Przywoływacz

Z Minecraft Wiki Polska
Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Przywoływacz” jest krótki.  
Przywoływacz
Przywoływacz.pngAtakujący przywoływacz.png
Punkty życia

24 (Heart.svg × 12)

Siła ataku

6 (Heart.svgHeart.svgHeart.svg)

Odradzanie

Leśna posiadłość

Od

16w39a

Upuszcza

ItemCSS.png Totem nieśmiertelności
ItemCSS.png Szmaragd (0-1)

Doświadczenie

10

Przywoływacz (ang. Evoker) jest agresywnym mobem spotykanym w leśnych posiadłościach i najazdach.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Leśna posiadłość[edytuj | edytuj kod]

Przywoływacze pojawiają się w leśnych posiadłościach razem z Obrońcami i innymi wrogimi mobami. Nie pojawiają się w grupach, lecz pojedynczo.

Najazdy

Przywoływacze pojawiają się w późnych etapach najazdów na wioski. Mogą ujeżdżać Dewastatorów.

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Atak ofensywny
Atak defensywny
Przywoływacz przywołuje Dręczycieli

Przywoływacze będą atakować każdego gracza, osadnika lub żelaznego golema w promieniu 16 bloków.

Jeśli Przywoływacz nie atakuje, będzie starał się uciekać od gracza, unikając jego ataków. Kiedy rozpocznie atak, zatrzyma się.

Przed atakiem Przywoływacz podnosi ręce. Może przywołać 3 Dręczycieli lub utworzyć wokół siebie wnyki. Użycie tego drugiego ataku jest bardziej prawdopodobne.

Atak wnykami[edytuj | edytuj kod]

Atakując tym sposobem Przywoływacz zaczyna emitować ciemnoróżowy dym i tworzy wnyki zabierające każdemu znajdującemu się w nich graczowi lub mobowi 6 (Heart.svgHeart.svgHeart.svg) punktów życia. Na zadawane obrażenia nie mają wpływu zbroja czy zaklęcia.

Atak ten ma dwie formy: ofensywny i defensywny. Atak ofensywny jest używany, gdy Przywoływacz chce zaatakować gracza/moba, który znajduje się dalej niż 3 bloki od niego, natomiast atak defensywny jest używany, gdy cel jest bliżej niego.

Atak ofensywny[edytuj | edytuj kod]

Przywoływacz tworzy w linii prostej 16 wnyków rozmieszczonych jeden za drugim. Wszystkie kły są wzywane jednocześnie, lecz pojawiają się z drobnymi opóźnieniami tworząc "falę".

Atak defensywny[edytuj | edytuj kod]

Przywoływacz przywołuje 13 wnyków w dwóch kręgach skupionych dookoła niego. Zewnętrzne koło składa się z 8 wnyków oraz ma promień trzech bloków, zaś wewnętrzne koło składa się z 5 wnyków i ma promień dwóch bloków. Wewnętrzny krąg pojawia się nieco szybciej, niż zewnętrzny.

Przywoływanie Dręczycieli[edytuj | edytuj kod]

Atakując tym sposobem Przywoływacz zaczyna emitować biały dym i przywołuje od 2 do 4 Dręczycieli. Przypuszczając następny atak Przywoływacz nie będzie likwidował mobów utworzonych w poprzednich atakach.

Łup[edytuj | edytuj kod]

Po śmierci Przywoływacza pozostawia on jeden totem nieśmiertelności. Jeśli mob zostanie zabity przez gracza, może wypaść również jeden szmaragd. Liczba szmaragdów może zostać zwiększona przez zaklęcie Grabież.

Wnyki[edytuj | edytuj kod]

Wygląd wnyków

Wnyki (ang. Evocation fangs) są bytami tworzonymi przez Przywoływacza. Po przywołaniu istnieją ok. sekundy, po czym zatrzaskują się, zabierając każdemu znajdującemu się w nich mobowi lub graczowi 6 (Heart.svgHeart.svgHeart.svg) punktów życia, a następnie znikają. Naturalnie stworzone wnyki nie będą zadawały obrażeń Przywoływaczom ani Obrońcom. Można przywołać wnyki, używając komendy /summon. Wnyki nie pojawiają się w trybie pokojowym.

25 września 2016Przywoływacz został oficjalnie zapowiedziany na MineConie 2016.
Pełna wersja
1.1116w39aDodano Przywoływacza.

  • Przywoływacze mogą zmienić barwę każdej niebieskiej owcy na czerwoną, w promieniu 16 bloków. Przy zmianie koloru owcy wydaje on charakterystyczny dźwięk „WOLOLO”. Jest to nawiązanie do gry Age of Empires I.
  • Przywoływacz, gdy w pobliżu są osadnicy, przywołuje dręczycieli, którzy jednak nie atakują osadników.
  • Przywoływacz nie atakuje gracza wnykami, ani dręczycielami jeśli oddziela go od gracza jakiś blok zasłaniający gracza.
  • Wobec gracza w trybie kreatywnym, przywoływacze zachowują się tak jak osadnicy (jeżeli gracz do nich podejdzie, odwracają się do niego i będą na niego patrzeć aż odejdzie, zaś inne moby patrzą tylko na chwile).
  • w świecie poradnikowym na Console Edition przy posiadłości jest zbudowany pomnik przywoływacza