Gigant

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Gigant” jest krótki.  
Gigant
Zombie.png
Punkty życia

100 (Heart.svg × 50)

Siła ataku

Łatwy: 26 (Heart.svg × 13)
Normalny: 50 (Heart.svg × 25)
Trudny: 75 (Heart.svg × 37.5)

Odradzanie

Wszędzie, przy świetle większym niż 11 i mniejszym niż 8.

Od

Classic 0.30 (22 grudnia 2009)

Upuszcza

Nic

Doświadczenie

5

Sieciowy ID

53

ID bytu

giant

Gigant to mob dodany w wersji 0.30 Survival Test, ale teraz jest nie używany i nie może się zespawnować naturalnie. Wygląda tak samo jak zombie, ale jest większy. Giganty nie palą się na słońcu, nie wydają dźwięków (pomijając dźwięk odniesienia obrażeń) i nie upuszczają przedmiotów. Giganty są kilkukrotnie większe od zwykłych zombie i podobnie jak one, atakują wręcz. Zespawnowany gigant zachowuje się tak samo jak inne agresywne moby. Pomimo ich ogromnej wielkości, skaczą tylko na wysokość 1 bloku i nie niszczą bloków jak smok Kresu. Gdy gracz je uderzy, wydają ten sam dźwięk co gracz po odniesieniu obrażeń.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Gigant jest agresywnym mobem. Gdy zauważy gracza w promieniu 16 bloków, zacznie do niego podchodzić, jednak z powodu swojej wielkości nie będzie mógł podejść wystarczająco blisko aby zadać obrażenia. Walka z gigantem nie jest trudna, trzeba jedynie uważać aby nie wejść mu pod nogi.

Classic
0.30_03Dodano giganty.
Pełna wersja
1.7.213w36aMożna zespawnować giganta bez modów, używając komendy /summon.
1.814w06aZbroja noszona przez giganta jest teraz wyświetlana.
Usunięto AI giganta.
1.1116w32aZmieniono ID giganta z Giant na giant.
1.1418w50aGiganty używają teraz zombie AI.
Giganty mają taki sam dźwięk przy obrażeniach jak zombie.
Giganty nie mają już dźwięku doznawania obrażeń jak gracz.
Giganty biegają dwa razy szybciej od zombie.
Giganty palą się na słońcu.
Giganty atakują i zarażają osadników.
19w03aUsunięto wszystkie zmiany ze snapshotu 18w50a.
Console Edition
TU1CU1Dodano giganty.
Mogą się pojawiać tylko dzięki modyfikacjom.

  • Gdy gigant jedzie wagonikiem wygląda jakby siedział w powietrzu.
  • Gigant musi być uderzany w nogi lub niżej aby otrzymać obrażenia (najprawdopodobniej to jest bug).
  • Użycie modów lub edytorów do zespawnowania giganta jeżdżącego na pająku tworzy moba zdolnego zabić gracza 2 uderzeniami, nawet gdy ten nosi diamentową zbroję.
  • Gdy wilki atakują giganta będzie on uderzany, ale nie zawsze otrzyma obrażenia.
  • Gigant pozostał w kodzie gry do dziś.
  • Gigant nie posiada własnych dźwięków (korzysta z domyślnych, przez co po zaatakowaniu wydaje dźwięki identyczne jak zaatakowany gracz).
  • Pomimo tego, że gigant może zadać bardzo duże obrażenia, jego zbugowany hitbox nie zawsze na to pozwala.
  • Choć gigant pochodzi od zombie jest on atakowany przez withera.
  • Jeżeli poprzez cheaty stworzymy spawner giganta to miniatura i tak będzie wystawała około 3,5 bloku ponad mob spawner.
  • Od snapshota 14w06a gigant może mieć zbroję. Pochodzi to z błędu gry powodującego renderowanie zbroi na wszystkich mobach. Naprawiając ten błąd, Grumm pozwolił gigantom nosić zbroję.
  • Możesz przywołać jajko spawnujące giganta używając komendy w bloku poleceń: /give @p minecraft:spawn_egg 1 53, jednak nie będzie ono spawnować giganta.
  • Aby gigant się pojawił poziom światła musi być większy niż 11 i mniejszy od 8.