Portal Kresu

Z Minecraft Wiki Polska
Aktywny portal do Kresu

Portal Kresu to naturalnie występująca struktura, która pozwala teleportować się do Kresu. Portale te występują tylko w twierdzach i zbudowane są z 12 bloków Ramy portalu Kresu tworzących kwadratową ramę bez rogów o wymiarach 5x5. Aby aktywować portal, należy w każdy blok ramy włożyć oko kresu.

Portal Kresu można znaleźć w pokoju portalowym w twierdzy. Znajduje się nad stawem lawy, ze schodami prowadzącymi do portalu wraz ze spawnerem rybika cukrowego. Niekiedy rama portalu ma już aktywne ramy portalu Kresu (zwykle 1-3).

Działanie

Wejście w aktywny Portal Kresu od razu otwiera ekran ładowania i transportuje gracza do Kresu. Nie ma czasu na odwrót, w przeciwieństwie do portalu Netheru. W Kresie powstaje w powietrzu obsydianowa platforma, na której umieszczony zostaje gracz. Ze względu na brak wygenerowania portalu powrotnego, Portal Kresu jest jednokierunkowy i nie można uciec z Kresu. Jedynymi sposobami na wydostanie się z tego wymiaru to śmierć bądź zabicie smoka Kresu (dopiero wtedy pojawia się portal powrotny).

Czarne bloki portalu emitują światło poziomu 15. Wystarczy jeden blok portalu by przenieść się do Kresu. Ciecze nie niszczą portalu kresu, kiedy nań spłyną.[potrzebne źródło]

Historia

Historia używa dawnego formaty wersji konsolowych

Pełna wersja
1.0.0 Beta 1.9-pre3 Portale Kresu zostały dodane, ale nie miały zastosowania.
Rama portalu mogła być wtedy zniszczona przez wybuch.
Beta 1.9-pre4 Portale otrzymały zastosowanie.
Rama mogła być zniszczona, tylko za pomocą modów i trybu kreatywnego
1.3.1 12w23a Wprowadzono możliwość stawiania ramki portalu kresu w trybie kreatywności, a tym samym możliwość utworzenia portalu w dowolnym miejscu.
1.4.2 12w36a Przedmioty i moby mogą podróżować przez portal.
1.8 14w25a Blok Portalu Kresu został usunięty z komendy /give.
1.9 15w49a Istnieje 0.0000000001% szansy żeby portal był naturalnie aktywowany.
Console Edition
TU9 CU1 1.00 Dodano portal Kresu.

Ciekawostki

  • Jak wjedzie się wagonikiem w aktywny portal, przeteleportuje nas dopiero jak z niego wyjdziemy.
  • Zniszczenie ramy aktywowanego portalu nie spowoduje zniknięcia bloków teleportujących nas do kresu.