Chcesz pomóc, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź listę artykułów do rozszerzenia lub zilustrowania czy potrzebnych zmian.

Poradniki/Walka ze Smokiem Endu

Z Minecraft Wiki Polska
Skocz do: nawigacja, szukaj
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Poradniki/Walka ze Smokiem Endu” jest krótki.  
Możesz pomóc poszerzając go.
Środkowa wyspa Endu, na której rezyduje Smok.

Smok Endu (Kresu) to jeden z dwóch oficjalnie istniejących w grze bossów. Jego pokonanie to symboliczne przejście gry. Walka ze smokiem może sprawić niedoświadczonym graczom spore trudności - oto poradnik, jak ją skutecznie prowadzić.

Ekwipunek[edytuj | edytuj kod]

Przedmioty konieczne[edytuj | edytuj kod]

Przedmioty opcjonalne, ale zalecane[edytuj | edytuj kod]

Strategia[edytuj | edytuj kod]

Kryształy Kresu[edytuj | edytuj kod]

Po dostaniu się na wyspę ze smokiem, należy najpierw zniszczyć Kryształy Kresu znajdujące się na szczycie obsydianowych słupów. Leczą one smoka w bardzo szybkim tempie, dlatego walka bez ich zniszczenia jest praktycznie niemożliwa. Należy niszczyć je pociskami takimi jak strzały, jajka czy śnieżki. Niektóre kryształy obudowane są żelaznymi kratami, dlatego nie da się trafić ich pociskami. W takiej sytuacji należy wspiąć się na słup za pomocą bloków lub teleportować się tam Perłą Kresu i zniszczyć kryształ ręcznie. Podczas niszczenia kryształu z bliska warto zasłonić się tarczą, aby nie zginąć od wybuchu.

Walka ze smokiem[edytuj | edytuj kod]

Gdy smok lata wysoko nad wyspą, należy strzelać do niego z silnej broni dystansowej takiej jak łuk lub kusza. Można także próbować rzucać w niego trójzębem. Kiedy smok ląduje na Fontannie Endu, można wysadzać przy nim TNT, łóżka i Kotwice Odrodzenia. Czynności te należy regularnie wykonywać aż do pokonania smoka - dobrze jest cały czas mieć oko na jego pasek życia.

Walka z Endermanami[edytuj | edytuj kod]

Podczas walki problem mogą stanowić endermany, na które łatwo niechcący się spojrzeć i je sprowokować. Gdy gracz nosi na głowie wydrążoną dynię, nie prowokuje endermanów spojrzeniem, jednak ma ograniczone pole widzenia - z tego powodu zakładanie dyni w Endzie nie jest wcale zalecane. Pojedynczy enderman jest łatwy do pokonania za pomocą mocnej broni ręcznej, jednak w grupach endermany są wyjątkowo silne. Dobrym sposobem na większe grupy napastników jest używanie TNT lub spawnowanie żelaznych golemów.

Po walce[edytuj | edytuj kod]

Za zabicie smoka zdobywa się ogromną ilość punktów doświadczenia (XP). Na szczycie fontanny pojawia się Jajo Smoka, które można zebrać na kilka sposobów (zobacz artykuł Jajo Smoka). Jeżeli do tej pory tego nie zrobiłeś, możesz zebrać pozostały Oddech Smoka za pomocą pustych butelek. Po zabiciu Smoka pojawia się powrotny portal do Świata Podstawowego oraz Brama Kresu.

Dalsza gra po zabiciu Smoka Endu[edytuj | edytuj kod]

Pokonanie Smoka wcale nie jest końcem gry. Oto lista tylko niektórych rzeczy, które można zrobić na swoim świecie po rozprawieniu się z bossem: