Notch

Z Minecraft Wiki Polska
(Przekierowano z Markus Persson)
Notchface.png Kocham was, każdego z was. Dziękuję wam za to, że Minecraft stał się tym czym jest, ale jest was za dużo, nie mogę być odpowiedzialny za coś tak dużego.
Notch o 15 sierpnia 2014
Notch
Notch foto.png
Narodowość szwedzka
Zajęcie Twórca gier

Markus Alexej Persson, bardziej znany jako Notch, jest twórcą Minecrafta i jednym z założycieli Mojang AB.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Persson rozpoczął programowanie w wieku siedmiu lat, używając Commodore 128 swojego taty. W wieku ośmiu lat wyprodukował swoją pierwszą grę (tekst-przygodę) za pomocą programów do pisania tekstu. W 2005 roku rozpoczął pracę jako programista gier dla King.com, który opuścił w 2009 roku, aby pracować jako programista w Jalbum. Po tym, jak sprzedaż Minecraft wzrosła, przeniósł się z pełnego etatu na niepełny etat w Jalbum, a następnie w czerwcu 2010 r., Aby w pełni skoncentrować się na Minecrafcie, wielu pracowników Mojang (w tym CEO Carl Manneh) jest także byłymi pracownikami Jalbum. Poza pracą często bierze udział w konkursach, takich jak: Ludum Dare, LD12 i Java 4K Game Programming Contest. Mieszkał w Danii, zanim przeprowadził się ze swoimi rodzicami do Szwecji i tam poszedł do szkoły.

Persson miał swoją własną część strony internetowej Mojang, którą nadal można zobaczyć w archiwum.

Persson sprzedał Mojang i wszystkie jego aktywa firmie Microsoft 15 września 2014 r. W długim poście na blogu Notch stwierdza: "Kocham gry i uwielbiam programować, ale nie robię gier z zamiarem, by stały się ogromnymi hitami i nie próbuję zmieniać świata". Następnie mówi: "Stałem się symbolem, nie chcę być symbolem, odpowiedzialnym za coś wielkiego, czego nie rozumiem, za coś nad czym nie chcę pracować".

Persson opuścił Mojang 5 listopada 2014 r. Wraz z innymi założycielami. Pisze: "Jak tylko umowa zostanie sfinalizowana, opuszczę Mojang i wrócę do robienia Ludum Dares i małych eksperymentów w sieci. Jeśli kiedykolwiek przypadkowo zrobię coś, co wydaje się być trakcyjne, prawdopodobnie natychmiast to porzucę."

Gry i inna praca[edytuj | edytuj kod]

Notch wydał znaczną część swojej pracy, w tym między innymi:

Gry:

Silniki 2,5d:

Urodziny[edytuj | edytuj kod]

  • W dniu 1 czerwca 2011 r. Notch opublikował na Twitterze, że ma 25 lat.[1] 25 wynosi 32, co było w jego wieku w tym czasie.
  • Notch zaprogramował ekran powitalny Minecraft, aby wyświetlić "Happy Birthday, Notch!" cały dzień 1 czerwca. Zostało to usunięte w 1.8.5.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]