Koza

Z Minecraft Wiki Polska
Information icon.svg
Ten element dotyczy wyłącznie Bedrock Edition.
Grid Diamentowy kilof.png
Ten artykuł dotyczy treści, które zostaną dodane w najbliższej aktualizacji.
Ten element pojawił się w snapshotach, ale pełna aktualizacja zawierająca te treści nie została jeszcze wydana.
W każdej chwili zawarte w tym artykule informacje mogą się zmienić!
Koza
Koza.png
Punkty życia

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Siła ataku

Łatwy: 3 (Heart.svgHalf Heart.svg)
Normalny: 5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)
Trudny: 7 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)

Odradzanie

Ekstremalne góry

Od

Bedrock Edition Beta 1.16.200.52

Doświadczenie

1-3

Koza (ang. Goat) – neutralny, nadchodzący mob pojawiający się w górach.

Odradzanie[edytuj | edytuj kod]

Kozy pojawiają się w małych grupkach w biomie ekstremalnych gór. Jest to jednak tymczasowe miejsce odradzania tych zwierząt, które zostanie zmienione po dodaniu nowych górskich biomów.[1]

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Czasami kozy skaczą bardzo wysoko. Zdarza się to zwykle, gdy kozy chcą pokonać pewną przeszkodę, taką jak dziura w ziemi. Kozy otrzymują mniejsze obrażenia od upadków i omijają sypki śnieg.

Kozy mogą być wydojone za pomocą wiadra, tak jak krowy.

Atak[edytuj | edytuj kod]

Co 10-15 sekund koza wybiera losowego moba (z wyjątkiem innej kozy i shulkera) lub gracza w odległości 16 bloków, aby go zaatakować. Po wybraniu celu, wykonuje krótką animację rozpędzania się, a następnie szybko biegnie w kierunku swojego celu. Po uderzeniu odrzuca na dużą odległość. W trakcie szarży koza może przebiec do 9 bloków. Gdy koza trafi w blok zamiast w swoją ofiarę, może upuścić kozi róg.

Koza nie atakuje, gdy zostanie zaatakowana przez gracza lub moba. Wtedy panikuje, tak samo jak inne zwierzęta.

Rozmnażanie[edytuj | edytuj kod]

Kozy podążają za graczem trzymającym pszenicę w ręku. Gdy dwie kozy zostaną nakarmione, rozmnażają się. W przeciwieństwie do innych mobów, kozy wydają od 3-8 dzieci. Tak jak przy rozmnażaniu innych zwierząt, gracz otrzymuje 1-7 punktów doświadczenia.

Łup[edytuj | edytuj kod]

Kozy upuszczają:

Tak jak w przypadku innych zwierząt, za zabicie młodej kozy nie otrzymuje się doświadczenia.

28 września 2019Kozy zostały zapowiedziane jako część odnowionych gór w trakcie głosowania podczas MINECONU 2019.
Góry wygrały głosowanie na nowy biom.
3 października 2020Podczas pokazu rozgrywki podczas Minecraft Live 2020 kozy zostały zapowiedziane jako część aktualizacji Caves & Cliffs.
Bedrock Edition
1.16.200Beta 1.16.200.52Dodano kozę w ramach rozgrywki eksperymentalnej. Jak na razie nie ma łupu po śmierci ani dźwięków.
Po otrzymaniu obrażeń używa dźwięków gracza.
Przy rozpędzaniu się tymczasowo używa dźwięku dręczyciela.

Przypisy