Pajęczy jeździec

Z Minecraft Wiki Polska
Pajęczy jeździec
SpiderJockey.pngWither Spider jockey.pngCave spider jockey.pngCave spider wither jockey.png
Punkty życia

Szkielet: 20 (Heart.png × 10)
Pająk: 16 (Heart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.png)

Siła ataku

Bezpośredni kontakt: 3 (Heart.pngHalf Heart.png)

Odradzanie

Poziom światła 7 lub mniej na ziemi. Każdy klocek prócz pół-bloków i szkła.

Od

Alpha 1.0.17

Upuszcza

Szkielet:
Grid Kość.png Kość(0-2) po śmierci.
Grid Strzała.png Strzała(0-2) po śmierci.
Pająk:
Grid Nić.png Nić(0-2) po śmierci.
Grid Oko pająka.png Oko pająka(0-1) po śmierci.

Rzadko upuszcza

Szkielet: Grid Łuk.png Łuk po śmierci

Doświadczenie

5 po śmierci Szkieleta.
5 po śmierci Pająka

Pajęczy jeździec (ang. Spider Jockey) to rzadkie połączenie dwóch mobów: szkieleta siedzącego na pająku, lub pająku jaskiniowym. Ma on możliwości obu mobów - może atakować na odległość i poruszać się po ścianach. Także, jeżeli jeden z nich zginie, drugi odłącza się i zaczyna walczyć sam, więc gdy wstanie słońce, szkielet umiera a pająk radzi sobie indywidualnie. Jest to bardzo niebezpieczny mob. Pajęczy jeździec ma 1% szansy na powstanie z nowo zespawnowanego pająka.

W biomach zimowych istnieje szansa na pojawienie się kombinacji Tułacza ujeżdżającego pająka.

Strategia

Pajęczy jeździec to trudny do zabicia, jednak wprawionemu graczowi powinno udać się go pokonać mając wyłącznie kamienny miecz.

Istnieje kilka strategii na pokonanie tego moba:

  • Jeżeli wymusi się na pająku wspięcie się na wysokość, może to spowodować wbicie się szkieleta w blok ustawiony na ścianie, przez co ten zginie.
  • Dosyć dobrym sposobem jest strzelanie do pajęczego jeźdźca z łuku, tym bardziej, jeżeli spowalnia go przykładowo Piasek dusz lub coś innego.
  • Warto schować się za blokami, gdzie przejście ma tylko jeden blok szerokości. Można go wtedy zaatakować. Jeżeli pająk wespnie się wyżej, istnieje duża szansa na to, że szkielet zacznie trafiać strzałami w pająka.
  • Odwrócenie uwagi moba psem lub bałwanem może pomóc w walce.
  • Warto oblać moby lawą, przez co szybciej zginą.

Drop

Alpha:

Beta:

Pełna wersja:

Historia

Alpha
1.0.17 Dodano pajęczego jeźdżca. Mob wyrzuca 0-2 nici i 0-2 strzał.
Beta
1.2 Szkielet wyrzuca dodatkowo od 0-2 kości.
Pajęczy jeździec może wspinać się po ścianach.
1.5 Pajęczy jeździec w deszczu może być częściowo agresywny (szkielet będzie atakował, a pająk nie).
Pełna wersja
1.4.2 12w34a Istnieje szansa, że z jajka spawnującego pająka powstanie Spider Jockey.
12w36a Pojawił się Witherowy jeździec.
1.5 13w09a Teraz szkielety nie będą już schodzić z pająków, kiedy świat zostanie załadowany ponownie.
1.10 16w20a Teraz w biomach zimowych może pojawić się kombinacja Tułacza ujeżdżającego pająka.
Pocket Edition Alpha
0.11.0 build 1 Dodano pajęczych jeźdźców. Ujeżdżane mogą być również pająki jaskiniowe.
0.12.1 build 1 Dodano Witherowego Jeźdźca.
0.15.0 build 1 Teraz w biomach zimowych może pojawić się kombinacja Tułacza ujeżdżającego pająka.
Console Edition
TU1 CU1 1.00 Dodano pajęczych jeźdźców.

Ciekawostki

  • Możliwe jest że pajęczy jeździec zabije sam siebie np. strzeli strzałą która uderzy w pająka.
  • Za pomocą modyfikacji takich jak Single Player Commands można wywołać Spider Jockey-a za pomocą komendy /spawnstack spider skeleton lub inne moby np. /spawnstack spider cow
  • Istnieje szansa, że pajęczy jeździec będzie tylko częściowo agresywny. Jeżeli w ciągu dnia zacznie padać, szkielet zaatakuje, a pająk nie. Taka możliwość pojawiła się od wersji 1.5 Beta, gdy powstała możliwość spadnięcia deszczu.
  • Od aktualizacji 12w36a, podczas użycia jaja spawnującego pająka w Netherze, jest szansa 0,8% na powstanie Witherowego jeźdźca.
  • Pajęczy jeździec (podobnie jak inne połączone byty i witherowy jeździec) nie może przechodzić przez portale.
  • Pajęczy jeździec może się zespawnować w zbroi lub z zaklętym łukiem. Na poziomie trudnym pająk może mieć dodatkowo losowy efekt statusu.

Galeria