Bufet

Z Minecraft Wiki Polska
Java Edition.png
Skraj dżungli wygenerowany w bufecie przy użyciu generatora Endu.
Menu personalizacji

Bufet (ang. Buffet) – typ świata w całości składającego się z jednego, wybranego przedtem przez gracza, biomu. Pełni funkcję substytutu usuniętego w snapshocie 18w06a dostosowanego trybu świata. Jest on prostszy do modyfikacji.

Personalizacja[edytuj | edytuj kod]

Świat bufetowy może zostać dostosowany przez gracza pod względem biomu. Wybrany może zostać dowolny biom, techniczny lub nie (od wszystkich rodzajów wysp Endu po biomy zmodyfikowane). Oprócz tego, różni się także sposobem generowania biomów.

W menu dostosowywania światu bufetowego można wybrać trzy opcje - Powierzchnia, Jaskinie (w oparciu o Nether) oraz Dryfujące wyspy (w oparciu o End). Na przykład, mokradła generowane jako teren Endu sprawi, że wygenerowany świat będzie składał się z latających wysp z bagiennym biomem, a przy wyborze biomu „End - wysokie wyspy” na powierzchni, będzie można spotkać Miasta Endu wygenerowane bezpośrednio na ziemi. Ponadto Portale Endu będą prowadziły do samych siebie.

Światy w trybie bufetu mogą być uruchomione we wcześniejszych pełnych wersjach gry, o ile nie zawierają bloków dodanych w późniejszej wersji.

Pełna wersja
1.1318w16aDodano typ świata Bufet.
18w19aDodano możliwość generowania świata w oparciu o generator Netheru.
pre4Uporządkowano alfabetycznie listę biomów do wyboru.