Iluzjoner

Z Minecraft Wiki Polska
(Przekierowano z Iluzjak)
Iluzjoner
Iluzjonista.png
Illusioner attacking.png
Punkty życia

32 (Heart.svg × 16)

Siła ataku

Łatwy: 1 (Half Heart.svg) - 4 (Heart.svgHeart.svg)
Normalny: 1 (Half Heart.svg) - 4 (Heart.svgHeart.svg)
Trudny: 1 (Half Heart.svg) - 5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)

Odradzanie

tylko z komendą /summon

Doświadczenie

5

Iluzjonernieużywany, agresywny mob.

Pojawianie się[edytuj | edytuj kod]

Iluzjoner pojawia się tylko po użyciu komendy /summon illusion_illager. Obecnie jajo spawnujące iluzjonera nie jest dostępne w ekwipunku trybu kreatywnego, a jeżeli otrzyma się owe jajo za pomocą komend, to będzie ono posiadać domyślną teksturę jaja spawnującego (białe w szare kropki) i tak jak ono, nie będzie przywoływać niczego.

Łup[edytuj | edytuj kod]

Jeśli iluzjoner został zabity przez gracza, jest 8,5% szans (9,5% z Grabieżą I, 10,5% z Grabieżą II i 11,5% z Grabieżą III), że wypadnie z niego jego naturalne wyposażenie, czyli łuk.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

4 fałszywe kopie iluzjonera.

Iluzjonerzy atakują graczy, osadników oraz żelazne golemy w odległości 12 bloków. Będzie to robił za pomocą rzucania zaklęć oraz jego łuku.

Iluzjoner może obecnie rzucać dwoma zaklęciami: zaklęciem oślepienia oraz stworzenie swoich 4 kopii i stanie się niewidzialnym.

Oślepianie[edytuj | edytuj kod]

Jako pierwsze oczarowanie przeciwnika, Iluzjoner EffectsCSS.png oślepia go na 20 sekund. Jest to poprzedzone podniesieniem rąk (tak samo jak u przywoływacza) oraz wytworzeniem czarnego dymu. Iluzjoner nie rzuca tego zaklęcia więcej niż dwa razy na tego samego przeciwnika, chyba że w trakcie walki zaatakował innego przeciwnika, a potem wrócił do atakowania pierwszego.

Zaklęcie to resetuje czas do rzucenia kolejnego czaru do 1 sekundy, oraz resetuje czas do rzucenia czaru oślepienia do 9 sekund.

Tworzenie kopii[edytuj | edytuj kod]

Tak długo, jak iluzjoner jest w walce, będzie rzucał na siebie efekt EffectsCSS.png niewidzialności na minutę, który będzie się odnawiał po skończeniu efektu. To zaklęcie jest sygnalizowane przez podnoszenie rąk oraz wytwarzanie niebieskiego dymu.

Kiedy iluzjoner staje się niewidzialny - poprzez zaklęcie lub inną metodę - tworzy on 4 kopie samego siebie. Pojawiają się one w niewielkich odległościach od niewidzialnego kluzjonera. Są one zawsze zwrócone w tą samą stronę co iluzjoner oraz poruszają się tak jak on, co skutkuje ich pojawianiem się w ścianach, podłogach lub sufitach. Duplikaty używają animacji strzelania, lecz tylko prawdziwy iluzjoner może strzelać oraz dostawać obrażenia.

Gdy oryginalny iluzjoner otrzymuje obrażenia, duplikaty powracają do miejsca, gdzie on się znajduje, a następnie udają się na nowe pozycje, sygnalizując uderzenie.

Jeśli niewidzialny iluzjoner otrzyma efekt blasku, wszystkie kopie będą świeciły, podczas gdy iluzjoner pozostanie niewidzialny.

Wszystkie duplikaty znikną, gdy iluzjonerowi skończy się efekt niewidzialności.

Zaklęcie to resetuje czas do rzucenia kolejnego czaru do 1 sekundy oraz resetuje czas do rzucenia czaru niewidzialności do 17 sekund.

Pełna wersja
1.1217w16aDodano iluzjonera.
17w17aDodano nowe dźwięki iluzjonerowi.
Iluzjoner może wykonać zaklęcie na oślepienie tylko gdy lokalny poziom trudności wynosi 3 lub więcej.