Podwodna świątynia

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Podwodna świątynia” jest krótki.  
Kamera.png
Artykuł „Podwodna świątynia” ma za mało albo nie posiada plików.
Możesz pomóc dodając pliki.

Cobblestone-Classic.png
Artykuł „Podwodna świątynia” ma zdeaktualizowane zdjęcia.
Możesz pomóc aktualizując pliki.
Podwodna świątynia
Podwodna świątynia.png
Biom

Głęboki ocean

Stworzony z

BlockCSS new.png Cegły z pryzmarynu
BlockCSS new.png Ciemny pryzmaryn
BlockCSS new.png Blok złota
BlockCSS new.png Latarnia morska
BlockCSS new.png Mokra gąbka
BlockCSS new.png Pryzmaryn

Od wersji

1.8

Podwodne świątynienaturalnie generowanymi strukturami które generują się we wszystkich wariantach biomu głębokiego oceanu. Zostały dodane w wersji 1.8.[1] Są to dosyć rzadkie struktury, dlatego najlepszym sposobem na znalezienie świątyni jest użycie mapy eksploracyjnej.

Podczas generowania się generuje również bloki wody, aby uniknąć błędów polegających na pojawieniu się bloków powietrza.

Budowa[edytuj | edytuj kod]

Podwodne świątynie są duże i przypominają piramidy, zawierają kilka rodzajów pryzmarynu. W środku głównego wejścia znajduje się iglica, która ciągnie się dalej przez strukturę. Sama budowla podparta jest na 23 filarach. Świątynia jest oświetlana dzięki morskim latarniom. Ma co najmniej 6 pokoi. Jednym z typów pokoju, jaki może się wygenerować, jest pokój, w którym mokra gąbka pokrywa sufit pokoju (osobny artykuł: Podwodna świątynia/Pokoje); sporadycznie świątynia zawiera kilka pokojów z gąbkami).

W tylnym środku pokoju zajmowanego przez starszych strażników znajduje się 8 bloków złota, ukrytych za ciemnym pryzmarynem, jedyny skarb tej struktury.

Moby[edytuj | edytuj kod]

Podwodna świątynia jest chroniona przez trzech starszych strażników, ukrytych w wystających częściach świątyni oraz przez wielu normalnych strażników, które jako jedyne zawsze się tam odradzają. Miejsce które zajmują jest częścią ogromnego pokoju tworzącego dolną część struktury. Na najwyższym piętrze, jest większy starszy strażnik, który ma zastępować bossa, mimo że oficjalnie nim nie jest[2].

Dobrą strategią odkrywania tego miejsca w trybie przetrwania jest zażycie mikstur niewidzialności oraz oddychania pod wodą, oraz założenie butów z zaklęciem Podwodny wędrowiec (tylko jeden element pancerza może być stosowany w celu uniknięcia ataków strażników).

Pełna wersja
1.814w25aDodano podwodne świątynie.
1.8.21.8.2-pre7Poprawiono występowanie podwodnych świątyń na typie świata Dostosowany.
Console Edition
TU31CU191.22Dodano podwodne świątynie.

  • Do wersji 1.9, podwodna świątynia była dobrym miejscem, aby zdobyć bloki złota na ulepszone złote jabłko.
  • Można zobaczyć podwodną świątynię na powierzchni, jeżeli w trybie świata dostosowanym ustawi się biom głęboki ocean i poziom wód na 1.
  • W świątyni często występują ukryte pomieszczenia z gąbkami, czyli takie które nie mają wejścia.

Przypisy