Wagonik z lejem

Z Minecraft Wiki Polska
Wagonik z lejem
Wagonik z lejem.png
Wagonik z lejem
Typ

Transport

Wytrzymałość

?

Odnawialne

Tak

Możliwość grupowania

Nie

Od wersji

13w03a

ID

dec: 408 hex: 198

ID słowne

hopper_minecart

Wagonik z lejem (ang. Minecart with Hopper) – jeden z typów wagonika funkcjonującego podobnie do zwykłego leja, lecz poruszającego się po torach.

Otrzymywanie

Wytwarzanie

Składniki Wejście » Wyjście
Wagonik
+
Lej
         Grid layout Arrow (small).png  Grid Wagonik z lejem.png
    Grid Lej.png   
    Grid Wagonik.png   

Zachowanie

Wagonik z lejem zbiera przedmioty leżące w jego okolicy, lub ze zbiornika umieszczonego powyżej wagonika. Wagonik z lejem będzie przenosił przedmioty szybciej niż zwykły lej - nawet do 18.5 przedmiotu na sekundę.
Wagonik zbiera również przedmioty leżące nad pełnym blokiem będącym nad torem. Zwykły lej robi to jedynie w przypadku bloków o niepełnej wysokości. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym że wagonik z lejem jest umieszczony wyżej niż zwykły lej.
W przeciwieństwie do zwykłego leja przedmioty nie są automatycznie przekazywane zbiornikowi poniżej, mogą być przeniesione wyłącznie jedynie dzięki lejowi umieszczonemu pod torami jak w przypadku wagonika ze skrzynią.
Przenoszenie przedmiotów może zostać wyłączone i włączone z pomocą torów aktywacyjnych. Gdy są one zasilone wagonik zaprzestanie przenoszenia przedmiotów, gdy zaś tory są niezasilone wagonik będzie przenosił przedmioty normalnie. Efekt utrzymuje się nawet wtedy gdy wagonik nie jest aktualnie na torach aktywacyjnych.
Komparator w tym przypadku działa tylko wtedy gdy wagonik zostanie umieszczony na torach aktywacyjnych, a naprzeciw nich zostanie położony komparator.
Wagon z lejem może przebyć większą odległość niż zwykły. Jednakże odległość jaką przebędzie wagonik zależy od jego obciążenia. W przypadku rozpędzenia pustego wagoniku z lejem na jednym zasilanym torze wagon przebędzie 64 bloki, zanim się zatrzyma (pusty, zwykły wagonik przebędzie jedynie 8 bloków). Pełen wagonik z lejem w przypadku takiej samej ilości torów przejedzie jedynie 16 bloków.

Historia

Pełna wersja
1.5 13w03a Dodano wagonik z lejem.
1.9.1 pre2 Zmieniono nazwę leja z hopper_minecart na MinecartHopper.
1.11 16w32a ID wagonika z lejem zostało zmienione z MinecartHopper na hopper_minecart.
Pocket Edition Alpha
0.14.0 build 1 Dodano wagonik z lejem.
Console Edition
TU19 CU7 1.12 Dodano wagonik z lejem.

Zobacz również