Przestrzenie nazw

Warianty

Share

Share
Działania

Smycz

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Grid Sadzonka.png
Artykuł „Smycz” jest krótki.  

Smycz
Smycz.png
 Grid Smycz.png
Typ Narzędzie
Wytrzymałość N/A
Możliwość grupowania Tak (64)
Od wersji 13w16a
ID dec: 420 hex: 1A4

Smycze - pojawiły się w snapshocie 13w16a i mają służyć do łapania mobów i uwiązywania ich do płotu.

Spis treści

[edytuj] Otrzymywanie

Składniki Przed » Po
Nić + Kula szlamu
 Grid Nić.png  Grid Nić.png    Grid layout Arrow (small).png  Grid Smycz.png2
 Grid Nić.png  Grid Kula szlamu.png   
       Grid Nić.png

[edytuj] Użycie

Klikając prawym przyciskiem myszy na zwierzę, trzymając smycz, uwiązuje go i możesz go teraz prowadzić. Ponowne kliknięcie na nim wypuszcza go. Możesz użyć innego przedmiotu z ekwipunku w czasie trzymania zwierzątka np. kolejnej smyczy, dzięki temu możesz złapać kilka zwierząt na raz.

Jeśli masz już zwierzęta na smyczy, prawy przycisk użyty na płocie przywiązuje je do płotu niewidzialnym węzłem. Zaatakowanie węzła lub usuniecie tego segmentu płotu usuwa smycze. Aby dowiązać nowe zwierzęta do istniejącego węzła należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na węzeł trzymając smycz (kliknięcie na węźle bez aktywnej smyczy rozwiąże go).

Smycz ma wytrzymałość do 10 bloków, zanim się zerwie. Kiedy smycz się urwie albo zostanie usunięta wypada jako przedmiot w miejscu gdzie znajduje się zwierzę (nie wraca automatycznie do ekwipunku).

Większość pasywnych mobów można uwiązać na smyczy: konie, wilki, oceloty (wraz z ich udomowionymi odpowiednikami), świnie, krowy (włącznie z grzybowymi krowami), kurczaki, kałamarnice, żelazne golemy oraz bałwany. Nietoperze i mieszkańcy wioski to jedyne pasywne moby, których nie można uwiązać. Moby, które znikają nadal mogą znikać podczas gdy są uwiązane (z wyjątkiem tych, na których użyto metki).

Po zniknięciu lub śmierci moba nie zostaje wyrzucona smycz (nie jest jasne czy to celowe działanie).

[edytuj] Historia

Oficjalne wydanie
13w16a Dodano smycze (ale nie miały jeszcze swojej poprawnej nazwy).
13w16b Smycze mają swoją nazwę.
13w18a Smycze mogą być stworzone na drodze craftingu

[edytuj] Ciekawostki

  • Smycze mogą się rozciągnąć do 5 bloków kiedy są przywiązane do płotu.
  • Nieoswojone oceloty mogą być złapane z użyciem smyczy. Jest to dobry sposób na oswojenie ich.
  • W trybie Kreatywnym gracz może złapać i zawiesić moba nad ziemią, jednak moby nie uduszą się jak na szubienicy. Smycz może się zerwać, chyba że będziesz unosił się powoli.
  • Kilka mobów może zostać uwiązanych do jednego segmentu płotu.
  • Możesz złapać kilka mobów i iść ze wszystkimi naraz.
  • Moby można uwiązać również do płotu z netherowej cegły.
  • Nie można złapać na smycz żadnego wrogiego moba.