Share

Share

Wagonik z piecem

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Wagonik z piecem
Powered Minecart.png
 Grid Wagonik z piecem.png
Typ Pojazd
Wytrzymałość N/A
Możliwość grupowania Nie
Od wersji Alpha 1.0.14
ID dec: 343 hex: 157

Wagonik z piecem, czyli Napędzany wagonik (ang. Minecart with Furnace) to specjalna odsłona zwykłego wagonika, która została wprowadzona w Seecret Friday Update 7. Używając węgla lub węgla drzewnego wagonik rusza i pracuje niczym silnik. Głównie używany do popychania innych wagoników i tworzenia pociągów.

Crafting[edytuj]

Napędzany wagonik może być wytworzony z pieca i wagonika.

Składniki Przed » Po
Piec + Minecart
         Grid layout Arrow (small).png  Grid Wagonik z piecem.png
    Grid Piec.png   
    Grid Wagonik.png   
Napędzany minecart w akcji.

Zniszczenie napędzanego wagonika zwróci nam piecyk oraz wagonik osobno, jednakże całe włożone do niego paliwo zostanie stracone.

Użycie[edytuj]

Aby użyć wagonika, należy umieścić go na torach prawym przyciskiem myszy, następnie należy zasilić go paliwem (węgiel lub węgiel drzewny). Wagonik ruszy w kierunku, w który patrzył się gracz. Podczas podróży można zmienić kierunek jazdy wózka, poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy patrząc w drugą stronę. W przypadku zmiany kierunku podczas jazdy paliwo zostaje to samo.

Zachowanie[edytuj]

  • Napędzany wagonik nie może popychać innych wagonów na ostrych zakrętach o 180°.
  • Gdy gracz usiądzie w popychanym wagoniku, trzeba użyć większej mocy, by go popchnąć.
  • W przypadku zbocza w proporcjach 1:1 (ciągle do góry) lub czasem 1:2 (jedna kratka zbocza, jedna płaskich torów) jeden napędzany wagonik nie jest w stanie wypchnąć zajętego wagonika do góry. W przypadku proporcji 1:3 (jedna kratka zbocza, dwie płaskich torów) powinien sobie poradzić.
  • Kilka napędzanych wagoników ma większą siłę popychania. W przypadku dwóch napędzanych wagoników i jednego zajętego przez gracza jest możliwe wypchnięcie go na górę po zboczach w proporcjach 1:1, jednak podróż jest bardzo wolna.
  • Jeden napędzany wagonik może popchnąć gracza po zboczach w proporcjach 1:1 w przypadku, gdy jest kilka innych wagonów do popchnięcia (głównie przez siłę tarcia i niezwykłe fizyczne właściwości wagoników)
  • Jeden kawałek węgla wystarcza na 4 minuty jazdy.
  • Jeżeli napędzany wagonik jest zbytnio obciążony, przestanie pracować.

Ciekawostki[edytuj]

  • Wagonik z piecem oraz Wagonik ze skrzynią są pierwszymi obiektami, które powstają poprzez połączenie dwóch połączonych w inny sposób przedmiotów.
  • Jeśli kliknie się prawym przyciskiem myszy na wagonik bez paliwa w ręku, to wagonik przesunie się trochę do przodu.

Zobacz także[edytuj]