Share

Share

Kompas

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Kompas
Kompas duzy.png
 Grid Kompas.png
Typ Narzędzie
Wytrzymałość N/A
Możliwość grupowania Tak (64)
Od wersji Alpha 1.1.0
ID dec: 345 hex: 159

Kompas - został dodany do gry wraz z aktualizacją Secret Friday Update 9, czyli 10 września 2010 roku. Przedmiot służy do określania punktu między miejscami spawnu gracza. Tworzy się go przy pomocy jednego czerwonego proszku i czterech żelaznych sztabek. Igła kompasu zawsze pokazuje miejsce spawnu nawet wtedy, kiedy znajduje się w skrzyni, ekwipunku, jest trzymany w dłoni bądź rzucony na ziemię. W przeciwieństwie do świata realnego, kompas nie wskazuje kierunku północnego. Został dodany 10 września 2010. Kompas można również znaleźć w w skrzyni w twierdzach (w bibliotece).

W Netherze i Kresie kompas jest całkowicie bezużyteczny, gdyż jego wskazówka obraca się chaotycznie i losowo (jak w rzeczywistym świecie na biegunach).

Nie trzeba tworzyć kompasu, żeby sprawdzić gdzie znajduje się punkt odrodzenia. Wystarczy umieścić materiały w stole warsztatowym, a kompas, jeszcze nie wyciągnięty, pokaże nam kierunek. W ten sposób można zachować odrobinę żelaza.

Jeśli twój dom znajduje się w miejscu twojego spawnu, bądź jest bardzo blisko, kompas okazuje się bardzo pomocny w odnalezieniu drogi do domu.

Obecnie można zmieniać punkt spawnu śpiąc w łóżku, aczkolwiek kompas nadal będzie pokazywał pierwotny spawn.

Otrzymywanie

Nazwa Składniki Crafting
Kompas Sztabka żelaza + Pył czerwonego kamienia
    Grid Sztabka żelaza.png    Grid layout Arrow (small).png  Grid Kompas.png
 Grid Sztabka żelaza.png  Grid Pył czerwonego kamienia.png  Grid Sztabka żelaza.png
    Grid Sztabka żelaza.png   

Zastosowanie

Nazwa Składniki Crafting
Pusta mapa Kompas + Papier
 Grid Papier.png  Grid Papier.png  Grid Papier.png Grid layout Arrow (small).png  Grid Pusta mapa.png
 Grid Papier.png  Grid Kompas.png  Grid Papier.png
 Grid Papier.png  Grid Papier.png  Grid Papier.png