PlayStation 4 Edition

Z Minecraft Wiki Polska
PlayStation 4 Edition
Mcps4.jpg
Data premiery

3 września 2014

Obecna wersja

1.21

Twórca/twórcy

Mojang AB i 4J Studios

Platforma

PlayStation 4

Gatunek

sandbox

Silnik

C# (XNA Framework)/C++

Język

polski

Linki

PlayStation Store

Rozmiar

215 MB

Licencja

Regulamin korzystania z serwisu

Otwarty kod źródłowy

Nie

Zamiar wydania Minecraft na PlayStation 4 został ogłoszony 20 sierpnia 2013. Została wydana 3 września 2014. Gra w Minecrafta na PlayStation 4 nie wiele różni się od wersji PC, ale tu światy nie są nieskończone, ale są kilka razy większe niż w wersji PlayStation 3 Nadal zadaniem gracza jest przetrwanie. Gra będzie obsługiwała PlayStation Move (kontroler ruchu), w przyszłych wersjach, ale na pewno nie będzie on wymagany.

Tworzenie gry

Konwersjami na poszczególne platformy nie będzie zajmował się Mojang, lecz studio 4J[1]. Aktualizacje będą bezpłatne, tak jak w wersji na PC.

Różnice między wersją na PC

Należy pamiętać, że wersja na PlayStation 4 bazuje na starszych wersjach Minecraft'a, więc nie ma nowych przedmiotów i funkcji. W przeważającej części wersja na PlayStation 4 jest identyczna do wersji na PC, ale są też widoczne różnice i nowe funkcje.

  • W grze jest nowy interfejs ekwipunku i tworzenia przedmiotów. Nadal jest 2x2 lub 3x3, ale wygląda to zupełnie inaczej. Teraz nie trzeba już szukać receptur, wystarczy, że wybierzemy jakiś blok, a nowy interfejs pokaże czego nam brakuje.
  • Gra posiada tryb wieloosobowy: lokalny - podzielony ekran i sieciowy - 8 konsol, 4 graczy na każdej. Maksymalnie może grać 32 graczy.
  • W wersji na PlayStation 4 muzyka gra przez cały czas, bez przerwy. W wersji PC muzyka gra w różnych odstępach czasu.
  • W wersji PS4 nie ma możliwości wpisywania komend.
  • Czat tekstowy zamieniono wbudowanym czatem głosowym. Tekstowo można porozumiewać się za pomocą czatu PSN.

Wielkość świata

Dostępnych jest kilka rozmiarów świata: klasyczny, mały, średni i duży. Maksymalne wymiary mapy wynoszą 5118 na 5118 bloków.

Cena

Minecraft na PlayStation 4 w PlayStation Network kosztuje 69 złotych.

Wersja pudełkowa

Premiera wersji pudełkowej nastąpiła 3 października 2014 roku. Kosztuje 70.00 złotych.

Przypisy