Elytry

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Elytry” jest krótki.  
Elytry
Elytra.png

Typ

Transport

Wytrzymałość

431

Odnawialne

Nie

Możliwość grupowania

Nie

Od wersji

15w41a

ID

dec: 443 hex: 1BB

ID słowne

elytra

Elytry (ang. Elytra) – przedmiot, który można znaleźć jedynie w ramce na przedmiot na statku Endu. Służą one do szybowania.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Elytry zakłada się na slot torsu. Żeby rozpocząć lot, gracz musi skoczyć z dużej wysokości i spadając nacisnąć klawisz skoku w powietrzu (domyślnie Spacja). Jeśli gracz tego nie zrobi, spadnie i otrzyma obrażenia. Elytry wyłączają się same, kiedy gracz stanie na stałym bloku, wtedy gracz nie otrzyma żadnych obrażeń.
Gracz może też pikować bezpośrednio w dół, jednak otrzymuje wtedy obrażenia.

Kiedy szybujący na Elytrach gracz użyje[potrzebne źródło] fajerwerka, zwiększy się prędkość jego lotu. Jeżeli gracz używa fajerwerków stworzonych z użyciem jakiejkolwiek gwiazdki pirotechnicznej, gra zada mu 7 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg) punktów obrażeń. Pusta gwiazda (dostępna tylko w trybie kreatywnym) lub fajerwerk stworzony tylko z prochu i papieru nie zadaje obrażeń.

Przyspieszenie jest zawsze takie samo niezależnie od przedmiotów użytych do stworzenia fajerwerka.

Naprawianie[edytuj | edytuj kod]

Zniszczone Elytry.png

Elytry mają 431 punktów wytrzymałości. Użycie Elytr zmniejsza wytrzymałość przedmiotu o jeden punkt na sekundę, co sprawia, że gracz może maksymalnie szybować przez 7 minut i 11 sekund. Gdy wytrzymałość przedmiotu spadnie do 1 punktu, Elytry nie zostają zniszczone, lecz nie będą już działać, a ich tekstura stanie się poszarpana i zniszczona. Dopiero naprawienie przedmiotu pozwoli graczom na dalsze szybowanie.

Składniki Wejście » Wyjście
Zniszczone Elytry
+
Zniszczone Elytry

Grid layout Arrow (small).png

Grid layout Shapeless.png

Elytry mogą być też naprawiane w kowadle, poprzez ich łączenie z błoną fantoma lub samych z sobą:

Zaklinanie[edytuj | edytuj kod]

Elytry można zakląć jedynie poprzez zaklęte książki. Mogą zostać zaklęte na Niezniszczalność i Naprawę.

Pełna wersja
1.9 15w41a Dodano Elytry.
16w06a Zmieniono mechanikę szybowania Elytry.
Wzór peleryny przechodzi na Elytry, co sprawia, że Elytry posiada wzory i kolory peleryny.
16w07a Dodano opcję umożliwiającą pokazywanie wzoru i koloru peleryny na Elytrach.
1.9.1 pre1 Dodano dźwięki szybowania Elytr.
1.10 16w21a Moby z tagiem FallFlying oraz z założonymi Elytrami szybują.
1.11 16w32a Elytry mogą być umieszczane na stojakach na zbroję.
16w38a Elytry są teraz widoczne na zombie, szkieletach i stojakach na zbroję.
16w41a Elytry mają własny dźwięk odtwarzany podczas ich nakładania.
1.11.1 16w50a Dzięki fajerwerkom można teraz przyspieszać lot.
1.13 18w14a Elytry naprawia się teraz za pomocą błony fantoma zamiast skóry.

Postępy[edytuj | edytuj kod]

Information icon.png Osobny artykuł: Postępy.
Grid Kamień Kresu.png End
Ikona Nazwa Opis w grze Warunek Wymaganie (jeśli inne) ID Nagroda
Advancement-oval-raw.pngGrid Elytry.png Rozwiń skrzydła Znajdź elytry Miasto na krańcu świata minecraft:end/elytra

  • Elytry nawiązują do typu skrzydeł u żuków. W prawdziwym życiu nie wykorzystuje się ich do latania.
  • Istnieje możliwość wprowadzenia zaklęć na ochronę, ochronę przed wybuchem, pociskami oraz ogniem, jednakże nie da się tego zrobić bez komend lub trybu kreatywnego.
  • Gracz może „szybować” w niestałych blokach, takich jak woda, ponieważ Elytry są dezaktywowane wtedy, kiedy gracz stanie na bloku solidnym.
  • Gracz może szybować w próżni, jednak poniżej określonego poziomu zacznie otrzymywać obrażenia. Można w ten sposób (pikując bezpośrednio w dół) dotrzeć w bardzo głęboko położony teren.

Promotional Content