Pi Edition

Z Minecraft Wiki Polska
Pi Edition
Pi Edition Logo.jpg
Data premiery 11 luty 2013
Obecna wersja 0.1.1
Twórca/twórcy Mojang AB
Platforma Linux (tylko ARM) Raspberry Pi
Gatunek sandbox
Silnik C++ [1]
Język angielski
Linki http://pi.minecraft.net
Rozmiar ~5 MB
Licencja Własna
Otwarty kod źródłowy Nie

Minecraft: Pi Edition jest wersją Minecrafta opracowaną na platformę Raspberry Pi. Jest ona bazowana na aktualnie istniejącej wersji Pocket Edition, lecz jest delikatnie okrojona, zawierająca wsparcie dla wielu języków programowania. Pi Edition jest narzędziem edukacyjnym dla początkujących programistów. Jest ono dostępne do pobrania za darmo, z oficjalnej strony. Użytkownicy są zachęcani do otwarcia i zmieniania kodu gry za pomocą API.[2] Prawie cała gra jest taka sama, jak Pocket Edition 0.5.0/0.6.0 z tą różnicą, że nie ma w niej działającego trybu przetrwania i opcji w menu głównym. Nie da się używać crafting table i pieca, ani otwierać skrzyń. W świecie ustawionym na tryb przetrwania można używać jedynie reaktora netheru. Ekwipunek resetuje się po załadowaniu świata. Potwory, mimo trybu kreatywnego atakują gracza. Wersja jest zainstalowana fabrycznie na Raspberry Pi.

Ta wersja została rozwinięta dzięki Aronowi Nieminenowi - jednemu z deweloperów Pocket Edition, a także dzięki Danielowi Friskowi.[3]

Rozwój

Wydanie

Minecraft: Pi Edition był oryginalnie ogłoszony na stronie Mojangu 24 listopada 2012 r.[4]

Minecraft: Pi Edition został publicznie wydany 11 lutego 2013. Jego poprzednie wydanie zostało przywrócone. [5]. Strona Pi Edition wciąż wykazuje jego wydanie na 20 grudzień 2012.[6]

Historia wersji

Information icon.png Osobny artykuł: Historia wersji/Pi Edition.

Ciekawostki

  • Jeżeli ustawimy świat zapisany w trybie przetrwania będą możliwości takie, jak w trybie kreatywnym, lecz będą moby oraz cykl dnia i nocy.
  • Mieczem dostępnym w ekwipunku nie da się zadawać obrażeń.

Galeria

Przypisy