Geoda ametystowa

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Diamentowy kilof.png
Ten artykuł dotyczy treści, które zostaną dodane w najbliższej aktualizacji.
Ten element pojawił się w snapshotach, ale pełna aktualizacja zawierająca te treści nie została jeszcze wydana.
W każdej chwili zawarte w tym artykule informacje mogą się zmienić!

Geody ametystowe - podziemne struktury zbudowane z ametystu, tufu i kalcytu.

Generowanie[edytuj | edytuj kod]

Geody ametystowe generują się pod ziemią, pomiędzy poziomem morza a skałą macierzystą. Czasem ich górna część może pojawić się na powierzchni, zwłaszcza obok rzek. Struktura ta nadpisuje generowanie jaskiń i wąwozów, lecz nie wpływa na opuszczone kopalnie i inne struktury. Obecnie geody pojawiają się bardzo często, można nawet spotkać cztery struktury blisko siebie. Prawdopodobnie zostanie to jednak zmienione. [1]

Struktura[edytuj | edytuj kod]

Ametystowe geody składają się pustej muszli zbudowanej z bloków ametystu z kiełkującym ametystem losowo generującym się pośród bloków. Ametystowe kryształy generują się na dowolnych blokach ametystu w dowolnym stadium rozkwitu. Geodę otacza muszla z kalcytu, którą otacza muszla z tufu.

  • Gdy geoda wygeneruje się przy skale macierzystej, może ją przebić, dając możliwość dostania się do próżni. Najprawdopodobniej jest to błąd, który zostanie naprawiony w kolejnych snapshotach.

3 października 2020Geody ametystowe zostały zapowiedziane na Minecraft Live 2020 jako część aktualizacji Caves & Cliffs.
Nadchodzące zmiany
1.1720w45aDodano geody ametystowe.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]