Magmołaz

Z Minecraft Wiki Polska
Magmołaz
Strider.gifOsiodłany chodziaż.gifFioletowy Magmołaz.gifOsiodłany Fioletowy Magmołaz.gif
Strider.gifStrider.gifFioletowy Magmołaz.gifFioletowy Magmołaz.gif
Punkty życia

20 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Odradzanie

Nether

Od

20w13a

Upuszcza

ItemCSS.png Nić (0-5)

Rzadko upuszcza

ItemCSS.png Siodło (jeśli się z nim pojawi)

Doświadczenie

1-2

Magmołaz (ang. Strider) – pasywny mob pojawiający się w Netherze. Stanowi środek transportu po lawie.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Magmołaz chodzący po lawie.

Magmołazy pojawiają się tylko w Netherze na zbiornikach z lawą lub poniżej poziomu Y 31. Spawnowanie ich następuje co 400 ticków (20 sekund). Te moby posiadają swój młody wariant, który czasami pojawia się na głowach tych większych. Czasami zombifikowany piglin pojawia się na magmołazach, dzięki czemu pojawiają się one od razu osiodłane.

Łup[edytuj | edytuj kod]

Magmołazy wyrzucają po śmierci od zera do pięciu nici. Z każdym poziomem zaklęcia Grabież liczba możliwych nici do upuszczenia wzrasta o 1, z maksymalnym możliwym wynikiem wynoszącym 8 przy posiadaniu miecza z Grabieżą III.

Jeśli gracz osiodła magmołaza, mob po śmierci wyrzuci siodło. Jeśli magmołaz naturalnie pojawił się z siodłem ma 8,5% szansy na pośmiertne upuszczenie go, gdzie z każdym poziomem zaklęcia Grabież szansa na uzyskanie siodła wzrasta o 1%.

Po zabiciu przez gracza lub oswojonego wilka magmołazy upuszczają jedną, lub dwie kule doświadczenia.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Magmołaz na lawie i na lądzie

W przeciwieństwie do innych mobów, magmołazy mogą poruszać się po lawie. Jeśli otrzymają efekt szybkości, to będą mogły się poruszać szybciej jedynie po lawie.

Jeśli nie chodzą po lawie, trzęsą się oraz zmieniają kolor na fioletowy, lecz nie otrzymują obrażeń. Magmołazy poruszają po lawie szybciej niż po solidnych blokach.[1]

Jeżeli magmołaz doznał obrażeń od innych mobów (np. od zoglina albo od samego gracza), na kilka sekund zacznie wydawać dźwięki wycofywania się, które brzmią tak, jakby mob się wystraszył i zaczął panicznie uciekać.

Magmołazy otrzymują 1 punkt obrażeń (Half Heart.svg) co pół sekundy, od przebywania w wodzie oraz gdy pada na nie deszcz. Moby te będą otrzymywać obrażenia od deszczu, nawet gdy są w lawie. Co dziwne, nie otrzymują obrażeń od miotanej butelki z wodą lub od przebywania w kotle wypełnionym wodą. Co jeszcze dziwniejsze, jeśli kocioł jest wypełniony lawą, przebywająca w nim mała (dorosły magmołaz nie zmieści się w kotle) wersja magmołaza zacznie płonąć i tym samym otrzymywać obrażenia. Również nie otrzymują obrażeń od opadów śniegu czy też śnieżek.

Jeśli jest ujeżdżany przez zombifikowanego piglina, będzie gonić gracza, jeśli ten zaatakuje piglina.

Ujeżdżanie i prowadzenie[edytuj | edytuj kod]

Gracz kierujący magmołazem za pomocą spaczonego grzyba na patyku. (Kliknij, aby zobaczyć animację)

Na magmołaza można wsiąść, jeżeli wcześniej nałoży się na niego siodło. Mechanika ujeżdżania magmołazów jest podobna do mechaniki ujeżdżania świń. Żeby poruszał się tam, gdzie chce gracz, ten musi mieć w ręce spaczony grzyb na patyku — inaczej mob będzie chodził własnymi drogami. Klikając prawym przyciskiem myszy, można przyspieszyć wierzchowca, jednak wtedy wędka utraci 1 punkt trwałości.

Magmołazy można złapać na smycz. Będą podążały za graczem, który trzyma w ręce spaczony grzyb.

Rozmnażanie[edytuj | edytuj kod]

Magmołazy można rozmnażać za pomocą spaczonych grzybów. Za rozmnożenie gracz otrzyma od 1 do 7 punktów doświadczenia. Po rozmnożeniu magmołazów nie można rozmnażać przez następne 5 minut. Młode dorastają w około 20 minut. Można przyspieszyć proces dorastania młodych, dając im spaczone grzyby, z czego każdy zmniejsza czas oczekiwania o 10%.

Pełna wersja
1.1620w13aDodano magmołaza.
20w14aOd teraz magmołazy poruszają się szybciej.
Dodano napisy o dźwiękach wydawanych przez magmołazy.
20w15aNa lądzie magmołazy zmieniają kolor na fioletowy.
Od teraz można osiodłać magmołaza za pomocą dozownika.
1.16.2Pre-Release-1Naprawiono błąd, który pozwalał magmołazom chodzić po innych mobach. [2]

  • „Włosy” magmołazów mają przypominać nici, które pośmiertnie upuszczają.
  • Upuszczanie nici przez magmołazy wyjaśnia, jak Pigliny tworzą kusze.
  • Magmołazy są pierwszymi i jedynymi netherowymi mobami, które są pasywne także w dorosłej wersji.
  • Magmołazy poza lawą przybierają fioletowy kolor, ich mina staje się smutniejsza oraz zaczynają się trząść. Ma to nawiązywać do tego, że jest im zimno.
  • Istnieje pewien bug, który sprawia, że magmołaz po otrzymaniu obrażeń np. od gracza będzie non stop wydawał dźwięki wycofywania się. Aby bug zadziałał, trzeba wykonać następujące czynności: 1) nałóż na magmołaza smycz i uwiąż go do płotu, najlepiej tak, aby magmołaz stał na płocie; 2) uderz magmołaza w taki sposób, aby ten zawisł nad przepaścią (zaleca się, żeby przepaść miała ok. 8 metrów wysokości; nie może być za mała, ale nie może być też za duża). Bug nie zadziała, jeśli magmołaz najpierw zostanie uderzony i potem przywiązany. Magmołaz przestanie wydawać dźwięki wycofywania się jeśli gra została zapisana i ponownie wczytana, albo jeśli mob - będąc wcześniej mniejszą wersją - dorośnie (w sposób naturalny albo po nakarmieniu). Należy też wspomnieć, że prawdopodobieństwo wystąpienia tego buga jest wysokie, ale nie 100-procentowe.
  • Gdy w wersji 1.16 na serwerze wyjdzie się z gry siedząc na magmołazie, a potem znów wejdzie się do serwera, zapadnie się pod ziemię lub, gdy gracz jest w lawie, zacznie się palić (efekt zapadania pod ziemię widzialny tylko dla zapadającego się gracza).
  • W snapshocie 20w13a dało się wywołać błąd, dzięki któremu można było latać na magmołazie. Wystarczyło przejść jeżdżąc na magmołazie przez płynącą lawę. W następnym snapshocie ten bląd został naprawiony.
  • Nawet jeśli odradzanie mobów jest wyłączone na danym świecie, magmołazy i tak się pojawiają.

Przypisy

  1. To zachowanie jest kontrolowane przez tag bloków #strider_warm_blocks.
  2. MC-176034