Fontanna Endu

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł Fontanna Endu jest krótki.
Fontanna Endu
Fontanna Endu.pngPusta fontanna.png
Biom

Kres

Stworzony z

BlockCSS new.png Skała macierzysta
BlockCSS new.png Portal Kresu
BlockCSS new.png Pochodnia
BlockCSS new.png Jajo smoka

Od wersji

1.0.0

Fontanna Endu – struktura, która występuje jedynie na „głównej” wyspie Endu. Pojawia się ona na środku „głównej” wyspy Endu. Po śmierci smoka Endu pojawiają się na niej portal, 4 pochodnie i jajo smoka, a wokół niej pojawiają się kule doświadczenia, które upuścił smok.

Zastosowanie[edytuj | edytuj kod]

Fontannę Endu można wykorzystać by wyjść z Endu do normalnego świata.

Stawiając na jej bokach 4 kryształy endu można ponownie przywołać smoka kresu.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Portal powoduje powrót gracza do punktu odrodzenia. Napisy końcowy pojawiają się, gdy gracz wchodzi do portalu Endu po raz pierwszy.

Jeśli byt inny niż gracz przechodzi, na przykład spadający piasek lub rzucane przedmioty, jest wysyłany na światowy punkt odrodzenia.

Jeśli gracz zginie nad portalem (na przykład wlatując w kolumne skały macierzystej w fontannie z wystarczającym rozmachem), gracz przechodzi, a przedmioty gracza znikają.

Używając generowania niestandardowego świata, jeśli biom końcowy pojawi się wokół źródła w Overworld, Nether lub niestandardowym wymiarze, portal wyjściowy pojawi się w pozycji 0,0 z blokami portalu na miejscu. Jednak zamiast zabrać gracza do punktu odrodzenia, portal przenosi go do wymiaru końcowego.

Pełna wersja
1.0.0Beta 1.9-pre3Dodano fontannę Endu.
1.915w31aOd teraz, fontanna od razu pojawia się na środku wyspy, ale nie posiada portalu, dopóki nie zabije się smoka.
15w44aOd teraz kryształy Endu ułożone w odpowiedni sposób odradzają smoka Endu.
Console Edition
TU9CU11.00Dodano fontannę Endu.

  • Przed aktualizacją 1.9 fontanna endu pojawiała się na wyspie dopiero po pokonaniu smoka.
  • Można powiedzieć, że fontanna endu jest najrzadszą strukturą w grze. To dlatego, że jest tylko jedna w całym minecrafcie.