Elytry

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Elytry” jest krótki.  
Elytry
Elytra.png

Typ

Transport

Wytrzymałość

431

Odnawialne

Nie

Możliwość grupowania

Nie

Od wersji

15w41a

ID

dec: 443 hex: 1BB

ID słowne

elytra

Elytry (ang. Elytra) – przedmiot, który można znaleźć jedynie w ramce na przedmiot na statku Endu. Służą one do szybowania.

Zachowanie

Elytry zakłada się na slot torsu. Żeby rozpocząć lot, gracz musi skoczyć z dużej wysokości i spadając nacisnąć klawisz skoku w powietrzu (domyślnie Spacja). Jeśli gracz tego nie zrobi, spadnie i otrzyma obrażenia. Elytry wyłączają się same, kiedy gracz stanie na stałym bloku, wtedy gracz nie otrzyma żadnych obrażeń.
Gracz może też pikować bezpośrednio w dół, jednak otrzymuje wtedy obrażenia.

Kiedy szybujący na Elytrach gracz użyje[potrzebne źródło] fajerwerka, zwiększy się prędkość jego lotu. Jeżeli gracz używa fajerwerków stworzonych z użyciem jakiejkolwiek gwiazdki pirotechnicznej, gra zada mu 7 (Heart.pngHeart.pngHeart.pngHalf Heart.png) punktów obrażeń. Pusta gwiazda (dostępna tylko w trybie kreatywnym) nie zadaje obrażeń.

Przyspieszenie jest zawsze takie samo niezależnie od przedmiotów użytych do stworzenia fajerwerka.

Naprawianie

Zniszczone Elytry.png

Elytry mają 431 punktów wytrzymałości. Użycie Elytr zmniejsza wytrzymałość przedmiotu o jeden punkt na sekundę, co sprawia, że gracz może maksymalnie szybować przez 7 minut i 11 sekund. Gdy wytrzymałość przedmiotu spadnie do 1 punktu, Elytry nie zostają zniszczone, lecz nie będą już działać, a ich tekstura stanie się poszarpana i zniszczona. Dopiero naprawienie przedmiotu pozwoli graczom na dalsze szybowanie.

Składniki Wejście » Wyjście
Zniszczone Elytry
+
Zniszczone Elytry
         Grid layout Arrow (small).png  Grid Elytry.png
 Grid Elytry.png  Grid Elytry.png   
         Grid layout Shapeless.png

Elytry mogą być też naprawiane w kowadle, poprzez ich łączenie ze skórą lub samych z sobą:

Zaklinanie

Elytry można zakląć jedynie poprzez zaklęte książki. Mogą zostać zaklęte na Niezniszczalność i Naprawę.

Historia

Pełna wersja
1.915w41aDodano Elytry.
16w06aZmieniono mechanikę szybowania Elytry.
Wzór peleryny przechodzi na Elytry, co sprawia, że Elytry posiada wzory i kolory peleryny.
16w07aDodano opcję umożliwiającą pokazywanie wzoru i koloru peleryny na Elytrach.
1.9.1pre1Dodano dźwięki szybowania Elytr.
1.1016w21aMoby z tagiem FallFlying oraz z założonymi Elytrami szybują.
1.1116w32aElytry mogą być umieszczane na stojakach na zbroję.
16w38aElytry są teraz widoczne na zombie, szkieletach i stojakach na zbroję.
16w41aElytry mają własny dźwięk odtwarzany podczas ich nakładania.
1.11.116w50aDzięki fajerwerkom można teraz przyspieszać lot.

Ciekawostki

  • Elytry nawiązują do typu skrzydeł u żuków. W prawdziwym życiu nie wykorzystuje się ich do latania.
  • Istnieje możliwość wprowadzenia zaklęć na ochronę, ochronę przed wybuchem, pociskami oraz ogniem, jednakże nie da się tego zrobić bez komend lub trybu kreatywnego.
  • Gracz może „szybować” w niestałych blokach, takich jak woda, ponieważ Elytry są dezaktywowane wtedy, kiedy gracz stanie na bloku solidnym.
  • Gracz może szybować w próżni, jednak poniżej określonego poziomu zacznie otrzymywać obrażenia. Można w ten sposób (pikując bezpośrednio w dół) dotrzeć w bardzo głęboko położony teren.

Galeria