Poradniki/Skróty klawiszowe

Z Minecraft Wiki Polska

W Minecraftcie dodano wiele przydatnych skrótów klawiszowych dla graczy, których zadaniem jest ułatwienie i skrócenie czasu poszczególnych zadań. Twórcy gry stworzyli wiele skrótów klawiszowych, które ten artykuł dogłębnie wyjaśni.(Artykuł jest kompatybilny z wersją 1.13.2)

Poniżej znajduje się tabela ze wszystkimi skrótami klawiszowymi i ich funkcjonalności.

Skróty klawiszowe[edytuj | edytuj kod]

Kombinacja Działanie Funkcja
⇧ Shift + LPM Najeżdżając na przedmiot w inwentarzu należy przetrzymać ⇧ Shift i nacisnąć LPM. Wrzuca on do skrzyni bądź do ekwipunku przedmiot.
LPMx2 Należy wziąć przedmiot i w dowolnym miejscu szybko kliknąć LPM dwukrotnie. Pozwala na zestackowanie ze sobą rozrzuconych po ekwipunku bądź skrzyni przedmiotów.
⇧ Shift + LPMx2 Należy wziąć przedmiot, najechać nim na ten sam w inwentarzu i przytrzymując ⇧ Shift szybko nacisnąć LPM dwukrotnie. Pozwala na szybkie wkładanie większych ilości przedmiotów do skrzyni bądź z niej do ekwipunku gracza.
LPM Należy wziąć przedmiot w dowolnej ilości, następnie przetrzymując LPM rozprowadzać po inwentarzu. Równomiernie rozprowadza dowolną ilość danego przedmiotu po inwentarzu.
PPM Należy wziąć przedmiot w dowolnej ilości, następnie przetrzymując PPM rozprowadzać po inwentarzu. Rozprowadza przedmioty po inwentarzu pojedynczo.
Ctrl + Q Przetrzymując te przyciski w inwentarzu należy przejeżdżać przez przedmioty znajdujące się w nim. Szybko wyrzuca przedmioty z inwentarza.
Dowolna cyfra Należy najechać na przedmiot w inwentarzu i nacisnąć odpowiedni przycisk cyfry na klawiaturze. Przerzuca najechany przedmiot do paska szybkiego wybierania w określone okno.
PPM Należy wybrać element zbroi w pasku szybkiego wybierania i nacisnąć PPM. Natychmiastowo zakłada zbroję.
ŚPM Najeżdżając na położony blok należy nacisnąć ŚPM. Jeżeli blok, na którym użyliśmy ŚPM jest w ekwipunku, dostajemy go do ręki. Znacznie ułatwia on budowanie.
ŚPM(Kreatywny) Najeżdżając na przedmiot należy nacisnąć ŚPM. Użycie tej funkcji pozwoli na duplikację przedmiotów w trybie kreatywnym.
⇧ Shift + Ctrl + ŚPM Przytrzymując ⇧ Shift i Ctrl i należy nacisnąć ŚPM na bloki z tagami NBT, na przykład postawionymi tabliczkami, skrzyniami z zawartością. Skopiuje do inwentarza bloki z tagami NBT, na przykład skrzynie z zawartością bądź tabliczki ze znakami.
⇧ Shift + LPM Podczas wytwarzania przedmiotów przyrzymać ⇧ Shift. Pozwala na natychmiastowe wytworzenie maksymalnej liczby przedmiotów.
⇧ Shift + lub Należy wybrać na liście serwerów jeden z serwerów, przytrzymać ⇧ Shift i jedną ze strzałek. Pozwala na bardzo szybką zmianę położenia serwera na liście.
Tab ⇆ W czacie gry należy napisać komendę i nacisnąć Tab ⇆. Dokańcza komendę różnymi sposobami w kolejności alfabetycznej.