Modyfikacje/BuildCraft/Quarry

Z Minecraft Wiki Polska
< Modyfikacje‎ | BuildCraft
Grid Miedź (sztabka) (CamelOre).png
Modyfikacja
Artykuł Modyfikacje/BuildCraft/Quarry dotyczy modyfikacji. To nie występuje w grze!

Quarry - maszyna z modyfikacji BuildCraft, która automatycznie wykopuje ogromną dziurę w ziemi, zbierając po drodze wszystkie napotkane bloki, m.in. bruk i wszystkie minerały. Możliwe jest zastosowanie czterech punktów orientacyjnych (ang. Landmarks) w postaci niebieskich pochodni. Określa się nimi zakres kopania - od poziomych wymiarów 9 × 9 (domyślnie) do 62 × 62. Maszyna ta wydobywa bloki, dopóki nie dotrze do lawy lub skały macierzystej. Musi być zasilana silnikami lub/i energią z rur przewodzących o łącznej mocy co najmniej 10 MJ/s. Zalecane jest poprowadzenie od niej rury do skrzyń, by zapobiec wyrzucaniu przez nią wydobytych bloków na dużą odległość.

Ukończona maszyna Quarry.

Wytwarzanie[edytuj | edytuj kod]

Składniki Wejście » Wyjście
Redstone,

Diamentowy kilof,

Żelazny tryb,

Złoty tryb,

Diamentowy tryb

Żelazny tryb (BuildCraft) Pył czerwonego kamienia Żelazny tryb (BuildCraft) Grid layout Arrow (small).png Quarry (BuildCraft)
Złoty tryb (BuildCraft) Żelazny tryb (BuildCraft) Złoty tryb (BuildCraft)
Diamentowy tryb (BuildCraft)
Diamentowy tryb (BuildCraft)

Działanie[edytuj | edytuj kod]

Quarry po ustawieniu, opcjonalnym ustaleniu zakresu kopania oraz zasileniu usuwa bloki znajdujące się za nią w obrębie tworzonej przez nią ramy. Nie są one upuszczane jako przedmioty. Rama tej maszyny ma wysokość 5 bloków i wymiary poziome o 2 większe niż zakres kopania. Po ukończeniu ramy maszyna tworzy oparte na górnej części ramy suwnice przytrzymujące konstrukcję z wiertłem. Przesuwa się ono, by wydobyć blok po bloku w kolejnych warstwach.

Pod ziemią[edytuj | edytuj kod]

Możliwe jest ustanowienie quarry także pod ziemią. Nie musisz wykopywać ręcznie bloków w celu utworzenia miejsca na ramę maszyny, jednak jeżeli zależy ci na niemarnowaniu surowców, możesz to zrobić. Możliwe jest ustawienie punktów orientacyjnych na powierzchni, jednak należy je ustawić prawidłowo. W tym celu zapisz współrzędne X i Z miejsca z tyłu maszyny, a następnie zaznacz to miejsce na powierzchni. Symetrycznie po obu stronach zaznaczonego miejsca ustaw dwa punkty orientacyjne. Ustal odległość między nimi, a następnie połóż pozostałe dwa, by utworzyły kształt kwadratu.

Wykres wydajności maszyny (czasu wydobycia 100 bloków od otrzymywanej mocy). 10 RF = 1 MJ.

Zasilanie[edytuj | edytuj kod]

Quarry musi być zasilone silnikami lub/i energią z rur przewodzących o łącznej mocy co najmniej 10 MJ/s. Żeby rozpocząć pracę, po podłączeniu do źródła zasilania musi się naładować przez kilka sekund. Nie ma górnego limitu otrzymywanej mocy.

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Duży obszar wydobycia pozwala ograniczyć ilość przenosin tej maszyny, jednak znacznie wydłuża czas konieczny do wydobycia wszystkich bloków w obszarze. Przy maksymalnym zakresie kopania (62 × 62) czas wydobycia jednej warstwy wynosi ok. 10 minut przy maksymalnej prędkości maszyny. By wydobyć 54 warstwy, maszyna taka musiałaby pracować nieprzerwanie przez ok. 9 godzin.
  • Umieszczając maszynę pod wodą nie dojdzie do opóźnień spowodowanych natrafieniem na lawę. Zapobiega to też odradzaniu się agresywnych mobów w obrębie kopalni.
  • Wylewając wodę na ścianach małych dziur (o rozmiarach do 15 × 15), można również zapobiec opóźnieniom spowodowanym lawą.
  • Maszynowe wydobywanie surowców jest prawie zupełnie automatyczne, jednak mniej wydajne niż ręczne wykopywanie korytarzy (zwłaszcza, jeśli szukasz diamentów). Wyznaczając niewielki zakres kopania i wydobywając rudy na ścianach kopanej dziury, można łączyć zalety kopania ręcznego i maszynowego.
  • Skradanie się na ramie quarry nie zapobiega upadkowi z niej.
  • Należy osłonić przestrzeń wokół rdzenia maszyny, w celu odzyskania go po wydobyciu.
  • W żadnym wypadku nie umieszczaj rdzenia maszyny w granicach obszaru wyznaczonego przez punkty orientacyjne, gdyż inaczej zniszczony zostanie jej rdzeń, a jej uruchamianie nie powiedzie się.
  • Lód, szkło i spawnery potworów nie upuszczają nic po wydobyciu za pomocą maszyny.
  • Przedmioty ze skrzyni wydobytej przez maszynę są upuszczane. Jeśli są w zasięgu maszyny, zostaną przez nią zebrane.

Linki[edytuj | edytuj kod]