Najazd

Z Minecraft Wiki Polska
Java Edition.png
Grid Diamentowy kilof.png
Ten artykuł dotyczy treści, które zostaną dodane w najbliższej aktualizacji.
Ten element pojawił się w snapshotach, ale pełna aktualizacja zawierająca te treści nie została jeszcze wydana.
W każdej chwili zawarte w tym artykule informacje mogą się zmienić!

Najazd (ang. Raid) – grupa Rozbójników pojawiająca się przy wioskach, w której się znajduje gracz z efektem Zły omen.

Odradzanie[edytuj | edytuj kod]

Grupa rozbójników się odradza przy wioskach, w której się znajduje minimalnie jeden Osadnik i jedne drzwi i gdy gracz posiada na sobie efekt Zły omen. Ten efekt może zostać nabyty poprzez zabicie kapitana rozbójników, który się odznacza od reszty noszonym specjalnym sztandarem. Pojawia się on często na patrolach.Większy efekt Zły omen oznacza więcej rozbójników, natomiast coraz większa fala przywołuje innych złowrogo nastawionych mobów - Bestia złosadnicza się spawnuje po fali drugiej(ujeżdzający przez Rozbójnika]] Wiedźma po fali czwartej, a Przywoływacz na ostatniej fali dziesiątej.

Zabójstwo kapitana Rozbójników może zwiększyć efekt Zły omen od jednego do trzech poziomów. Kapitan wieży daje tylko jeden poziom.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Start najazdu[edytuj | edytuj kod]

Zanim najazd się rozpocznie, u góry ekranu pojawi się pasek bossa aktualnie ukazujący czas pozostały do jego rozpoczęcia. Kiedy pasek się załaduje do końca, usłyszymy dźwięk trąby, a na górze zostanie ujawniona liczba pozostałów przeciwników do zabicia. Przez pierwsze dwie fale Rozbójników odrodzi się mało - lecz im fala większa, tym więcej mobów się zespawnuje. Na czwartej fali odrodzi się Wiedźma, a na 10. - Przywoływacz.

W trakcie najazdu[edytuj | edytuj kod]

Typowy najazd na wioskę.

Rozbójnicy pojawiają się w wioskach, próbując zabić wszystkich osadników i gracza. W następnych falach Bestia złosadnicza ich wesprze niszcząc uprawy i zabijać osadników. Gracz ma na celu zabicie wszystkich wrogo nastawionych przeciwników.

Po zabiciu kapitana, inni Rozbójnicy skierują się w jego kierunku i spróbują jako pierwsi podnieść sztandar, tym samym mianując pierwszego na kapitana. Gracz po zabiciu kapitana patrolu w wiosce, nie dostanie efektu Zły omen.

W trakcie najazdu osadnicy nie będą handlować z graczem, dopóki się on nie skończy. Próba handlu zakończy się niepowodzeniem, a Osadnik wywoła cząsteczki pocenia się.

Zakończenie najazdu[edytuj | edytuj kod]

Po zabiciu wszystkich Osadników bądź zniszczeniu wszystkich drzwi najazd zakończy się.

Wiedźma[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmy pomagają swoim towarzyszom rzucając na nich miksturę regeneracji bądź leczenia. Będą one także atakować Osadników rzucając w nich negatywnymi miksturami.

Moby uczestniczące[edytuj | edytuj kod]

Vindicator Head.png Vindicator Head.png Vindicator Head.png Vex Head.png WitchFace.png DewastatorFace.png
Rozbójnik Obrońca Przywoływacz Dręczyciel (Przywoływacz) Wiedźma Bestia złosadnicza

Nadchodzące zmiany
1.1418w47aDodano najazdy.
18w49aIlość mijających fal na jedną jest zależna od efektu Zły omen.
Gracze muszą teraz zabić wszystkich wrogów przed zakończeniem najazdu.
Kiedy najazd został zakończony pasek bosa będzie się teraz powoli wypełniał.
18w50aKapitan Rozbójników może zwiększyć efekt Zły omen od jednego do trzech poziomów. Kapitan wieży daje tylko jeden poziom.
Kapitanowie od teraz będą się odradzać na wieżach Rozbójników.
Bestia złosadnicza się pojawia na drugiej fali, Wiedźma na 4., a Przywoływacz na 10.

Gallery[edytuj | edytuj kod]