Share

Share

Perła Kresu

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Perła Kresu
Ender Pearl.png
 Grid Perła Kresu.png
Typ ?
Wytrzymałość N/A
Możliwość grupowania Tak (16)
Od wersji Beta 1.8pre
ID dec: 368 hex: 170

Perła Kresu to przedmiot, który został dodany w wersji Beta 1.8 pre-release i wypada po zabiciu Endermana w ilości 0-1. Perła od wersji 1.0.0 służy do teleportacji. Nie ma możliwości użycia perły w trybie Creative.

Zastosowanie[edytuj]

Rzucanie perłą Kresu jest możliwe, gdy użyjemy PPM spoglądając na cel, w który ma teleportować się postać. Gracz, który nią rzucił pojawi się w miejscu, w którym upadła. Użycie jej za każdym razem zabiera 5 (Heart.pngHeart.pngHalf Heart.png) punktów życia. Posiadanie zaklętej zbroi z Protection (Ochroną) bądź butów zaklętych na Feather Falling (Powolne Opadanie) zmniejsza obrażenia, gdyż obrażenia zadawane w wyniku teleportacji perłą są obrażeniami od upadku. Jeśli gracz nie posiada wystarczającej ilości punktów życia, umrze chwilę po teleportacji.

Perłę Kresu można zastosować do stworzenia oka Kresu, które jest używane do aktywacji portalu Kresu.

Od ich wprowadzenia w wersji Beta 1.8, zanim dodano Kres w Beta 1.9 pre4, perły Kresu nie miały użytku.

Crafting[edytuj]

Składniki Wejście » Wyjście
Perła Kresu +
Płomienny proszek
         Grid layout Arrow (small).png  Grid Oko Kresu.png
    Grid Perła Kresu.png   
    Grid Płomienny proszek.png   

Historia[edytuj]

Beta
1.8 Dodano Perły Kresu wraz z Endermanem. Perły Kresu nie posiadają zastosowania.
1.9pre1 Perły Kresu są teraz mniej powszechnie spotykane przy zbiornikach wodnych, ponieważ od teraz Enderman teleportuje się po kontakcie z wodą. Przed tą wersją Enderman nie teleportował się, lecz zostawał w wodzie i ginął.
1.9pre2 Dodano możliwość teleportacji za pomocą Perły Kresu.
Używanie Perły Kresu na serwerze powoduje wyrzucenie gracza z serwera za "hacking". Spowodowane jest to systemem wykrywania zbyt szybkiego poruszania się, zawartego w niektórych zmodyfikowanych klientach.
1.9pre3 Perły Kresu są teraz używane do craftowania Oka Kresu.

Ciekawostki[edytuj]

  • Jeśli rzucimy perłą w obojętnie jakiego moba zadamy mu obrażenia.
  • Po zabiciu się poprzez teleportację wyskoczy identyczny komunikat, jak ten, gdy postać zabije się poprzez upadek z dużej wysokości.
  • Perła Kresu opada podobnie do strzały wystrzelonej z łuku.
  • Rzucenie perłą w drzwi lub ścianę spowoduje pojawienie się postaci w nich. Może to być używane do przechodzenia przez żelazne drzwi lub płoty i kraty
  • Perłą Kresu można teleportować się przez sufit mający 1 blok wysokości. Aby to zrobić trzeba nakierować kamerę na sufit oraz szybko wyrzucić 3 perły. Można to wykorzystać do przejścia przez górną część Netheru.

Zobacz też[edytuj]