MineCon

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „MineCon” jest krótki.  
MineCon Logo.png

MineCon (dawniej nazywany MinecraftCon) to coroczna, wielka impreza Mojangu. Na nich można pograć za darmo w gry tej właśnie firmy, czyli Minecraft, Cobalt i Scrolls. Zazwyczaj na MineConie są pokazywane przyszłe aktualizacje do poprzednio wymienionych gier.

Historia

W 2010 roku odbył się pierwszy MinecraftCon, w amerykańskim stanie Waszyngton, w mieście Bellevue 31 sierpnia. Zgromadziło się tam pięćdziesiąt osób. Ciekawostką jest, że jedna z osób przyszła przebrana za creepera. W pierwszej edycji MineConu gracze używali Minecraft Classic. Zorganizowano różne konkurencje, m.in. budowania na czas, minigry spleef, a także tor przeszkód.

Rok później, w 2011 roku impreza odbyła się w Mandalay Bay w Las Vegas, 18 listopada, co zbiegło się z premierą oficjalnej wersji gry. W MineConie uczestniczyło wtedy 4500 osób z 24 krajów. W programie były m.in. wypowiedzi wielu osób (w tym twórcy gry, Notcha), konkursy kostiumowe i budownicze, wystawy i pamiątki. Uczestnicy imprezy otrzymali pamiątkowe, oryginalne peleryny gracza.

W 2012 roku festiwal odbył się w Disneylandzie, w Paryżu, w dniach 24-25 listopada. Uczestniczyło w nim, tak samo jak w poprzednim roku, około 4500 osób. W tym samym okresie odbyła się premiera wersji 1.5.2. Tak samo jak w poprzednim roku, każdy uczestnik otrzymał pelerynę, jednak w innym wzorze.

Od 2-3 listopada 2013 roku MineCon odbył się w Orlando, zaś w 2014 roku nie odbył się.

W 2015 roku odbył się w Londynie od 4 do 5 lipca. W tym czasie Mojang wprowadzał ostatnie poprawki do wersji 1.8. W tym czasie również zapowiadano informacje o wersji 1.9.

W 2016 roku odbył się w Anaheim, w Kalifornii, od 24 do 25 września. W imprezie uczestniczyło około 12 000 osób. Zostały wtedy ujawnione plany o wersji 1.11.