Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę Potrzebne zmiany i artykuły Do rozszerzenia.

Marchewka na patyku

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Marchewka na patyku” jest krótki.  
Marchewka na patyku
Marchewka na patyku.png

Typ

Narzędzie

Wytrzymałość

26

Odnawialne

Tak

Możliwość grupowania

Nie

Od wersji

12w36a

ID słowne

?

Marchewka na patyku (ang. Carrot on a Stick) – przedmiot oraz narzędzie. Służy do kontrolowania osiodłanej świni.

Otrzymywanie

Wytwarzanie

Składniki Wejście » Wyjście
Wędka
+
Marchewka
         Grid layout Arrow (small).png  Grid Marchewka na patyku.png
 Grid Wędka.png      
    Grid Marchewka.png   

Zastosowanie

Prowadzenie świnki.png

Aby kontrolować świnię, najpierw trzeba ją osiodłać. Później należy wejść na świnię i trzymać marchewkę na wędce. Aby przyspieszyć, trzeba przytrzymać prawy przycisk myszy. Kiedy się ją uderzy świnia zaczyna się poruszać losowo. Jeżeli gracz trzyma marchewkę na patyku wszystkie świnie za nim idą. Świnie mogą pływać i wspinać się po winoroślach i drabinach. Kiedy gracz kontroluje świnie, pasek wytrzymałości powoli zaczyna spadać (czyli, że świnia powoli "zjada" marchewkę). Klikając prawym przyciskiem myszy, przyspieszamy ruchy świni, jednak kosztuje to 25% wytrzymałości przedmiotu. Gracz nie może przyspieszać świni jeżeli wytrzymałość marchewki na wędce jest za niska.

Historia

28 sierpnia 2012 roku Dinnerbone opublikował screenshot osiodłanej świni kontrolowanej marchewką na wędce.
Pełna wersja
1.4.2 12w36a Dodano marchewkę na patyku.
12w37a Marchewka na patyku ma teraz pasek wytrzymałości i może przyspieszać świnię gdy kliknie się prawym przyciskiem myszy. Nie musi być dłużej trzymana kiedy świnia zostaje przyspieszona.
1.4.6 12w49a Dodano możliwość zaklęcia marchewki na patyku, dzięki zaklętej książki.
1.8.2 1.8.2-pre7 Od teraz już się nie da zakląć marchewki na patyku, na zaklęcia dla wędek.
Console Edition
TU14 CU1 1.04 Dodano marchewkę na patyku.
TU31 CU19 1.22 Od teraz już się nie da zakląć marchewki na patyku, na zaklęcia dla wędek.