Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę Potrzebne zmiany i artykuły Do rozszerzenia.

Iluzjak

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Niebieska chorągiew.png
Zasugerowano, aby ten artykuł został przeniesiony na Iluzjoner. Dyskusja

Iluzjak
Iluzjonista.png
Illusioner attacking.png
Punkty życia

32 (Heart.png × 16)

Siła ataku

Łatwy: 1 (Half Heart.png) - 4 (Heart.pngHeart.png)
Normalny: 1 (Half Heart.png) - 4 (Heart.pngHeart.png)
Trudny: 1 (Half Heart.png) - 5 (Heart.pngHeart.pngHalf Heart.png)

Odradzanie

tylko z komendą /summon

Doświadczenie

5

Iluzjonernieużywany agresywny mob.

Pojawianie się

Iluzjoner pojawia się tylko po użyciu komendy /summon illusion_illager. Obecnie jajo spawnującege Iluzjonera nie jest dostępne w kreatywnym ekwipunku, a jeżeli otrzyma się owe jajo za pomocą komend, to będzie ono białe w jasnoszare kropki i nic nie zostanie przywołane po przyciśnięciu przycisku użyj.

Łup

Jeśli Iluzjoner został zabity przez gracza, jest 8,5% szans (9,5% z Grabieżą I, 10,5% z Grabieżą II i 11,5% z Grabieżą III), że wypadnie z niego jego naturalne wyposażenie, czyli łuk.

Zachowanie

Iluzjoner oraz jego 4 fałszywe kopie.

Iluzjonerzy atakują graczy, osadników oraz żelazne golemy w odległości 12 bloków. Będzie to robił za pomocą rzucania zaklęć oraz jego łuku.

Iluzjoner może obecnie rzucać dwoma zaklęciami: zaklęciem oślepienia oraz stworzenie swoich 4 kopii i stanie się niewidzialnym.

Oślepianie

Jako pierwsze oczarowanie przeciwnika, Iluzjoner EffectsCSS.png oślepia go na 20 sekund. Jest to poprzedzone podniesieniem rąk (tak samo jak u Przywoływacza) oraz wytworzeniem czarnego dymu. Iluzjoner nie rzuca tego zaklęcia więcej niż dwa razy na tego samego przeciwnika, chyba że w trakcie walki zaatakował innego przeciwnika, a potem wrócił do atakowania pierwszego.

Zaklęcie to resetuje czas do rzucenia kolejnego czaru do 1 sekundy, oraz resetuje czas do rzucenia czaru oślepienia do 9 sekund.

Tworzenie kopii

Tak długo, jak Iluzjoner jest w walce, będzie rzucał na siebie efekt EffectsCSS.png niewidzialności o długości 60 sekund, który będzie się odnawiał po skończeniu efektu. To zaklęcie jest sygnalizowane przez podnoszenie rąk oraz wytwarzanie niebieskiego dymu.

Kiedy Iluzjoner staje się niewidzialny - poprzez zaklęcie lub inną metodę - tworzy on 4 kopie samego siebie. Pojawiają się one w niewielkich odległościach od niewidzialnego Iluzjonera. Są one zawsze zwrócone w tę samą stronę co Iluzjoner oraz poruszają się podobnie jak on, co skutkuje ich pojawianiem się w ścianach, podłogach lub sufitach. Duplikaty używają animacji strzelania, lecz tylko prawdziwy iluzjonista może strzelać oraz dostawać obrażenia.

Gdy oryginalny Iluzjoner otrzymuje obrażenia, duplikaty powracają do miejsca, gdzie znajduje się Iluzjoner, a następnie udają się na nowe pozycje, sygnalizując uderzenie. Jeśli niewidzialny Iluzjoner otrzyma efekt blasku, wszystkie kopie będą świeciły, podczas gdy Iluzjoner pozostanie niewidzialny.

Wszystkie duplikaty znikną, gdy Iluzjonerowi skończy się efekt niewidzialności.

Zaklęcie to resetuje czas do rzucenia kolejnego czaru do 1 sekundy, oraz resetuje czas do rzucenia czaru niewidzialności do 17 sekund.

Historia

Pełna wersja
1.12 17w16a Dodano Iluzjaka.
17w17a Dodano nowe dźwięki
Iluzjak może wykonać zaklęcie na oślepienie tylko gdy lokalny poziom trudności wynosi 3 lub więcej.

Galeria