Kot

Z Minecraft Wiki Polska

Kot (ang. Cat) to mob, który został dodany w wersji 1.2. Po raz pierwszy mogliśmy go zobaczyć w wersji 12w04a. Powstaje w wyniku oswojenia ocelota. Kot może przybierać kolor rudy, czarno-biały i czarny. Od wersji 12w06a koty mają własne dźwięki.

Rozmnażanie

Koty do rozmnożenia potrzebują surowej ryby. Kocięta przyjmują kolor sierści jednego z rodziców. Zdarza się, że koty rozmnażają się nawet jeśli nie zostały nakarmione rybą.

Historia

Pełna wersja
1.2.1 12w04a Dodano oceloty. Oswojenie ich było bardzo trudne, a po ich pojawieniu się wyskakiwała wiadomość o błędach.
12w05a Oswajanie stało się łatwiejsze, a wiadomość usunięto. Oswojone koty mogą teraz usiąść po kliknięciu na nie PPM. Oceloty i ich pochodne nie otrzymują obrażeń od upadku; Creepery uciekają od kotów.
12w06a Oceloty i koty otrzymały dźwięki. Koty będą od teraz skakać na łóżka.
1.2.4 Koty siadają teraz na różnych blokach, z którymi gracz może wejśc w interakcję, np. skrzynie czy piece. Uniemożliwia to graczom dostęp do tych bloków.
1.3.1 Koty można rozmnażać.
1.5 Kociaki mogą się despawnować, kiedy dorosną.
1.8 14w02a Kociaki będą rosły szybciej po nakarmieniu ich rybą.
1.9 15w38a Kiedy kot zginie to pojawi się o tym informacja na chacie.
1.10 16w20a Dodano jajo spawnujące kota.
1.10-pre2 Usunięto jajo spawnujące kota.
Nadchodzące zmiany
1.11 16w32a Ponownie dodano jajo spawnujące kota.

Ciekawostki

  • Koty mają czasem denerwujący zwyczaj siadania na okoliczne na łóżka, piecyki i skrzynie. Skrzyni, na której siedzi kot nie można otworzyć. Można go z niej ściągnąć tylko poprzez zepchnięcie, zainteresowanie rybą, bądź zniszczenie bloku. Można na skrzyniach położyć bloki liści - skrzynia nadal będzie dostępna, ale koty na niej nie będą siadać.
  • Małe kocięta nie mają dużej głowy, w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych dzieci-mobów.
  • Koty polują na kury.
  • Od wersji 12w05a creepery boją się kotów, nie podejdą za blisko nawet gdy zostaną sprowokowane przez gracza. To czyni koty bardzo dobrą ochroną domu przed creeperami. Jest to w sumie jedyne zastosowanie futrzaków.
  • Koty nie otrzymują obrażeń od upadku.
  • Koty reagują na obecność gracza w odległości 15 kratek.
  • Kot mógł przestać być udomowiony - jeśli przez 2 dni nie został nakarmiony lub nie przeszedł kawałeczka drogi za graczem. Jednak wygląda na to, że był to błąd i w obecnych wersjach taka sytuacja nie występuje.
  • Koty teleportują się do gracza podobnie jak wilki, chyba że wykonują komendę siad, chociaż i wtedy teleportują się gdy otrzymają obrażenia.
  • W odróżnieniu od wilków kotom nie opada ogon gdy mają mało życia.
  • Koty nie siadają na skrzyniach z pułapką.
  • Małe koty nie potrafią pływać.
  • Koty są mniejsze od ocelotów.
  • Kot stworzony za pomocą komend domyślnie ma kolory ocelota.

Galeria