Człowiek

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Pajęczyna.png
Informacje zawarte w tym artykule opisują element niedostępny lub przestarzały.
Ten element został usunięty z gry lub nigdy nie został dodany.

Człowiek
Człowiek.png
Punkty życia

20 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Siła ataku

Łatwy:1 (Half Heart.svg)
Normalny:2 (Heart.svg)
Trudny:3 (Heart.svgHalf Heart.svg)

Odradzanie

Teoretycznie nigdzie, de facto w odległych lądach gdyż nie miały żadnego ID bioma.

Ludzie to niegrywalne postacie (NPC). Są to klony podstawowego skina. Kiedyś w trybie classic wciskając klawisz G można było spawnować właśnie te postacie. Zostało to jednak wycofane w wersji 0.24, jednakże sam mob pozostał do wersji Indev (gdzie później go dwukrotnie przywrócono). Zachowywały się podobnie jak gracz, ale nie mogły budować i niszczyć. Biegały po mapie bez celu. Ludzi da się spawnować, ale tylko do wersji Beta 1.8 poprzez specjalne edytory map.

Upuszczanie przedmiotów[edytuj | edytuj kod]

Ludzie nic nie upuszczają, ale jeżeli zabijemy gracza to wtedy wypadnie z niego wszystko co miał przy sobie. Ciekawostką jest, że gdy zabijemy Notcha wypadnie z niego (razem z jego przedmiotami) jabłko. W classic nie dało się im zadawać obrażeń.

Pre-classic
rd-132328 Dodano ludzi.
rd-160052 Teraz ludzi można przywołać, wciskając klawisz G.
Classic
0.0.24a Usunięto możliwość przywoływania ludzi.
Człowiek otrzymał nowe AI, które zmieniło jego zachowanie na wrogie.
Indev
0.31 1 Lutego 2010 Ludzie w Indev są przez większość czasu usunięci, początkowo na testowanie mobów w formacie MD3. Po ich wycofaniu są przez pewien czas aktywni, do momentu przywrócenia starych mobów z Survival Test.
Infdev
16 Marca 2010 Przywrócono człowieka z okazji naprawy bytów. Ma teraz dwa identyfikatory, chociaż wyglądają tak samo: "Mob" i "Monster".
"Mob" to pasywny człowiek sprzed 0.0.24a. Ma wyłączone AI, przez co można go tylko popychać.
"Monster" to wrogi mob atakujący gracza. Zachowuje się podobnie jak Zombie, lecz nie płonie w słońcu.
Beta
1.2 Człowiek z identyfikatorem "Mob" został usunięty. Jednak ID wciąż istnieje.
1.6.6 W dzienniku zmian opublikowano wiadomość "Removed Herobrine". Był to żart Notcha, który usunął część osobistych plików Monstera z jego AI i odtąd wykorzystywał zastępcze pliki innych mobów.
1.8 W dzienniku zmian ponownie opublikowano wiadomość "Removed Herobrine". Tym razem oznaczał on usunięcie ludzkiego modelu i możliwości spawnu.
Wcześniejsze spawnery ludzi, z powodu usunięcia modelu stają się po prostu puste.
Pełna wersja
1.0 Aż do wydania wersji 1.11 przy dzienniku zdarzeń dla głównej aktualizacji publikowano wiadomość "Removed Herobrine", ale jako "żart".
1.8 Usunięto resztę AI wrogich ludzi.
1.11 16w32a Usunięto ID obu mobom ludzkim: "Mob" i "Monster". Również usunięto ich internetowe ID 48 i 49.

  • Model i tekstura postaci pochodzą z gry „Zombie Town”.
  • Osadnik gra rolę człowieka[Potrzebny przypis!].
  • Przed wersją classic 0.24 twarz ludzika miała kozią bródkę.
  • Człowiek był pierwszym dodanym mobem w Minecrafcie.
  • Ludzie używali starego modelu gracza, więc byli nieco wyżsi.
  • W kodzie gry agresywny człowiek nazywał się „Monster” (pl. Potwór).
  • Agresywna wersja człowieka mogła pojawiać się naturalnie w odległych lądach ponieważ nie były weryfikowane jako żaden biom (chociaż one nadal się generowały).
  • Po usunięciu człowieka z gry została opublikowana wiadomość: „Removed Herobrine”.

Promotional Content