Kres

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Książka z piórem.png
Nieaktualne informacje!
Artykuł w całości lub w części jest nieaktualny i wymaga zaktualizowania. Jeśli jesteś gotów podjąć się tego, sprawdź stronę dyskusji.
Camera2.png
Artykuł „Kres” ma za mało albo nie posiada plików.
Możesz pomóc dodając pliki.
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Kres” jest krótki.  

End, inaczej Kres (przestarzałe) (ang. End, Ender) - jeden z wymiarów dostępnych w grze, dodany w wersji 1.0.0. Można dostać się do niego przez portal. W Endzie nie występuje cykl dnia i nocy. Kompasy i zegary nie działają tu poprawnie.

Wygląd głównej wyspy Kresu.

Dostęp do Kresu

Aby dostać się do Kresu, należy odszukać w twierdzy pokój z portalem. Jeżeli wąwóz lub opuszczona kopalnia przecina się z pokojem, ramka portalu może być niekompletna. Aby aktywować portal, należy włożyć Oko Kresu w każdą ramkę.

Możliwe jest zbudowanie portalu w trybie kreatywnym. Aby zadziałał, musi znajdować się w ciemnym obszarze poniżej poziomu 64.

Po wejściu do Kresu gracz pojawia się na obsydianowej platformie. Jedynymi sposobami na opuszczenie tego świata są śmierć, komendy lub zabicie smoka. Poziom zdrowia smoka (ang. Boss health) widoczny jest na górze ekranu. Smok Kresu lata ponad wyspą. Na wszystkich obsydianowych słupach znajdują się kryształy kresu. Kiedy boss znajdzie się w ich pobliżu, pojawia się wiązka uleczająca smoka. Jeśli w czasie leczenia zostanie zniszczony kryształ kresu, to smok otrzyma obrażenia. Jako jedyny mob posiada on animację śmierci. Po zabiciu go wylatuje ogromna ilość doświadczenia, fontanna Kresu zamienia się w portal powrotny, a na krańcu wyspy pojawia się brama Kresu prowadząca do zewnętrznych wysp Kresu. Wskakując do portalu zobaczymy 9-minutowy Poemat Kresu napisany przez Juliana Gougha (niestety wyłącznie w języku angielskim) oraz listę twórców gry i użytych programów. Po zakończeniu ich lub przerwaniu (klawisz Esc) znajdziemy się w punkcie spawnu, bądź przy łóżku w którym ostatnio spaliśmy. Przedmioty i punkty doświadczenia pozostaną niezmienione.

Skład

Moby

Bloki

Główna wyspa

Wyspy Kresu

Historia

Pełna wersja
1.0.0 Beta 1.9-pre3 Dodano Kres.
1.3.1 12w23a Dodano ramę portalu Kresu do ekwipunku trybu kreatywnego.
1.8 14w17a Zmieniono nazwę biomu Kresu z "Niebo" na "Kres".
1.9 15w31a Po zabiciu smoka pojawia się brama Kresu.
15w44a Zmieniono recepturę odrodzenia smoka.
Dodano nową animację odradzania smoka.
15w44b Jeszcze raz zmieniono recepturę odrodzenia smoka.
1.11 16w39a Mapy mogą teraz działać w Kresie.
Dodano portale powrotne, mogą być znalezione na losowych wyspach.
Pocket Edition
1.0 build 1 Dodano Kres.
Console Edition
TU9 CU1 1.00 Dodano Kres.

Ciekawostki

  • Portal Kresu może zostać wyłączony przez płynącą wodę lub lawę.
  • Portal Kresu jest strzeżony przez spawner rybików cukrowych.
  • W Kresie nie ma cyklu dnia i nocy, więc gdy postawimy pochodnię, mob (szkielet lub zombie) zacznie się palić jak za dnia w normalnym wymiarze.
  • W Świecie Kresu nie można zrobić jakiegokolwiek portalu. Gdy stworzy się kształt portalu i spróbuje aktywować, nie pojawi się przejście.
  • Usunięcie folderu DIM1 w folderze świata zresetuje Kres do pierwotnego stanu i zrespawnuje smoka. Dzięki temu możliwe jest wielokrotne przejście gry i zdobycie większej ilości jaj smoka.
  • Jeżeli oddalimy się od wyspy i przełączymy odległość renderowania na najmniejszą, na niebie pojawią się pewne anomalie.
  • Do stworzenia Kresu został użyty kod, który miał służyć do generowania Podniebnej Krainy.
  • Użycie mikstury widzenia w ciemności w Kresie spowoduje różowe zabarwienie oddalonych terenów.
  • Wysokość wyspy to około 80 bloków.
  • Przed wersją 1.9 Kres składał się jedynie z jednej wyspy.

Galeria

Zobacz też