Kurczak

Z Minecraft Wiki Polska
Kurczak
Kurczak.png
Babychicken.png
Punkty życia 4 (Heart.pngHeart.png)
Siła ataku Brak
Odradzanie Bloki trawy lub przy wyrzuceniu jajka.
Od Alpha 1.0.14
Upuszcza Grid Pióro.png Pióro (0-2) przy śmierci.
Grid Surowy kurczak.png Surowy kurczak (1) przy śmierci.
Grid Pieczony kurczak.png Pieczony kurczak (1) przy śmierci w ogniu.
Grid Jajko.png Jajko losowo co 5-10 minut.
Doświadczenie 1-3
Dźwięki Gdakanie Obrażenia/Śmierć Znoszenie jajka

Kurczaki to pasywne moby, które pojawiły się po raz pierwszy w wersji Alpha. Głównym ich celem jest dostarczanie piór i jaj, które są niezbędne do zrobienia kolejno: strzał i ciasta oraz mięsa niezbędnego do odnowienia głodu.

Wygląd

Kurczaki mają białe pióra i skrzydła, żółte nogi i dzioby, czarne, małe oczy, oraz czerwone "korale". Ich tekstura upierzenia jest w kratkę pomieszana kolorem białym, szarym i jasnoszarym. Są wysokie na 0.875 bloku, szerokie na 0,5 bloku i długie na 0,8125 bloku.

Zachowanie

Kurczęta błąkają się bez celu. Jeśli staniemy w pobliżu kurczaka, pokaże nam swoją głowę przez kilka sekund, a następnie kontynuuje wędrówkę. Kurczęta pojawiają się często same, ale mogą też pojawiać się w grupach 2-3. Podobnie jak inne bierne moby są przyciągane do światła. Nie mogą przeskakiwać przez płoty. Lubią się kąpać - z upodobaniem wskakują do wszelakich zbiorników wodnych w swojej okolicy, przesiadują tam większość czasu a nawet składają do niego jaja.

Kury mogą znieść jajko, którym można rzucić we wrogów lub użyć jako składnik do ciasta. Od wydanej 20 grudnia aktualizacji Beta 1.0, kurczak ma ⅛ szansy, że zrodzi się z rzuconego jajka.

Hodowla

Hodowla kurczaków jest prosta - wystarczy posiadać kilka jajek oraz wstępne ogrodzenie (można je później poszerzyć). Gdy zagroda jest już przygotowana, należy rzucać jajkami do momentu zrodzenia się minimum dwóch kurcząt. Z początku nic się nie da zrobić i należy czekać aż pisklęta podrosną. Gdy już będą duże, można je rozmnożyć za pomocą nasion zboża. Aby to zrobić należy kliknąć PPM na jednym i drugim kurczaku. Pojawią się serduszka i po chwili otrzymamy trzeciego kurczaka (oczywiście malutkiego). Zbierając składane przez ptaki jaja i rzucając nimi można stworzyć naprawdę sporą hodowlę. Trzeba jednak uważać, gdyż kurczaki mają tendencję do uciekania a gdy gracz ma w ręce nasiona zboża są w stanie wyskoczyć za nim przez ogrodzenie. Dobrze mieć uprawę zboża koło zagrody, która po zebraniu plonów daje zboże i nasiona zboża.

Historia

Alpha
1.0.14 Dodano kurczaki.
1.0.17 Od teraz kurczaki nie dostają obrażeń od upadku. Machają skrzydłami amortyzując i spowalniając spadanie.
Beta
1.0 Kurczaki mogą pojawić się, kiedy jajko w coś uderzy.
1.8 Dodano możliwość upuszczanie przez kurczaki surowego kurczaka, bądź upieczonego.
Pełna wersja
1.0.0 Beta 1.9-pre2 Kurczaki można rozmnażać, używając pszenicy.
Beta 1.9-pre3 Dodano pisklęta.
1.2.1 12w04a Oceloty atakują kurczaki.
12w07a Ulepszenie inteligencji kurczaków.
1.4.2 12w36a Od teraz, aby rozmnażać kurczaki, należy użyć nasion (w tym arbuza i dyni) lub brodawki.
12w38a Dodano nowe dźwięki przemieszczania się kurczaka.
1.7.4 13w49a Dodano kurzych jeźdźców - połączenie kurczaka i małego zombie.
1.9 15w31a Dodano możliwość rozmnażania kurczaków dzięki nasionom buraka.
15w43a Kurczaki mogą upuścić kilka surowych/pieczonych kurczaków jeśli zostaną zabite bronią z zaklęciem Grabież.
1.11 16w32a Zmieniono ID kurczaka z Chicken na chicken.
Dodano brakujący element tekstury pod głową kurczaka.

Ciekawostki

  • Notch kiedyś powiedział na twitterze, że od teraz kurczaki są kaczkami. Jednak nie zostało to zmienione.
  • Oceloty zabijają kurczaki.
  • Do stworzenia hodowli wystarczy jeden kurczak.
  • Młode kurczaki nie potrafią pływać nawet w wodzie o jednym bloku głębokości
  • Kurczaki rozmnażają się po zjedzeniu nasion zboża, arbuza i dyni oraz po zjedzeniu brodawki, ale nie działają na nie ziarna kakao.
  • Kurczaki nie chodzą za graczem, który nosi inne ziarna niż ziarna zboża.
  • Od wersji 1.7.4 zombie może pojawić się, siedząc na kurczaku. W ten sposób powstaje Kurzy jeździec.
  • Kurczaki nie dostają obrażeń od upadku. Fruwają dopóki nie znajdą się na powierzchni.

Galeria