Nether

Z Minecraft Wiki Polska
Wygląd Netheru

Nether (pot. Piekło, pl. Dolny, w edycjach konsolowych Otchłań) to wymiar dodany do gry w aktualizacji Halloween. Nether składa się z dwóch płyt skał macierzystych: pierwsza jest usytuowana na wysokości 0-6, natomiast druga 124-128. Jest zbudowany z Netherracka, tworzącego platformy, jaskinie i skomplikowane formy terenu. Na ścianach i sufitach można znaleźć jasnogłaz.

Skład

Moby

Bloki

Forteca Netheru

Ocean lawy

Portal Netheru

Podróże

Ekonomiczna i standardowa wersja portalu

Aby dostać się do Netheru, należy stworzyć portal w postaci obsydianowej ramki 4x5. Aktywuje się go podpalając jego wewnętrzną stronę. Portal działa również bez bloków w narożnikach.

Podróżowanie w Netherze jest 8 razy szybsze niż w normalnym świecie. To oznacza, że odległość przebyta w Netherze odpowiada ośmiokrotnie dłuższemu odcinkowi w normalnym świecie.

Od snapshotu 12w34a, moby mogą przechodzić przez portal z Netheru do normalnego świata i odwrotnie.

Jeśli portal pojawi się w jednej z netherowych jaskiń, warto wykorzystać fakt, że netherrack płonie wiecznie i oznaczać drogę do portalu zapalając go za sobą.

Po przejściu przez nowo zbudowany portal na poziomie trudności łatwym lub wyższym, te pierwsze chwile w Netherze mogą być niezwykle trudne z uwagi na Ghasty, ponieważ potrafią one dezaktywować portal, a także niszczyć i podpalić okolicę. Mniej doświadczeni gracze, zamiast walczyć z Ghastami mogą zbudować wokół portalu prowizoryczny domek w materiałów, które wytrzymają natarcia mobów. Kiedy portal i jego okolica zostanie zabezpieczona, można skupić się na celu swojej wizyty w Netherze.

Osiągnięcia

Information icon.png Osobny artykuł: Osiągnięcia.
Ikona Osiągnięcie Opis w grze Prawymaganie Aktualne wymaganie Ograniczenie wersji Uzyskane punkty (Xbox 360)
Achievement-fancy.png
Grid Obsidian.png
Musimy zejść głębiej Zbuduj portal do Netheru DIAMENTY! Wejdź w Portal Netheru PC 40G
Into The Nether Xbox 360

Historia

Alpha
10 października 2010 Zrzut ekranu zrobiony przez Notcha przedstawiający Nether.
1.2.0 Halloween Update Dodano Nether.
1.2.2 Lawa płynie w Netherze tak szybko i tak daleko, jak woda w zwyczajnym świecie.
Beta
1.6 Teraz portale do Netheru działają w trybie wieloosobowym.
Teraz po próbie zaśnięcia w łóżku w Netherze łóżko wybuchnie.
Pełna wersja
1.0.0 Beta 1.9-Pre1 Dodano wiele nowych mobów zamieszkujących Nether.
Dodano fotece Netheru i ich zawartość, łącznie z brodawkami.
1.2.1 12w06a Teraz bałwany w Netherze otrzymują obrażenia i giną.
1.3.1 12w22a Możliwe jest przejście zombie-pigmana przez portal i znalezienie się w zwykłym świecie.
12w27a Netherowe brodawki można uprawiać teraz w każdym wymiarze.
1.4.2 12w34a Teraz każdy mob może podróżować przez portal.
12w36a Dodano mroczne szkielety.
1.5 13w01a Dodano kwarc, którego rudy można znaleźć w Netherze.
1.6.1 13w18a W fortecach Netheru pojawiają się teraz skrzynie z cenną zawartością.
1.9 15w49a Smoki Kresu i mroczne szkielety mogą podróżować przez portale.
Pocket Edition Alpha
0.12.1 build 1 Dodano Nether.
build 6 Lawa w Netherze płynie szybciej.
Console Edition
TU1 CU1 1.00 Dodano Nether.
Tu9 CU1 1.00 Dodano fortece Netheru.

Ciekawostki

  • W Netherze nie działają zegarki, mapy i kompasy. Wszystkie z tych przedmiotów nie funkcjonują tam poprawnie.
  • Nazwa Nether została użyta w filmie Equilibrium, gdzie oznaczała zniszczoną metropolię po III Wojnie Światowej.
  • Łóżka użyte w Netherze wybuchają.
  • Nether jest ograniczony z góry i z dołu Bedrockiem
  • W Netherze można spotkać żwir - występuje nieco rzadziej niż Piasek dusz.
  • W Netherze lawa ma takie same właściwości ciekłe co woda w normalnym świecie.
  • W Netherze woda po wylaniu natychmiast wyparowuje.
  • Używając trzech pereł endermana można przebić się przez warstwę Bedrocka, który ogranicza Nether od góry. Wyjdziemy wtedy na nieskończenie wielką, płaską powierzchnię Bedrocka. Na niej można budować do wysokości 256 kratek. Można tam także dostać się w trybie kreatywnym.
  • Jeśli nie wygenerowaliśmy mapy w trybie Super płaski, to górna część Netheru jest jedyną, naturalnie występującą płaską powierzchnią.
  • Poziomy światła w Netherze są jaśniejsze od tych w normalnym świecie
  • Dawniej można było umieścić wodę w Netherze poprzez stopienie bloku lodu, jednak obecnie lód stopiony w Netherze nie pozostawia po sobie wody.
  • Od snapshotu 13w37a można budować portale o rozmiarach większych niż standardowe.
  • Wewnątrz skał Netheru można natrafić na lawę. Czasem powoduje to powstawanie wodospadów lawy.

Galeria