We are re-indexing our search results on the top 100 wikis on the platform, starting June 25th and ending later this week. If you experience search issues, that means your wiki is currently being re-indexed. Thanks for your patience.

Programy i edytory/MCP

Z Minecraft Wiki Polska
Strona Programy i edytory/MCP nie jest wspierana przez Mojang, Minecraft Wiki, Minecraft IRC Channel lub Minecraft Forum.
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Programy i edytory/MCP” jest krótki.  

Mod Coder Pack

MCPlogo.png

Opis: Mod Coder Pack
Wersja: 9.30
Platforma: Windows icon.png Tux icon.png
Kompatybilne z: Minecraft 1.10 (Klient, Serwer)
Dostęp do źródła: 2016-11-13
Napisano w: Batch, Java, Python, Unix script
Autor: (c) Copyright by the MCP Team
Forum: N/A
Witryna: http://www.modcoderpack.com/

MCP (Mod Coder Pack) to środowisko dekompilujące kod główny gry Minecraft.

Zastosowanie[edytuj | edytuj kod]

MCP dekompiluje kod bitowy plików .class w Minecraftcie. Umożliwia to odczytanie kodu źródłowego gry - co jest bardzo przydatne podczas tworzenia modyfikacji.

Działanie[edytuj | edytuj kod]

Aby stworzyć moda, należy najpierw pobrać i wypakować do dowolnego folderu pliki MCP. Następnie skopiować czyste pliki Minecrafta (tj. foldery versions oraz assets z katalogu %appdata%\.minecraft\) i plik serwerowy (tj. minecraft_server.jar) do folderu jars (znajdującym się w katalogu z wypakowanymi plikami MCP). Następnym krokiem jest uruchomienie pliku decompile.bat (plik znajduje się w katalogu, do którego wypakowałeś MCP) - spowoduje to zdekompilowanie plików. Dekompilacja trwa (w zależności od różnych czynników) od 30s do 15min. Po zakończeniu dekompilacji, wszystkie zdekompilowane pliki klienta Minecraft, znajdą się w katalogu \src\minecraft\. Pliki serwera Minecraft, w katalogu \src\minecraft_server\. Po z edytowaniu odpowiednich plików, można ponownie skompilować pliki klas. A by to uczynić należy uruchomić recompile.bat. Spowoduje to skompilowanie plików - pliki te znajdują się teraz w katalogu bin (dla klienta: \bin\minecraft\; dla serwera: \bin\minecraft_server\). Teraz, aby otrzymać tylko skompilowane klasy z edytowanych plików, kliknij reobfuscate.bat - spowoduje to zaciemnienie z edytowanych klas. Aby użyć z edytowanych klas w kliencie Minecraft, skopiu pliki z \reobf\minecraft\ do %appdata%\.minecraft\versions\WERSJA GRY MINECRAFT\WERSJA GRY MINECRAFT.jar. Aby zmodyfikować serwer Minecraft, skopiuj pliki z \reobf\minecraft_server\ do pliku .jar serwera.

Poradnik[edytuj | edytuj kod]

Godnym polecenia poradnikiem o tworzeniu modyfikacji, jest poniższy poradnik. Warto go obejrzeć:

[Tut] Zaawansowane Tworzenie Modów

Pobieranie i instalacja[edytuj | edytuj kod]

  1. Pobierz JDK.
  2. Dodaj zmienną środowiskową (Start->Komputer->Właściwości->Zaawansowane ustawienia systemu->Zmienne środowiskowe... - Dodaj teraz do wartości zmiennej Path, ścieżke do JDK)
  3. Pobierz MCP.
  4. Utwórz nowy folder i przenieś do niego wypakowane pliki MCP.

Niewyodrębnione pliki MCP
Poprawna zawartość folderu jars
Okno wyświetlone po uruchomieniu decompile.bat
Zawartość katalogu \src\minecraft\net\minecraft\src\ po zakończeniu dekompilacji
Promotional Content