Kompas

Z Minecraft Wiki Polska
Kompas
Kompas duzy.png

Typ

Narzędzie

Wytrzymałość

N/A

Odnawialne

?

Możliwość grupowania

Tak, 64

Od wersji

Alpha 1.1.0

ID

dec: 345 hex: 159

ID słowne

?

Kompas to narzędzie dodane w wersji Alpha 1.1.0, służący do określania pozycji spawnu gracza. Tworzy się go przy pomocy jednej sztuki pyłu czerwonego kamienia i czterech sztabek żelaza.

Otrzymywanie[edytuj | edytuj kod]

Wytwarzanie[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Składniki Crafting
Kompas Sztabka żelaza + Pył czerwonego kamienia

Grid layout Arrow (small).png

Pył czerwonego kamienia

Handel[edytuj | edytuj kod]

Kompas może zostać pozyskany przez handel z osadnikiem bibliotekarzem za 10-12 szmaragdów.

Naturalne generowanie[edytuj | edytuj kod]

Kompas może zostać znaleziony w skrzyniach znajdujących się w bibliotece w twierdzy.

Zastosowanie[edytuj | edytuj kod]

Kompas służy do nawigacji. Jego igła zawsze pokazuje miejsce spawnu nawet wtedy, kiedy znajduje się w skrzyni, ekwipunku, jest trzymany w dłoni bądź rzucony na ziemię. W przeciwieństwie do świata realnego, kompas nie wskazuje kierunku północnego.

W Netherze i Kresie kompas jest całkowicie bezużyteczny, gdyż jego wskazówka obraca się chaotycznie i losowo (jak w świecie rzeczywistym na biegunach magnetycznych).

Nie trzeba tworzyć kompasu, żeby sprawdzić gdzie znajduje się punkt odrodzenia. Wystarczy umieścić materiały w stole warsztatowym, a jeszcze nie utworzony kompas wskaże nam kierunek.

Obecnie można zmieniać punkt spawnu śpiąc w łóżku, aczkolwiek kompas nadal będzie wskazywał pierwsze miejsce, w którym pojawił się gracz.

Nazwa Składniki Crafting
Pusta mapa Kompas + Papier

Grid layout Arrow (small).png

Alpha
1.1.0Dodano kompas.
Beta
1.8Pre1Kompasy można teraz znaleźć w skrzyniach znajdujących się w bibliotekach twierdzach.
Pełna wersja
1.3.112w21aKompas można teraz uzyskać poprzez handel.
1.4.212w34aTeraz kompas służy do tworzenia pustej mapy.
1.915w43aW skrzyniach znajdujących się w bibliotece w twierdzy kompasy pojawiają się jeszcze częściej.
Pocket Edition Alpha
0.8.0build 2Dodano kompasy.
Console Edition
TU1CU11.00Dodano kompasy.