmienie 2 grzybowych krów sprawi, że zaczną się one rozmnażać i powstanie grzybowe cielę. Jednak karmienie zwykłej oraz grzybowej krowy spowoduje, że dziecko będzie albo zwykłą krową albo grzybową.

[edytuj] Historia

Beta
1.9pre1 Dodano grzybowe krowy. Pojawiają się tylko na grzybowej wyspie.
1.9pre2 Rozmnażanie grzybowej krowy ze zwykłą spowoduje narodzenie się cielaka z losowo wybranym rodzajem krowy.
1.9pre3 Ostrzyżenie grzybowej krowy spowoduje pojawienie się dwóch normalnych, z którymi nie można nic zrobić.
Oficjalne wydanie
1.2.1 12w07b Grzybowe krowy otrzymały nową wersję sztucznej inteligencji.
1.2.3 Naprawiono błąd ze strzyżeniem grzybowych krów.
1.2.5 Grzybowe krowy nie mogą już być rozmnażane ze zwykłymi krowami
1.4.2 12w38a Dodano nowe dźwięki krów.

[edytuj] Bugi

  • W wersji Beta 1.9 Pre-release 5, w trybie wieloosobowym, kiedy ogoli się grzybowe cielę, zamieni się ono w dwa normalne cielęta, a jego rodzice przestaną za nimi podążać.
  • Grzybowe krowy mogą się spawnować na różnych biomach. Aktualnie nie da się stwierdzić, czy to bug czy tak powinno być.
  • W Minecrafcie 1.0.0, klikanie prawym przyciskiem myszy na grzybową krowę z większą ilością misek zamieni nawet cały stack w jedną miskę z grzybową zupą.

[edytuj] Ciekawostki

  • Angielska nazwa tej krowy to Mooshroom. Jest to kontaminacja odgłosu "muuu", czyli dźwięku jaki wydaje krowa.
  • W wersji Beta 1.9 Pre-realease 1 przyjęto, że grzybowe krowy, to będą po prostu czerwone krowy, ponieważ tekstura była w większości czerwona.
  • Kiedy grzybowa krowa zamieni się w zwykłą krowę, poprzez ogolenie, pojawi się animacja eksplozji.
  • Istnieją tylko czerwone grzybowe krowy, nie ma brązowych.
  • Kiedy rodzice cielaka zostaną ostrzyżeni, przestaną podążać za młodym.
  • Pomimo iż grzybowe krowy mają 3 grzyby na grzbiecie po ich ścięciu wypada do 5 grzybów.
  • Kiedy grzybowa krowa jest niewidzialna, widoczne są tylko grzyby na jej grzbiecie. Gdy po ostrzyżeniu zmieni się w zwykłą krowę, znów będzie widzialna.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Zobacz też