Osadnik zombie

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Osadnik zombie” jest krótki.  
Książka z piórem.png
Nieaktualne informacje!
Artykuł w całości lub w części jest nieaktualny i wymaga zaktualizowania. Jeśli jesteś gotów podjąć się tego, sprawdź stronę dyskusji.
CommentCSS.png
Zasugerowano, aby scalić ten artykuł z artykułem Zombie

Osadnicy zombie to wariant Zombie, którego egzemplarze można przemienić w normalnych Osadników za pomocą złotego jabłka i mikstury słabości.

Pojawianie[edytuj | edytuj kod]

Zombie, które nie są posuchami, mają 5% na naturalne pojawienie się jako zombie wieśniacy. Dodatkowo, zombie wieśniacy zawsze pojawiają się pojedynczo, a nie w grupach 1 do 4, jak w przypadku zwykłych zombie.

Osadnicy zombie mogą również powstać poprzez zabicie osadnika przez zombie. Jeśli jakikolwiek rodzaj zombie zabije osadnika, istnieje szansa, że ​​osadnik zamieni się w wieśniaka zombie.

Szansa na przemianę osadnika zmienia się na różnych poziomach trudności.

Poziom trudności Szansa
Łatwy (i Pokojowy) 0%
Normalny 50%
Trudny (i Hardcore) 100%

Wieśniak zombie o profesji kapłana pojawi się obok osadnika kapłana w każdej piwnicy w igloo. Wieśniacy zombie pojawiają się także w opuszczonych wioskach. Mieszkańcy zombie, którzy odradzają się w wioskach zombie, zachowują się tak, aby uniknąć bezpośredniego światła słonecznego, przez co nigdy nie umierają od jego promieni.

Wieśniacy zombie mają swoje własne jajko spawnujące, które można znaleźć w ekwipunku trybu kreatywnego.

Dzieci[edytuj | edytuj kod]

Każdy pojawiający się zombie osadnik (nie licząc dorosłych osadników przemienionych przez zombie) ma 5% szans na pojawienie się jako dziecko (co daje 0,25% szans na pojawienie się małego osadnika zombie zamiast zwykłego zombie). Takie potwory wykazują następujące różnice względem innych zombie osadników:

  • Są o 30% szybsze niż normalne Zombie.
  • Wydawane przez nie odgłosy są wyższe niż odgłosy dorosłego zombie.[potrzebne źródło]
  • Mają szansę pojawić się jako kurzy jeźdźcy (tj. jeździć na kurczaku)
  • Po zabiciu przez gracza lub oswojonego wilka upuszczają 12 punktów doświadczenia.
  • W przeciwieństwie do wszystkich innych małych mobów w grze, pozostaną one jako dzieci w nieskończoność i nigdy nie wyrosną na „dorosłych” zombie osadników.

Uzbrojenie i wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Podobnie jak szkielety i zwykłe zombie, niektórzy osadnicy zombie są w stanie podnieść upuszczony przedmiot. Ci zombie automatycznie zatrzymają każdy napotkany przedmiot, ale jeśli te przedmioty są pancerzem, bronią lub narzędziem, osadnik zombie użyje ich. Jeśli napotkają inny przedmiot, podnoszą go i upuszczają poprzedni przedmiot. Wyjątki:

  • jeśli nowy przedmiot to pancerz lub miecz, a stary przedmiot nim nie był (na przykład wieśniacy zombie wolą miecz od łopaty i hełm od dyni),
  • jeśli oba przedmioty są pancerzami / mieczami, a nowy przedmiot jest lepszy od poprzedniego (lepiej zmniejsza obrażenia (pancerz) lub zadaje większe obrażenia (miecz)),
  • jeśli oba przedmioty są łukami, a nowy element ma znaczniki NBT, w przeciwieństwie do starego.

Przedmiot wyrzucony przez zombie w zamian za inny nie może być zebrany przez gracza lub moby przez 10 ticków gry (0,5 sekundy, z opóźnieniem), ale może zostać zebrany przez leje.

Zombie osadnicy mają możliwość spawnu z takimi samymi przedmiotami jak zombie, ponieważ są ich odmianą. Tabela z tymi przedmiotami znajduje się tutaj

Drop[edytuj | edytuj kod]

Kiedy zombie osadnik umiera, upuszcza:

  • 5 punktów doświadczenia (+3 punkty, jeśli zespawnowały się z jakimś sprzętem[potrzebne źródło])
  • 0–2 Grid Zgniłe mięso.png Zgniłe mięso,
  • Grid Sztabka żelaza.png Sztabka żelaza (0,8% szansy na upuszczenie, wzrost szansy o 0,3% na poziom zaklęcia Grabież)
  • Grid Marchewka.png Marchewka (jak wyżej)
  • Grid Ziemniak.png Ziemniak (jak wyżej),
  • Głowa zombie, jeżeli zostanie zabity przez naładowanego Creepera,
  • Każdy podniesiony przez zombie osadnika przedmiot ma 100% szans na zostanie upuszczonym i spadnie z takim samym zużyciem, jaki miał przy podniesieniu.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Zachowują się jak zwykłe zombie, ale głowa i twarz ich postaci przypominają Osadnika, cieniowanego ciemniejszym zielonym odcieniem. Osadnicy zombie zachowują swoje zawody i ubrania, które stają się postrzępione.

W przeciwieństwie do zwykłych zombie, osadnicy zombie nie mogą przekształcić się w Topielca, gdy pozostają zbyt długo pod wodą.

Leczenie[edytuj | edytuj kod]

Wieśniacy zombie mogą być wyleczeni przez gracza, kiedy znajdują się pod wpływem mikstury Słabości i zostanie podane im Złote jabłko. Jeżeli wszystko zostanie dobrze zrobione, a zombie osadnik zacznie się leczyć, będzie słyszalne skwierczenie, wokół "pacjenta" unosić się będą cząsteczki, a sam osadnik zombie będzie się trząść.

Jeśli osadnik zombie ma na sobie zbroję lub dzierży jakieś narzędzia bądź broń, te przedmioty znikną, gdy tylko osadnik zostanie wyleczony i nie będą możliwe do odzyskania.

Nowo wyleczony osadnik zaoferuje dużą zniżkę na swoje transakcje.

Leczenie można przyspieszyć o około 4%, otaczając osadnika zombie kratami / lub stawiając łóżko, maksymalnie 8 bloków od osadnika w każdą stronę.

  • Osadnik zombie, w wersji Bedrock Edition nigdy nie pojawi się z żadnym przedmiotem, ponieważ istnieje problem z renderowaniem się pancerza na nim.