Share

Share

Znane błędy

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Grid Książka z piórem.png
Nieaktualne informacje!
Artykuł w całości lub w części jest nieaktualny i wymaga zaktualizowania. Jeśli jesteś gotów podjąć się tego, sprawdź stronę dyskusji.

Błędy oraz prośby o nowe funkcjonalności mogły być zgłaszane na Get Satisfaction ,dziś serwis ten został zastąpiony stworzonym przez Mojang: Minecraft Bug Tracker.

Główne

  • Jeśli poziom FPS jest zbyt niski, lub Java nie ma wystarczająco dużo pamięci, Minecraft zcrashuje do czarnego ekranu bez zapisywania żadnych obszarów. Stan ekwipunku, pozycja gracza i czas będą utrzymane, ponieważ dane te są regularnie zapisywane w pliku "level.dat". Temat GetSatisfaction.
  • Niekiedy przez błąd świat prześwituje i widać niemal wszystkie obszary. Zdarza się to na wszystkich platformach i we wszystkich wersjach gry. Przestawienie opcji mgły (fog) naprawi problem.
  • Zaawansowane OpenGL często przycina widoczne obszary.
  • Po crashu gry i wczytaniu Osiągnięcia i Statystyki są zresetowane.
  • W Linuxie gra traci kontakt z kursorem myszy na krótką chwilę po każdym kliknięciu przycisku X. Gra nie zauważy w tym czasie puszczania przycisków. Jest to przyczyną m.in. poruszania się nawet jeśli nie przyciska się klawisza ruchu. Powodem tego jest bug w LWJGL naprawiony w LWJGL 2.6. Należy zamienić kopię Minecrafta z nowszą wersją LWJGL by to naprawić. Temat GetSatisfaction.
  • Pozycja źródła dźwięku gracza jest opóźniona względem postaci. Biblioteki DLL OpenAL nie wspierają dźwięku 3D, więc trudno to zauważyć. Jeżeli jednak zamienimy te biblioteki na inne (przykładowo dostarczone wraz ze sterownikami audio Creative) można zauważyć, że dźwięk stawianych kroków dochodzi z miejsca, z którego idziesz, a nie spod postaci. Nie jest pewne, czy można uznać to za błąd, ponieważ nie jest zauważalne w przypadku bibliotek DLL gry i nie było w zamiarze by dźwięk 3D był wspierany.
  • Antyaliasing kart graficznych firmy ATI nie działa w przypadku sześcianu wyboru podczas nakierowania kursora na jakiś blok. [1] (Certain ATI cards don't support anti-aliased lines.)
  • W przypadku awarii gry twój świat cofnie się do poprzedniego zapisu lub jeśli akurat się zapisywał to zostanie popsuty (Jednak można go odzyskać na różne sposoby).

Oświetlenie

  • Pochodnie naturalnie generowane w opuszczonych kopalniach czasem nie dają światła.

Generowanie podłoża

  • Gra czasem resetuje nadany mapie seed. Przyczyną tego są poprawki w kodzie seedów dostarczane w aktualizacjach gry.
  • Czasami generator popełnia błąd i powoduje lewitowanie wody.

Drabiny

  • Woda nie wpływa do bloku, w którym jest drabina co pozwala na oddychanie. Woda płynąca nad miejscem z drabiną (miejsce, w którym się wspinamy) przepływa nad nim.
  • Postać nie może wspinać się po drabinkach.

Łóżka

  • Podczas snu efekty odłamków i odlatujących cząstek (np. podczas świecenia pochodni czy pieca) nie zwracają się w stronę postaci, co powoduje ich spłaszczony i dziwny wygląd.
  • Łóżka stawiane w całkowicie ogrodzonych miejscach (tylko z miejscem ponad łóżkiem) lub w miejscach bez podstawy (ogrodzone po bokach, ale z miejscem ponad łóżkiem), mogą spowodować obudzenie się w ścianie i duszenie się postaci. Przyczyną tego jest sposób wyboru miejsca przy wstawaniu - jeżeli nie ma miejsca po bokach łóżka, gra wstawia postać w ścianie lub na łóżku. Drugie wyjście także może spowodować śmierć przez uduszenie, gdy ponad łóżkiem było tylko jedno miejsce wolne.

