Podwodne ruiny

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Podwodne ruiny” jest krótki.  
Podwodne ruiny
Podwodne ruiny.pngKamienne podwodne ruiny.jpg
Biom

Wszystkie oceaniczne,
wg. odmiany

Stworzony z

Wiele różnorodnych bloków,
zależnych od odmiany

Od wersji

1.13

Podwodne ruinystruktury oceaniczne zbudowanie głównie z kamiennych cegieł lub piaskowca. Występuje w licznych wariantach, od dużuch wiosek po pojedyncze zniszczone budynki. Istnieją również inne wersje dla biomów ciepłych i chłodnych. Po raz pierwszy zapowiedziano je na grafice opublikowanej 27 grudnia 2017.

Generowanie[edytuj | edytuj kod]

Podwodne ruiny generują się w oceanach, także w zamarzniętej wersji. Tworzą je głównie różnego rodzaju kamienie, w tym piaskowiec. Mogą wygenerować się na lądzie.

Struktura[edytuj | edytuj kod]

Większość struktur zawiera ukrytą skrzynię ze skarbem. Ruiny w wersji „chłodnej” składają się głównie z kamiennych cegieł i żwiru, mogą również zawierać pryzmaryn, piasek, bloki magmy, latarni morskich, wypolerowany granit, glazurowaną terakotę, cegły, deski, bruk, zamszony bruk, schody z kamiennej cegły, obsydian oraz skrzynie ze skarbami. W wersji „ciepłej” ruiny tworzą głównie piasek i piaskowiec, do tego wypolerowany granit, dioryt, latarnie morskie, bloki magmy, żwir, terakota, schody z piaskowca oraz skrzynie ze skarbami.

Formy podwodnych ruin są różnorodne, często generują się w grupach tworząc zatopione wioski.

Poznano liczne typy tych struktur, niekiedy generujące się wraz z innymi.

27 grudnia 2017Na oficjalnej stronie gry opublikowano grafikę z widocznymi podwodnymi ruinami
15 grudnia 2017Na profilu Minecrafta na Instagramie opublikowano wideo z prezentacją ruin
Nadchodzące zmiany
1.1318w09aDodano podwodne ruiny