Niestandardowe serwery/Bukkit/Apple Tree

Z Minecraft Wiki Polska

Apple Tree (ang. Jabłoń) to plugin działający na serwerach Minecraft stawianych na plikach serwerowych Bukkit. Jest on bardzo przydatny, więc większość administratorów zaopatruje swoje pliki w ten ciekawy dodatek. Obecnie nie jest potrzebny, ponieważ z drzew jabłka wypadają naturalnie, kakao z kakaowca, a złote jabłko można zrobić z jabłka i samorodków złota.

Zastosowanie[edytuj | edytuj kod]

Plugin Apple Tree sprawia, że zwiększa się szansa na drop jabłka, okazyjnie możemy otrzymać kakao. Przy większym szczęściu graczowi może wyskoczyć złote jabłko, jednak zdarza się to niezwykle rzadko. Plusem jest to, że wtyczka nie eliminuje dropu sadzonek, ale nie zdarza się sytuacja, że z jednego bloku liści wyskoczą dwa przedmioty.

Instalacja[edytuj | edytuj kod]

Plugin nie jest trudny do zainstalowania. Każdy da sobie radę z poprawną konfiguracją. Zaczynamy od pobrania pliku AppleTreePlugin.jar. Umieszczamy plik w folderze plugins, który znajduje się w głównym katalogu plików Bukkit. Następnie uruchamiamy nasz serwer. Gdy już się włączy, wyłączamy go komendą stop. Możemy znów wejść w nasz folder plugins. Ujrzymy tam nowy katalog o nazwie AppleTree. Po otworzeniu go ujrzymy plik o nazwie appletree.properties. Otwieramy go za pomocą edytora testów, najlepiej WordPada. Tam możemy zobaczyć i zedytować nasz plugin, dostosować go do własnych potrzeb.

Komendy[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie nie istnieją żadne komendy dotyczące obsługi tego dodatku. Jedyna opcja umożliwiająca zarządzanie pluginem jest taka, że można edytować zawartość pliku appletree.properties, który znajduje się w katalogu plugins.

Permissions[edytuj | edytuj kod]

Obecnie plugin nie jest tak rozbudowany, by musiały zostawać wprowadzone poprawki we wtyczkach nadających uprawnienia. Autor nie zamieścił również informacji czy takowe zmiany będą wprowadzane.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]