Share

Share

Znacznik

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Grid Sadzonka.png
Artykuł „Znacznik” jest krótki.  

Znacznik
Znacznik.png
 Grid Znacznik.png
Typ Narzędzie
Wytrzymałość N/A
Możliwość grupowania Tak (64)
Od wersji 13w16b
ID dec: 421 hex: 1A5

Znacznik - bardzo rzadki przedmiot, wprowadzony w wersji 1.6. Nadaje on nazwy mobom, które pojawiły się w naturalny sposób, (np. wilk, koń, świnia). Obiekt ten może być znaleziony w lochach, podobnie jak siodło, czy dawniej kakao. Od wersji 1.7 jest szansa na wyłowienie tego przedmiotu za pomocą wędki.

Sposób użycia[edytuj]

Aby użyć znacznika należy najpierw nadać jej nazwę używając kowadła. Następnie prawym przyciskiem nakłada się ją na wybrane zwierzę. Od tej pory po najechaniu celownikiem na moba pojawi się nad nim nadana nazwa. Taki mob również nigdy nie zniknie. By nadać imię koniowi należy najpierw go dosiąść, a następnie użyć na nim znacznika. Nadaną nazwę można zmienić jednak potrzebny jest nowy znacznik, procedura jest podobna jak przy nadawaniu pierwszej nazwy.

Nad głowami nazwanych mobów będą widniały nazwy po najechaniu na nie celownikiem, takie jak u mobów pochodzących z nazwanych jaj spawnujących, jednak gracz nie może się znajdować dalej niż w odległości 7 bloków. Nazwane moby dodatkowo nie będą znikać, tak jak oswojone koty oraz psy, dlatego znaczniki mogą być bardziej użyteczne gdy chcemy np. zrobić sobie zoo z ocelotem w klatce.

Wszystkie moby z wyjątkiem mieszkańców wioski (nie dotyczy Zombie wieśniaków) oraz smoka Kresu mogą być nazwane. Nazywając Zombie albo szkieleta należy pamiętać, że mogą spłonąć, a Endermani teleportować się w inne miejsce.

Historia[edytuj]

Przyszłe aktualizacje
13w16b Dodano znaczniki.

Ciekawostki[edytuj]

  • Jeśli znacznik nazwany w kowadle "Grumm" albo "Dinnerbone" zostanie użyty na mobie, to ten odwróci się do góry nogami, ale nadal będzie normalnie funkcjonował.
  • Jeśli nazwiemy znacznik "jeb_" i użyjemy go na owcy, jej wełna zacznie zmieniać kolory, lecz gdy zostanie zebrana, będzie miała kolor jak przed użyciem znacznika.

Przypisy[edytuj]

  1. https://twitter.com/paulsoaresjr/status/326865482839883777
  2. https://twitter.com/Dinnerbone/status/326812168630722561