Classic

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Pajęczyna.png
Informacje zawarte w tym artykule opisują element niedostępny lub przestarzały.
Ten element został usunięty z gry lub nigdy nie został dodany.

Classic
Survival Test.png
Pierwsza wersja

0.0.11a (17 Maja 2009)

Ostatnia wersja

0.30 (10 Listopada 2009)

Płatne?

Nie

Classic (pl. Klasyczny) to podstawa gry wprowadzona przed fazą Indev i po niedostępnej do 2013 roku fazie Pre-classic. Jest to zarodek Minecrafta nazwany dopiero 28 czerwca 2010 roku. W Classicu zostały wprowadzone tryby, kreatywny i przetrwanie.
Przetrwanie zostało wprowadzone w wersji Survival Test 0.24. Za zabicie mobów, gracz otrzymywał punkty.
W Classicu można grać w trybie jedno- i wieloosobowym. W trybie wieloosobowym były zainstalowywane modyfikacje, które urozmaicają rozgrywkę.
Jako, że jest to prawie najstarsza wersja, większość funkcji dostępnych w płatnej wersji gry nie jest po prostu wprowadzona. W Classic nie da się grać na internecie, lecz tylko za pomocą nowego Minecraft Launcher.
W trybie kreatywnym gracz wyposażony jest w 42 różne bloki. Może swobodnie i natychmiastowo niszczyć bloki, co nie wymaga narzędzi.
Wytwarzanie, przetapianie czy warzenie nie są wprowadzone.
W trybie Survival Test gra jest bardziej zbliżona do dzisiejszej wersji. Gracz od początku posiada 10 sztuk TNT i trochę strzał. Występują tam przeróżne moby, za których zabicie otrzymuje się odpowiednią ilość punktów. Można zebrać każdy blok i postawić go. Wersja jest dość uboga, jednakże oferuje więcej możliwości niż tryb kreatywny. Tryb jest tylko jednoosobowy.
W starszych wersjach Minecrafta, gracze używali Classica głównie do tworzenia wielkich budowli, co w normalnej grze zajęłoby dużo więcej czasu. Jednak podczas wydawania faz Alpha i Beta, od dynamicznego oświetlenia, craftingu i nieskończonych światów, poprzez dodanie skradania i znaczne zwiększenie limitu wysokości, Classic stał się przestarzały.

Ciekawostki

  • Wersja Classic używa starej fizyki cieczy i spadających bloków. Jeden blok wody lub lawy był w stanie zalać całą powierzchnię mapy.
  • Świat w Classic nie jest nieskończony. Jest to sześcian otoczony z wszystkich stron skałą macierzystą znajdującą się pod warstwą wody.
  • Po wydaniu wersji Beta 1.8, dźwięk w wersji Classic przestał funkcjonować, a zapisywanie światów stało się niemożliwe. Spowodowane to było usunięciem zapisów oraz danych, które prawdopodobnie znajdowały się na stronie Minecrafta.

Galeria

Zobacz też