Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę artykułów do rozszerzenia lub zilustrowania czy potrzebnych zmian.

Hi Gamepedia users and contributors! Please complete this survey to help us learn how to better meet your needs in the future. We have one for editors and readers. This should only take about 7 minutes!

Poradniki/Skróty klawiszowe

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacja, szukaj


W Minecraftcie dodano wiele przydatnych skrótów klawiszowych dla graczy, których zadaniem jest ułatwienie i skrócenie czasu poszczególnych zadań. Twórcy gry stworzyli wiele skrótów klawiszowych, które ten artykuł dogłębnie wyjaśni.(Artykuł jest kompatybilny z wersją 1.13.2)

Poniżej znajduje się tabela ze wszystkimi skrótami klawiszowymi i ich funkcjonalności.

Skróty klawiszowe[edytuj | edytuj kod]

Kombinacja Działanie Funkcja
⇧ Shift + LPM Najeżdżając na przedmiot w inwentarzu należy przetrzymać ⇧ Shift i nacisnąć LPM. Wrzuca on do skrzyni bądź do ekwipunku przedmiot.
LPMx2 Należy wziąć przedmiot i w dowolnym miejscu szybko kliknąć LPM dwukrotnie. Pozwala na zestackowanie ze sobą rozrzuconych po ekwipunku bądź skrzyni przedmiotów.
⇧ Shift + LPMx2 Należy wziąć przedmiot, najechać nim na ten sam w inwentarzu i przytrzymując ⇧ Shift szybko nacisnąć LPM dwukrotnie. Pozwala na szybkie wkładanie większych ilości przedmiotów do skrzyni bądź z niej do ekwipunku gracza.
LPM Należy wziąć przedmiot w dowolnej ilości, następnie przetrzymując LPM rozprowadzać po inwentarzu. Równomiernie rozprowadza dowolną ilość danego przedmiotu po inwentarzu.
PPM Należy wziąć przedmiot w dowolnej ilości, następnie przetrzymując PPM rozprowadzać po inwentarzu. Rozprowadza przedmioty po inwentarzu pojedynczo.
Ctrl + Q Przetrzymując te przyciski w inwentarzu należy przejeżdżać przez przedmioty znajdujące się w nim. Szybko wyrzuca przedmioty z inwentarza.
Dowolna cyfra Należy najechać na przedmiot w inwentarzu i nacisnąć odpowiedni przycisk cyfry na klawiaturze. Przerzuca najechany przedmiot do paska szybkiego wybierania w określone okno.
PPM Należy wybrać element zbroi w pasku szybkiego wybierania i nacisnąć PPM. Natychmiastowo zakłada zbroję.
ŚPM Najeżdżając na położony blok należy nacisnąć ŚPM. Jeżeli blok, na którym użyliśmy ŚPM jest w ekwipunku, dostajemy go do ręki. Znacznie ułatwia on budowanie.
ŚPM(Kreatywny) Najeżdżając na przedmiot należy nacisnąć ŚPM. Użycie tej funkcji pozwoli na duplikację przedmiotów w trybie kreatywnym.
⇧ Shift + Ctrl + ŚPM Przytrzymując ⇧ Shift i Ctrl i należy nacisnąć ŚPM na bloki z tagami NBT, na przykład postawionymi tabliczkami, skrzyniami z zawartością. Skopiuje do inwentarza bloki z tagami NBT, na przykład skrzynie z zawartością bądź tabliczki ze znakami.
⇧ Shift + LPM Podczas wytwarzania przedmiotów przyrzymać ⇧ Shift. Pozwala na natychmiastowe wytworzenie maksymalnej liczby przedmiotów.
⇧ Shift + lub Należy wybrać na liście serwerów jeden z serwerów, przytrzymać ⇧ Shift i jedną ze strzałek. Pozwala na bardzo szybką zmianę położenia serwera na liście.
Tab ⇆ W czacie gry należy napisać komendę i nacisnąć Tab ⇆. Dokańcza komendę różnymi sposobami w kolejności alfabetycznej.