Minecraft Dungeons

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Minecraft Dungeons” jest krótki.  
Minecraft Dungeons
MCDungeons.svg
Data premiery

Kwiecień 2020

Obecna wersja

?

Twórca/twórcy

Mojang new logo.svg.png Mojang AB
Xbox Games Studio
Double Eleven

Platforma

Windows 10 Windows
Xbox One Xbox One
Playstation 4 PlayStation 4
Nintendo Switch Nintendo Switch

Gatunek

Action/Adventure

Silnik

Unreal Engine 4

Język

Angielski

Linki

Strona

Rozmiar

?

Licencja

Regulamin

Otwarty kod
źródłowy

?

Minecraft Dungeons – nadchodząca gra action/adventure tworzona przez Mojang AB, Xbox Game Studios i Double Eleven. Jej wydanie planowane jest na kwiecień 2020 na komputery, Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One.[1]

Zapisy do testów Beta są dostępne na stronie internetowej Minecraft Dungeons.[2]

Rozgrywka[edytuj | edytuj kod]

W grze możliwa jest rozgrywka wieloosobowa dla 4 graczy i elementy takie jak nowe bronie, przedmioty i moby oraz możliwe do zwiedzania zróżnicowane środowisko. Głównym zadaniem gracza jest pokonanie głównego wroga zwanego Arch-Illager.

W grze znajdują się konkretne zadania i lokacje, wraz z generowanymi proceduralnie.[3]. Gracz nie jest ograniczony do wybranej klasy postaci i może podnosić nową broń, zbroję i jej używać. Nie istnieje możliwość niszczenia i stawiania bloków, ponieważ gra skupia się na akcji i przygodzie. Poziomy są generowanie proceduralnie i Mojang rozważa użycie ziarna generatora. W grze znajdują się kluczowe golemy. Są to moby, które uciekają od gracza i muszą być uderzone kilka razy zanim będzie można je zebrać. Ich zastosowanie jest obecnie nie znane.[4]

Rozwój[edytuj | edytuj kod]

Gra została po raz pierwszy zapowiedziana podczas trwania MINECON Earth 2018.[5] Jest inspirowana klasycznymi grami typu Dungeon crawler.[6] 17 września 2019 Double Eleven zapowiedziało, że pomaga Mojang i Xbox Games Studio w produkcji gry, a dokładnie z trybem wieloosobowym i wersją na konsole.[7]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]