Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę Potrzebne zmiany i artykuły Do rozszerzenia.

Deszcz

Z Minecraft Wiki Polska

Opady deszczu to jeden z elementów pogody. Występują sporadycznie o różnych porach dnia, na całym obszarze mapy oprócz terenów pustynnych oraz Netheru. Niekiedy opady są mocniejsze i towarzyszą im pioruny - wtedy mamy do czynienia z burzą.

Wpływ opadów na otoczenie

Żywe stworzenia

  • Płonące moby zostaną ugaszone
  • Moczy się sierść wilków.
  • Powoduje wypływanie ryb na powierzchnię wody i łatwiejszą szansę na ich złowienie.
  • Wieśniaki chowają się w domach na czas deszczu.

Środowisko

Historia

Deszcz w fazie Classic.
Classic
0.26 SURVIVAL TEST 4 Deszcz został dodany w celach kosmetycznych. Jego mechanika była bardzo prosta.
0.26 SURVIVAL TEST 5 Deszcz jest chudszy.
0.27 SURVIVAL TEST 10 F5 włącza i wyłącza deszcz.
0.29_01 Deszcz może być teraz wyłączony w trybie kreatywnym.
Indev
18 lutego 2010 F5 nie pełni już swojej dotychczasowej funkcji.
Beta
1.5 Deszcz, oraz inne zjawiska atmosferyczne zostały dodane do gry, po opublikowaniu tego filmu w serwisie YouTube[1]. Deszcz wygląda identycznie jak w wersji Classic, posiada jednak inny dźwięk.
1.5_01 Naprawiono błąd powodujący, że deszcz mógł przenikać przez niektóre bloki takie jak szkło, schody i płyty.
1.6 Naprawiono błąd powodujący, że deszcz „zamarzał“ podczas gdy gracz wspinał się na drabinie i dopóki nie stanął na stały blok, co mogło wskazywać na to, że gracz wspina się z taką samą prędkością, z jaką pada deszcz.
Deszcz nie pada pod wodą.
Pełna wersja
1.9 16w04a Ulepszono dźwięk deszczu.

Ciekawostki

  • Realistyczny deszcz został dodany z innymi warunkami pogodowymi dopiero w patchu 1.5.
  • Opady śniegu i deszczu widoczne są nawet ponad chmurami.
  • W patchu 1.5 opady przelatywały przez przezroczyste bloki, m.in. szkło, czy schodki. Widać je również było w normalnej, stojącej wodzie. Naprawione to zostało w patchu 1.5_01
  • Gdy podczas opadów lub burzy otworzymy ekwipunek, słońce lub gwiazdy i księżyc znowu będą widoczne na niebie.
  • Jeżeli spojrzymy ponad siebie podczas deszczu, wydawać się będzie, że w tym miejscu nie pada.
  • Deszcz nie pada w biomie pustyni. Można to łatwo zauważyć stając na granicy pustyni, lecz na pustyni nadal jest tak samo ciemno jak i na powierzchni na której pada deszcz.
  • Istnieje możliwość pominięcia deszczu, kładąc się spać.
  • Gdy pada deszcz, jednocześnie pada śnieg w biomie zimowym.
  • Jeżeli podczas deszczu znajdziemy się pod poziomem skały macierzystej i nic nie będzie zasłaniało nieba to ujrzymy że deszcz nie zatrzymuje się na poziomie skały macierzystej, lecz poziom pod nią.

Galeria