Marchewka na patyku

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Marchewka na patyku” jest krótki.  
Marchewka na patyku
Marchewka na patyku.png

Typ

Narzędzie

Wytrzymałość

26

Odnawialne

Tak

Możliwość grupowania

Nie

Od wersji

12w36a

ID słowne

?

Marchewka na patyku (ang. Carrot on a Stick) – przedmiot oraz narzędzie. Służy do kontrolowania osiodłanej świni.

Otrzymywanie[edytuj | edytuj kod]

Wytwarzanie[edytuj | edytuj kod]

Składniki Wejście » Wyjście
Wędka
+
Marchewka

Grid layout Arrow (small).png

Zastosowanie[edytuj | edytuj kod]

Prowadzenie świnki.png

Aby kontrolować świnię, najpierw trzeba ją osiodłać. Później należy wejść na świnię i trzymać marchewkę na wędce. Aby przyspieszyć, trzeba przytrzymać prawy przycisk myszy. Kiedy się ją uderzy świnia zaczyna się poruszać losowo. Jeżeli gracz trzyma marchewkę na patyku wszystkie świnie za nim idą. Świnie mogą pływać i wspinać się po winoroślach i drabinach. Kiedy gracz kontroluje świnie, pasek wytrzymałości powoli zaczyna spadać (czyli, że świnia powoli "zjada" marchewkę). Klikając prawym przyciskiem myszy, przyspieszamy ruchy świni, jednak kosztuje to 25% wytrzymałości przedmiotu. Gracz nie może przyspieszać świni jeżeli wytrzymałość marchewki na wędce jest za niska.

28 sierpnia 2012 rokuDinnerbone opublikował screenshot osiodłanej świni kontrolowanej marchewką na wędce.
Pełna wersja
1.4.212w36aDodano marchewkę na patyku.
12w37aMarchewka na patyku ma teraz pasek wytrzymałości i może przyspieszać świnię gdy kliknie się prawym przyciskiem myszy. Nie musi być dłużej trzymana kiedy świnia zostaje przyspieszona.
1.4.612w49aDodano możliwość zaklęcia marchewki na patyku, dzięki zaklętej książki.
1.8.21.8.2-pre7Od teraz już się nie da zakląć marchewki na patyku, na zaklęcia dla wędek.
Console Edition
TU14CU11.04Dodano marchewkę na patyku.
TU31CU191.22Od teraz już się nie da zakląć marchewki na patyku, na zaklęcia dla wędek.