Łódki

  • Łodzie zderzają się ze śniegiem, jakby był to blok postawiony u brzegu.
  • Jeżeli wyjdziesz z łodzi znajdując się pod wodą, nie będzie się ona unosić - chyba że zejdziesz z niej i wypuścisz.
  • Gdy płyniemy pod źródłem wody, łódź dostaje dużego przyspieszenia i płynie w górę. Błąd ten wykorzystywany jest w tworzeniu pionowych wind wodnych.
  • Czasem wyjście z łodzi powoduje wypadnięcie postaci pod nią.
  • Wychodzenie z łodzi na blokach zajmujących pół pola (np. schodkach) czyni poruszanie się niemal niemożliwym. Ma to wykorzystanie w budowie doków.
  • Gdy zajęta łódź zderzy się z pustą, tylko zajęta zostanie zniszczona.
  • Zniszczenie w czasie siedzenia w niej sprowadzi nas o blok niżej. To jeden ze sposobów aby przedostać się przez adminium.
  • Podczas spadania z wysokości można wsiąść do łodzi, ale po wyjściu z niej (dopiero wtedy) otrzymamy obrażenia od upadku.
  • Gdy mamy mało FPS'ów to po dopłynięciu do brzegu zostaniemy wysadzeni kilka klocków bliżej miejsca od którego wypływaliśmy.

Moby

  • Ekwipunek stanie się jaśniejszy, gdy podejdziemy do Zombie Pigmana.
  • Czasem moby poruszają się już podczas ładowania mapy, jeszcze przed załadowaniem terenu, co powoduje ich zaklinowanie.
  • Czasem oswojony wilk może utknąć w ścianie. Uratować go można niszcząc blok, w którym utknął.
  • Jadąc na świni, która wejdzie do zbyt niskiego pomieszczenia, jesteśmy narażeni na duszenie.
  • Pająki nie wspinają się po ścianach za pomocą odnóży. "Wślizgują" się po nich za pomocą głowy.
  • Konie nie potrafią pływać, jeśli na nich siedzimy.

Osiągnięcia

  • Rzucenie skóry na ziemię i podniesienie jej zalicza osiągnięcie polegające na zabiciu krowy. Działa również, gdy złowisz skórę wędką.
  • Jeżeli creeper wybuchnie niszcząc drzewo, a ty podniesiesz powstałe w ten sposób drewno, zaliczone zostanie osiągnięcie "Getting Wood"/"Zbieranie drewna".
  • Jeśli rzucimy diament na ziemię i podniesieniemy go, uzyskamy osiągnięcie "DIAMENTY!!!"/"DIAMONDS!!!" polegające na zdobyciu diamentu .

Obrazy

  • Mogą zostać umieszczone w śniegu.
  • Obraz położony ponad źródłem światła nie zasłania go.
  • Łagodne oświetlenie (smooth lightning) nie działa na obrazy.
  • Niekiedy zamiast przedmiotu widać głowy (np : Herobrine , Steve , Creeper itp

Piece

  • Zniszczenie pieca oznacza utratę paliwa. (Naprawione)
  • Piece emitują światło z każdej strony, pomimo że powinno pochodzić tylko z przedniej strony. (naprawione w 12w39a mimo tego błąd nadal występuje w wersji 1.7)

Pole uprawne

  • Sadzonki mogą być umieszczone na zaoranej ziemi, lecz nie można orać ziemi z zasadzonym drzewem.
  • Pole może być zaorane z dowolnej strony bloku, nawet od spodu.

Portale

  • Czasem drzewo wrasta w portal.

