Delfin

Z Minecraft Wiki Polska
Delfin
Delfin.png
Punkty życia

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Siła ataku

3 (Heart.svgHalf Heart.svg)

Odradzanie

Ocean (poza zamrożonym)

Upuszcza

Surowy dorsz (0-1)

ID bytu

dolphin

Z natury bardzo społeczne stworzenia, mogą być znalezione w oceanach, pływające razem w dużych grupach. Kiedy zauważą gracza, będą chciały nawiązać z nim kontakt, aby pokazać jak bardzo są inteligentne i ciekawe. No i przede wszystkim - są ekstremalnie figlarne!
Per Landin[1]

Delfin (ang. Dolphin) – neutralny mob.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Delfiny występują w każdym oceanie, poza jego zamrożoną odmianą.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Delfiny występują w grupach, czasem wyskakując ponad wodę, czasem z jednego akwenu do drugiego. Będą także płynąć za graczami w łódkach. Mogą także same pływać w łódkach, co pozwala na ich transportowanie.

Gracz pływający obok delfinów, otrzymuje efekt Łaski delfinów na 5 sekund. Gracze Bedrock Edition otrzymują efekt przyspieszenia.

Lubią bawić się wyrzuconymi do wody przedmiotami, odbijając je i ścigając. Gdy zostanie zaatakowany jeden osobnik, wszystkie inne w pobliżu staną się agresywne wobec gracza.

Karmienie delfinów dorszem spowoduje to, że popłyną one do najbliższych podwodnych ruin lub zatopionego statku. Podnosi to też ich poziom zaufania. Im większą ilością ryb zostaną nakarmione, tym bardziej będą chciały współpracować.

Delfiny unikają strażników oraz starszych strażników.

Słabości[edytuj | edytuj kod]

Jeśli delfin znajduje się poza wodą, zacznie otrzymywać obrażenia, co doprowadzi ostatecznie do śmierci, podobnie jak u kałamarnicy. Dotyczy to również pływania w łódce. Delfiny nie mogą pływać w łódkach w Bedrock Edition, podobnie jak kałamarnice, żółwie i wszystkie rodzaje ryb. Będąc na lądzie, zaczną szukać wody.

Delfiny nie mogą przeżyć bez dostępu do powietrza, po upływie 4 minut zaczną się dusić. Efekt oddychania pod wodą nic nie zmieni.

Pełna wersja
1.1318w15aDodano delfiny.
18w19aDelfiny nadają niedaleko pływającym graczom efekt delfina.
18w19bDelfiny od teraz upuszczają doświadczenie po śmierci.
18w20cDelfiny od teraz będą powrócić do najbliższego akwenu, gdy znajdą się na lądzie.
Delfiny od teraz mogą przeżyć 2 minuty na lądzie, zamiast 10 sekund.
18w21aDelfiny od teraz prowadzą graczy do podwodnych skarbów.
Od teraz nie można nałożyć delfinom zbroi.

  • Aby stworzyć dźwięki, które będą wydawać delfiny w grze, główny projektant dźwięku Mojang - Samuel Åberg, udał się do Kolmården Wildlife Park aby nagrać prawdziwe delfiny.[2]
  • Jeśli delfin w trakcie atakowania zostanie wyrzucony na ląd, będzie on powoli poruszał się w stronę swojego celu.

Przypisy