Share

Share

Nożyce

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Grid Sadzonka.png
Artykuł „Nożyce” jest krótki.  

Nożyce
150px-Shears.png
 Grid Nożyce.png
Typ Narzędzie
Wytrzymałość 238
Możliwość grupowania Nie
Od wersji Beta 1.7
ID dec: 359 hex: 167

Nożyce są narzędziem, które służy do uzyskania wełny z owiec oraz zbierania muchomorów z grzybowej krowy. (Bez nożyc otrzymujemy tylko jeden blok wełny z owcy.) Można nimi obcinać również pnącza, paprocie, uschnięte krzaki lub wysoką trawę. Umożliwiają również zdobycie bloków liści (np. do stworzenia żywopłotu). Pozwalają też szybciej wydobywać nić z pajęczyn i wydajniej niszczyć bloki wełny. Istnieje 5% szansy, że gdy ścinamy liście za pomocą nożyc to wypadnie jabłko. Dzięki nożycom możemy także rozbroić zaczep na linkę nie aktywując go. Od wersji 12w38a nożyce podczas używania wydają charakterystyczny dźwięk cięcia.

Użycie[edytuj]

Nożyce są najbardziej wydajnym narzędziem do uzyskiwania wełny z owiec (W takim wypadku z każdej owcy wypadają 2-3 bloki wełny). Owce mogą zostać pokolorowane barwnikami, aby uzyskać praktycznie nieskończone źródło wełny o kolorze owcy, z której ją otrzymujemy. Ścinając liście za pomocą nożyc możemy zdobyć bloki liści, które nie niszczą się nie będąc w pobliżu bloku drzewa. Nożyce mogą być także używanie, aby zdobyć wysoką trawę, uschnięte krzewy, a także pnącza. Nożyce niszczą pajęczyny w czasie pół sekundy, z których wypada jedna nić. Używając nożyc na dorosłej grzybowej krowie otrzymujemy 5 grzybów, a także zmieniamy ją w zwykłą krowę. Od wersji 12w50a za pomocą stołu do zaklinania można nadać nożycom zaklęcie Silk Touch, a używając kowadła i zaklętej książki, Niezniszczalność I, II lub III.

Otrzymywanie[edytuj]

Składniki Przed » Po
Sztabka żelaza
         Grid layout Arrow (small).png  Grid Nożyce.png
    Grid Sztabka żelaza.png   
 Grid Sztabka żelaza.png      

Szybkość i wytrzymałość[edytuj]

Poniższa tabela prezentuje porównanie czasu potrzebnego do wydobycia przedmiotu gołymi rękoma oraz nożycami. Dodatkowo kolory oznaczają rodzaj wydobytego przedmiotu:

  • Biały: przedmiot który wydobywamy.
  • Niebieski: drop z bloku (np. jabłko, ziarna, nić).
  • Czerwony: nic.
Gołe ręce Nożyce Wytrzymałość
BlockCSS new.png Linka 0 s 0 s 238
BlockCSS new.png Liście 0.3 s 0.05 s 238
BlockCSS new.png Pajęczyna 20 s 0.4 s 238
BlockCSS new.png Pnącza 0.3 s 0.3 s 238
BlockCSS new.png Uschnięty krzew 0 s 0 s
BlockCSS new.png Wełna 1.2 s 0.25 s
BlockCSS new.png Wysoka trawa 0 s 0 s 238

Ciekawostki[edytuj]

  • Nożyce są jedynym poza mieczem narzędziem, które posiada dwie akcje. Można z nich korzystać prawym przyciskiem myszy (strzyżenie owiec i grzybowych krów) i lewym przyciskiem myszy (np. zbieranie roślin).
  • Niszczenie wełny nożycami nie uszkadza nożyc.
  • Liście zniszczone nożycami nigdy nie wyrzucą sadzonek w przeciwieństwie do innych narzędzi (nawet z Jedwabnym dotykiem).