Magmołaz

Z Minecraft Wiki Polska
Magmołaz
Strider.gifOsiodłany chodziaż.gifFioletowy Magmołaz.gifOsiodłany Fioletowy Magmołaz.gif
Strider.gifStrider.gifFioletowy Magmołaz.gifFioletowy Magmołaz.gif
Punkty życia

20 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)[Tylko w Java Edition]
15 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)[Tylko w Bedrock Edition]

Odradzanie

Nether

Od

20w13a

Upuszcza

ItemCSS.png Nić (0-5)

Doświadczenie

1-2

Magmołaz (ang. Strider) – pasywny mob pojawiający się w Netherze. Stanowi środek transportu po lawie.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Magmołaz chodzący po lawie.

Magmołazy pojawiają się tylko w Netherze na zbiornikach z lawą lub poniżej poziomu Y 31. Spawnowanie ich następuje co 400 ticków (20 sekund). Te moby posiadają swój młody wariant, który czasami pojawia się na głowach tych większych. Czasami zombifikowany piglin pojawia się na magmołazach, dzięki czemu pojawiają się one od razu osiodłane.

Łup[edytuj | edytuj kod]

Magmołazy wyrzucają po śmierci od zera do pięciu nici. Z każdym poziomem zaklęcia Grabież liczba możliwych nici do upuszczenia wzrasta o 1, z maksymalnym możliwym wynikiem wynoszącym 8 przy posiadaniu miecza z Grabieżą III.

Jeśli gracz osiodła magmołaza, mob po śmierci wyrzuci siodło. Jeśli magmołaz naturalnie pojawił się z siodłem ma 8,5% szansy na pośmiertne upuszczenie go, gdzie z każdym poziomem zaklęcia Grabież szansa na uzyskanie siodła wzrasta o 1%.

Po zabiciu przez gracza lub oswojonego wilka magmołazy upuszczają jedną, lub dwie kule doświadczenia.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Magmołaz na lawie i na lądzie

W przeciwieństwie do innych mobów, magmołazy mogą poruszać się po lawie. Jeśli otrzymają efekt szybkości, to będą mogły się poruszać szybciej jedynie po lawie.

Jeśli nie chodzą po lawie, trzęsą się oraz zmieniają kolor na fioletowy, lecz nie otrzymują obrażeń. Magmołazy poruszają po lawie szybciej niż po solidnych blokach.[1] Magmołazy również mogą chodzić po innych mobach, jakby były zwykłymi blokami.

Magmołazy otrzymują 1 punkt obrażeń (Half Heart.svg) co pół sekundy, od przebywania w wodzie oraz gdy pada na nie deszcz. Moby te będą otrzymywać obrażenia od deszczu, nawet gdy są w lawie. Co dziwne, nie otrzymują obrażeń od miotanej butelki z wodą lub od przebywania w kotle wypełnionym wodą. Również nie otrzymują obrażeń od opadów śniegu czy też śnieżek.

Jeśli jest ujeżdżany przez zombifikowanego piglina, będzie gonić gracza, jeśli ten zaatakuje piglina.

Ujeżdżanie i prowadzenie[edytuj | edytuj kod]

Gracz kierujący magmołazem za pomocą spaczonego grzyba na patyku. (Kliknij, aby zobaczyć animację)

Na magmołaza można wsiąść, jeżeli wcześniej nałoży się na niego siodło. Mechanika ujeżdżania magmołazów jest podobna do mechaniki ujeżdżania świń. Żeby poruszał się tam, gdzie chce gracz, ten musi mieć w ręce spaczony grzyb na patyku — inaczej mob będzie chodził własnymi drogami. Klikając prawym przyciskiem myszy, można przyspieszyć wierzchowca, jednak wtedy wędka utraci 1 punkt trwałości.

Magmołazy można złapać na smycz. Będą podążały za graczem, który trzyma w ręce spaczony grzyb.

Rozmnażanie[edytuj | edytuj kod]

Magmołazy można rozmnażać za pomocą spaczonych grzybów. Za rozmnożenie gracz otrzyma od 1 do 7 punktów doświadczenia. Po rozmnożeniu magmołazów nie można rozmnażać przez następne 5 minut. Młode dorastają w około 20 minut. Można przyspieszyć proces dorastania młodych, dając im spaczone grzyby, z czego każdy zmniejsza czas oczekiwania o 10%.

Pełna wersja
1.1620w13aDodano magmołaza.
20w14aOd teraz magmołazy poruszają się szybciej.
Dodano napisy o dźwiękach wydawanych przez magmołazy.
20w15aNa lądzie magmołazy zmieniają kolor na fioletowy.
Od teraz można osiodłać magmołaza za pomocą dozownika.

  • „Włosy” magmołazów mają przypominać nici, które pośmiertnie upuszczają.
  • Magmołazy są pierwszymi netherowymi mobami, które są pasywne.
  • Magmołazy poza lawą przybierają fioletowy kolor, ich mina staje się smutniejsza oraz zaczynają się trząść. Ma to nawiązywać do tego, że jest im zimno.

Przypisy

  1. To zachowanie jest kontrolowane przez tag bloków #strider_warm_blocks.