Bossowie

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Bossowie” jest krótki.  
Camera2.png
Artykuł „Bossowie” ma za mało albo nie posiada plików.
Możesz pomóc dodając pliki.

Grid Żelazna łopata.png
Artykuł w budowie!
Trwa budowa strony Bossowie. Jeśli chcesz, możesz pomóc przy jej tworzeniu.

Bossowie lub bossy (od ang. boss - szef) to jedna z kategorii mobów występujących w Minecraft. Obecnie w grze istnieją tylko dwa bossy: Wither i Smok Kresu.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Bossy charakteryzują się znacznie większą ilością punktów życia od innych mobów. Ich siła ataku również jest duża. Po pokonaniu bossa otrzymuje się specjalne, unikatowe przedmioty (np. jajo smoka, gwiazda Netheru). Ich cechą charakterystyczną jest to, że mogą niszczyć prawie wszystkie bloki występujące w Minecrafcie (rodzaje niszczonych bloków zależą od bossa).

Bossy w Minecraft[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie w grze istnieją dwa moby oficjalnie zaliczane do bossów: Smok Endu (Kresu) oraz Wither. Istnieje między nimi pewna różnica: Smok Endu pojawia się naturalnie w Kresie, a Withera może przywołać tylko gracz. Warto też wspomnieć, że w trybie survival można stworzyć dowolną liczbę Witherów jednocześnie, a Smok Kresu pojawia się pojedynczo (po jego zabiciu istnieje możliwość jego odrodzenia). Można jednak przywołać wiele Smoków jednocześnie za pomocą komend.

Mini-bossy[edytuj | edytuj kod]

Mini-bossy to nieoficjalna i bardzo umowna kategoria mobów - termin ten został stworzony przez graczy. Najczęściej do tej kategorii zalicza się Prastrażnika, Dewastatora, a czasem też Przywoływacza. Moby te są często błędnie uznawane za oficjalnych bossów, chociaż nimi nie są.