Kres

Z Minecraft Wiki Polska
Camera2.png
Artykuł „Kres” ma za mało albo nie posiada plików.
Możesz pomóc dodając pliki.
Widok na środkową wyspę Kresu. Pośrodku Smok Kresu lecący między obsydianowymi filarami.
Część zewnętrznych wysp Kresu. Widoczne jest Miasto Endu.

Kres jest trzecim i ostatnim wymiarem w Minecraft.

Wejście

Information icon.png Osobny artykuł: Portal Kresu.

Aby wejść do Kresu, gracz musi znaleźć i aktywować Portal Kresu, znajdującego się w twierdzy.

Aktywowany Portal Kresu pozwoli graczowi natychmiast wejść do Kresu.

Środowisko

Kres składa się z jednej dużej wyspy otoczonej na odległość przez wiele mniejszych zewnętrznych wysp, z których wszystkie składają się głównie z kamienia Kresu. Luka między wyspą centralną a wyspami zewnętrznymi to pustka (około 1000 bloków).

Bezgwiezdne niebo i Pustka Kresu składają się z pustego, statycznego wzoru. Dni i nocy nie ma na Kresie, podobnie jak w Netherze, zastąpiony przez stałą ciemność.

Większość funkcji przedmiotów i blocków jest taka sama jak na świecie, z kilkoma wyjątkami:

  • Łóżka wybuchają, kiedy gracz będzie próbować spać (gdy na nie kliknie), podobnie jak w Netherze.
  • Lawa płynie szybciej w Kresie, ale tylko na dystatns 3 blocków.
  • Kompasy nie są w stanie znaleźć punktu odradzania, ponieważ w Kresie nie można takiego ustawić.
  • Zegary nie działają z powodu braku dnia i nocy.
  • Portal Netheru nie może być stworzony w Kresie (pozwalają na to tylko komendy).
  • Ogień płonie w nieskończoność na skale macierzystej, ale nie rozprzestrzenia się w naturalny sposób na inne bloki skalne.

Centralna wyspa

Wszyscy gracze rozpoczynają eksplorację Kresu na centralnej wyspie. Pojawiają się oni na kordynatach X=100, Y=49, Z=0, skierowane na zachód (ujemne X) na platformę obsydianową 5 × 5 × 1, generowane albo na lub wewnątrz wyspy, albo w stosunkowo niewielkiej odległości od niej .

Gdy ktoś wejdzie do Kresu, jedynym wyjściem jest pokonanie Smoka Kresu lub śmierć. Smok będzie się odradzał naturalnie i latał wokół pewnej liczby obsydianowych filarów ułożonych w sposób okrągły około 0,0. Na szczycie każdego filaru znajduje się kryształ Kresu, a niektóre chronione są kratami.

Po pokonaniu Smok Endu eksploduje, upuszcza do 70 punktów doświadczenia, aktywuje portal do wyjścia i tworzy portal bramy. Na szczycie portalu wyjściowego znajduje się smocze jajo. Po zabiciu Smoka Kresu można go odrodzić nieograniczoną liczbę razy, umieszczając cztery kryształy Kresu na portalu wyjściowym. Za każdym razem, gdy odrodzisz i zabijesz smoka, zostanie wygenerowany inny portal bramy, maksymalnie do 20; jednak nie upuści kolejnego smoczego jaja.

Kiedy gracz wejdzie do portalu wyjściowego gracz zostanie odrodzony w świecie i może wrócić do Kresu przez ten sam portal; Kres pozostanie w tym samym stanie, w jakim gracz go opuścił.

Wyspy zewnętrzne

Kiedy gracz wejdzie na jeden z portali bramowych, które są generowane, jest natychmiast teleportowany przez pustkę 1000 bloków do zewnętrznych wysp Kresu. Przez portale bramkowe można przejść używając perły kresu, wagonami lub przez umiejętne użycie elytry, z powodu jedno-blokowej przerwy między blokami skały macierzystej.

Te zewnętrzne wyspy tworzą się w nieskończoność, zwieńczone lasem drzew refrenusu, które można zebrać by mieć owoc refrenusu. Można znaleźć miasta Kresu i Statki Kresu na tych wyspach, które posiadają bardzo cenne łupy, w tym elytra i głowę smoka.

Moby

Kres jest domem tylko trzech naturalnie występujących mobów. Endermen odradza się naturalnie w całym wymiarze. Smok pojawia się tylko raz naturalnie na centralnej wyspie, ale można go odrodzić, umieszczając 4 Kryształy Kresu po każdej stronie portalu. Shulker pojawia się tylko na zewnętrznych wyspach, w miastach Kresu, i nie odradzają się po zabiciu. Inne moby, z wyłączeniem bossa, mogą być wysyłane do końca za pośrednictwem portalu końcowego.

EndermanFace.png ShulkerFace.png
EnderdragonFace.png
Enderman Shulker Smok Kresu

Skład

Moby

Bloki

Główna wyspa

Wyspy Kresu

Informacje techniczne

Kres jest zapisywany w ten sam sposób co reszta światów w DIM1.

Usunięcie biblioteki DIM1 zresetuje Kres.

