Pszczoła

Z Minecraft Wiki Polska
Pszczoła
Pszczoła.pngZdenerwowana pszczoła.pngPszczoła z nektarem.pngZdenerwowana pszczoła z nektarem.png
Typy pszczół.gif
Typy pszczół.gif
Pszczoła (żądło).pngPszczoła (bez żądła).png
Punkty życia

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Siła ataku

Łatwy: 2 (Heart.svg)
Normalny: 2 (Poisoned Heart.svg)
Trudny: 3 (Poisoned Heart.svgPoisoned Half Heart.svg)
Jad:
1 (Poisoned Half Heart.svg) co 1,25 sekundy
Normalny: EffectsCSS.pngTrucizna na 10 sekund (Poisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Half Heart.svg)
Trudny: EffectsCSS.pngTrucizna na 18 sekund (Poisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svgPoisoned Heart.svg)

Odradzanie

Zobacz Odradzanie

ID bytu

bee

Grid Sadzonka (dżungla).png
Artykuł „Pszczoła” jest krótki.  
Grid Diamentowy kilof.png
Ten artykuł dotyczy treści, które zostaną dodane w najbliższej aktualizacji.
Ten element pojawił się w snapshotach, ale pełna aktualizacja zawierająca te treści nie została jeszcze wydana.
W każdej chwili zawarte w tym artykule informacje mogą się zmienić!

Pszczoła (ang. Bee) – neutralny mob, który użądli gracza jeśli ten go sprowokuje.

Odradzanie[edytuj | edytuj kod]

Pszczoły wylatują z pszczelich gniazd generujących się czasem na drzewach w biomie równin, słonecznikowych równin i kwiecistego lasu. Gdy posadzony zostanie dąb lub brzoza, w którymś z tych biomów istnieje 10-procentowa szansa na wygenerowanie się gniazda na pniu. Gniazdo można zebrać narzędziem z zaklęciem Jedwabny Dotyk. Zostanie ono zebrane wraz z pszczołami (o ile podczas niszczenia jakiekolwiek były w gnieździe).

Zachowanie[edytuj | edytuj kod]

Pszczoła wylatująca z gniazda pszczół.

Pszczoły zbierają pyłek z kwiatów do chwili gdy tekstura owada posiada na sobie pył. Wtedy pszczoła wraca do ula zapełniając go w 1/5. Gdy pszczoła z pyłkiem przeleci nad rośliną posadzoną na polu uprawnym, pyłek, który opadnie z niej w tym czasie może sprawić, że roślina urośnie trochę. Pszczoły również wracają do gniazd gdy nadejdzie noc lub zacznie padać deszcz. Pszczoły podążają za graczem, który trzyma w ręku mały kwiat.

Pszczoły unikają wody, a gdy już do niej wpadną, po jakimś czasie zginą.

Gdy gracz zbierze miód z gniazda, pszczoły z tego gniazda staną się agresywne wobec gracza na 30 sekund. Można tego uniknąć umieszczając pod ulem ognisko, które „uspokaja” pszczoły, albo zebrać miód za pomocą dozownika wypełnionego pustymi butelkami lub nożycami. Pszczoły również stają się agresywne po zaatakowaniu jednej z nich oraz po zniszczeniu ich gniazda.

Gdy pszczoły stają się agresywne, ich oczy zmieniają kolor z niebieskiego na czerwony, a po użądleniu gracza żądło znika z ich modelu, a owad ginie średnio po minucie. Pszczoła żądląc gracza odejmuje mu 2 punkty zdrowia na poziomie łatwym i normalnym, a 3 na trudnym. Dodatkowo na normalnym i trudnym poziomie trudności nadaje graczowi efekt zatrucia, na 10 sekund, w przypadku poziomu normalnego, a na poziomie trudnym efekt trwa 18 sekund.

Rozmnażanie[edytuj | edytuj kod]

Pszczoły można rozmnożyć dowolnym niskim kwiatem.

Nadchodzące zmiany
1.1519w34aDodano pszczoły

  • Jeśli w pobliżu jest pszczeli ul, pszczoły po jakimś czasie zaczną do niego wlatywać i z niego wylatywać. Jeśli zniszczy się ul na trybie przetrwania, pszczoły które w nim były wściekną się na gracza.
  • W plikach gry znaleziono tekstury bloku wosku i skrystalizowanego miodu. Prawdopodobnie te przedmioty zostaną dodane w następnych snapshotach.
  • Pszczoły są większe od królików i papug, co budzi kontrowersje wśród graczy.