Piasek lub Żwir

  • Gdy piasek lub żwir spadnie na połowę gracza to dzięki powstałemu w ten sposób widokowi próżni można znajdować jaskinie i lochy. Po odpowiednim ustawieniu postaci, gracz się nie dusi.
  • Nie spadną, jeśli pod nimi jest niesolidny blok, np. drabina czy kwiatek. Jeżeli żwir lub piach spadną na taki niesolidny blok, zmienią się w wydobyty surowiec. Film przedstawiający ten fakt.
  • Jeśli postawimy żwir lub piasek na sadzonce, a następnie usuniemy ją piasek/żwir zawiśnie w powietrzu.
  • Wygenerowane ponad jaskinią nie spadną, dopóki gracz nie wykona akcji na pobliskich blokach.

Pogoda

  • Dźwięk deszczu jest słyszalny przez warstwę szkła.
  • Jeżeli piorun trafi w lód, wodę lub portal to wtedy deszcz i śnieg, oraz cząsteczki niszczonego bloku są niewidzialne.
  • Można spać nawet w dzień, gdy jest burza.
  • Woda niekiedy nie zamarza podczas opadów śniegu.
  • Gdy deszcz ugasi ogień, gdy Zaawansowane OpenGL jest włączone, obszar gdzie był ogień pozostanie niekiedy rozświetlony.
  • Opady deszczu i śniegu widoczne są ponad warstwą chmur.

Skrzynie

  • Skrzynię można otwierać gdy ponad nią umieszczony jest przezroczysty blok (schodek, szkło itp.).
  • Gdy zginiemy przenosząc przedmiot z okna skrzyni do ekwipunku (trzymając go myszką) przedmiot zostanie stracony.

Strzały

  • Strzały wbite w drzwi pozostają w miejscu podczas ich otwierania.
  • Strzały wbijają się w płoty.
  • Strzały wbijają się w szyby.

Szkło

  • Użycie krzesiwa na szkle zużywa je, ale żaden ogień się nie pojawia.
  • Chmury widziane przez szkło znikają podczas niszczenia.
  • Szkło postawione obok wody płynącej w dół sprawia wrażenie, jakby wzmacniało jej nurt.

Trzcina cukrowa

Trzcina rosnąca w powietrzu
  • Czasem generuje się powyżej 3 bloków.
  • Jeżeli blok otoczony jest wodą, śniegiem, ogniem lub lawą, trzcina może być na nim zasadzona pomimo jej normalnych wymagań. Po urośnięciu dolny blok wyrasta z ziemi z powodu złego umiejscowienia i pozostawia dwa bloki trzciny.
  • Błędy podczas generowania mapy mogą spowodować, że trzcina będzie lewitowała w powietrzu.
  • Trzcina cukrowa tworzy blok powietrza co może być wykorzystane do oddychania.
  • Wszystkie moby nie widzą gracza przez trzcinę.

Wagoniki i tory

  • Czasem wagoniki bez powodu znikają.
  • Otrzymamy obrażenia, jeżeli wychodzimy z wagonika, a nad nim jest tylko jeden blok wolnego miejsca (Spowodowane jest to tym, że przez chwilę po wyjściu jesteśmy blok nad wagonikiem).
  • Wychodząc z wagonu gdy z przodu jest blok, postać może zapaść w blok centralnie pod torami.
  • Jeżeli dwa wózki zostaną umieszczone na kołowym torze (2x2), będą się nawzajem popychać przyspieszając. Bardzo lagujące w SMP.
  • Można być w płonącym minecarcie bez otrzymywania obrażeń, ale istnieje możliwość zapalenia postaci. Dotyczy również mobów.
  • Woda nie gasi płonących wagoników.
  • Jeśli jedziemy wagonikiem i nastąpi crash Minecraft'a, to po ponownym uruchomieniu gry gracz będzie poza wagonem, a ilość wagoników na torach zwiększy się.

Wilk

  • Wilk może zaklinować się w ścianie i po pewnym czasie zginąć z tego powodu. Uratować go można niszcząc blok, w którym się znajduje (Często błąd ten występuje, gdy my popychamy wilka, który popycha drugiego wilka).
  • Wilki czasami mogą zignorować komendę siad i zaatakować moby, które my bijemy.