Historia

|Notch opublikował film przedstawiający krótki klip z Kresu, który pokazuje Smoka Końcowego, który leci w górną część kadru.}} {{History||12 październik 2011|link=https://twitter.com/jeb_/status/124201530856452096%7COryginalna koncepcja Wymiaru Nieba została oficjalnie przemianowana na "Koniec". Kilka lat później Jeb wyjaśnił przyczynę przejścia od wymiaru nieba do Kresu: "[Niebo] nie działało tak dobrze ze względu na sposób obliczania światła [...] Wymiar nieba pierwotnie posiadał górne światło, które miał świat, więc wyglądałbyś jak cienie w jaskiniach itd. Ale pod względem wydajności, to nie działało - było bardzo wolno, więc usunęliśmy słońce - teraz wszystko jest równomiernie oświetlone, chyba że " Mam pochodnię."

Indev
0.316 stycznia 2010Dodano typ mapy o nazwie "Floating" (pl. Pływający). Generował pływające wyspy w oparciu o wybrany motyw mapy. Wypadnięcie z tych wysp oznaczało śmierć, ponieważ"powierzchnia pokryta była skałą macierzystą. Typy map zostały później usunięte w Infdev.
Beta
19 maja 2011Notch udostępnił na Twitterze kilka zdjęć z trzeciego możliwego do odtworzenia wymiaru, znanego później jako Sky Dimension. Miał bloki świata i moby, a także niebo podobne do tego w świecie.
30 lipca 2011Notch po raz pierwszy wspomniał o Kresie z komentarzem dotyczącym teoretycznej zmiany nazwy endermena - niektórzy gracze zwrócili się do Mojanga z prośbą o przemianę tłumu na "Far Landers", odniesienie do Dalekich ziem. Żartował, że zamiast zmieniać nazwę moba na Far Landers, było bardziej prawdopodobne, że zmieni nazwę Dalekich Ziem na "Kres".
6 pażdziernika 2011Użytkownik Reddita "cptqwashi" opublikował pomysł, że nowy wymiar będzie mieć nazwę "Ender" i będzie domem dla smoków i endermenów. Notch wkrótce podał więcej informacji i powiedział, że post cptqwashi był "w 100% poprawny". [1] Jednak później okazało się, że był to po prostu "Kres" i że tam będzie tylko jeden Smok Kresu.
7 pażdziernika 2011Notch opublikował na Tweeterze pierwsze zdjęcie Kresu i Smoka Kresu latającego nad nim.
10 pażdziernika 2011
Pełna wersja
1.0.0Beta 1.9-pre4Dodano Kres. Portal kresu teraz diała by wejść do niego.
Smok Kresu pojawia się w pobliżu portalu, który by zniszczyć, ale bloki portalowe nadal działałyby, nawet gdyby rama została zniszczona. Usunięto także możliwość tworzenia bloków klatek portalu kresu w trybie pojedynczego gracza.
1.3.112w23aDodano ramę portalu Kresu do ekwipunku.
Beta12w25aNiebo Kresu jest teraz ciemnym odcieniem fioletu, zamiast wielobarwnego szumu, jaki pierwotnie był.
2013 Music UpdateDodano ścieżkę dźwiękową Kresu.
1.814w17aNazwa biomu Kresu to teraz "Kres" zamiast "Niebo"
1.915w31aUstawiona ilość filarów różnej wielkości jest ułożona w okrągły sposób. Najwyższe słupy mają żelazne pręty wokół kryształów kresu
Portal wyjściowy jest generowany, ale bez jajek smoka i bloków portalu
Dodano nieskończenie generujące zewnętrzne wyspy, oddzielone od centralnej wyspy pustką około 1000 bloków.
Dodano Miasto Kresu i Statek Kresu na wyspach zewnętrznych.
1.915w32cMagiczna latarnia w statkach Kresu została zastąpiona dynią
1.915w33cZastąpiono dynie in Statkach Kresu lejem zawierającym książkę napisaną przez Searge.
1.915w41aZastąpiono lej z książką na elytry w ramce na przedmiot.
1.916w07bUsunięto klatki, które chroniły kryształy podczas walki ze smokiem.
1.9pre1Ponownie dodane klatki, które teraz chronią kryształy niektórych krótszych obsydianowych filarów.
1.1116w39aMapy teraz działają w Kresie.
Dodano portale powrotne na wyspach..

Ciekawostki

  • Portal Kresu może zostać wyłączony przez płynącą wodę lub lawę.
  • Portal Kresu jest strzeżony przez spawner rybików cukrowych.
  • W Kresie nie ma cyklu dnia i nocy, więc gdy postawimy pochodnię, mob (szkielet lub zombie) zacznie się palić jak za dnia w normalnym wymiarze.
  • W Świecie Kresu nie można zrobić jakiegokolwiek portalu. Gdy stworzy się kształt portalu i spróbuje aktywować, nie pojawi się przejście.
  • Usunięcie folderu DIM1 w folderze świata zresetuje Kres do pierwotnego stanu i zrespawnuje smoka. Dzięki temu możliwe jest wielokrotne przejście gry i zdobycie większej ilości jaj smoka.
  • Jeżeli oddalimy się od wyspy i przełączymy odległość renderowania na najmniejszą, na niebie pojawią się pewne anomalie.
  • Do stworzenia Kresu został użyty kod, który miał służyć do generowania Podniebnej Krainy.
  • Użycie mikstury widzenia w ciemności w Kresie spowoduje różowe zabarwienie oddalonych terenów.
  • Wysokość wyspy to około 80 bloków.
  • Przed wersją 1.9 Kres składał się jedynie z jednej wyspy.
  • Od wersji 1.9 można odrodzić smoka stawiając cztery Kryształy Kresu na Fontannie. Dzięki temu można zabić smoka nieskończenie wiele razy.

Przypisy

  1. http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/l3jgm / enderdragons_decrypt_w_rot13_via_notch/ c2ph3nd?context=1

Szablon:Environment